[XP] Installatie problemen

Pagina: 1
Acties:

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:59
Ik heb hier:
- Een DVD/CDwriter combo van LG
- Een DFI Lanparty Ultra B
- Een CD met windows XP
- Een win98 opstartfloppy
- Een Raid0 array op een Silicon Image 0680 controller
- ^ drivers op floppy

Het probleem:
Ik probeer windows XP te installen, maar het DFI mobo herkent de DVD/CDwriter combo niet en kan er dus niet van booten. De floppy herkent de speler wel.
Normaal is dit geen probleem, ik start CDrom:/I386/winnt.exe om de install te starten. Helaas worden er dan niet om drivers voor evt. SCSI/SATA drivers gevraagd dus kan hij de temp install files niet kwijt.

Dus de vraag is dus: hoe install ik XP op deze machine? 8)7

tvw

Verwijderd

Met een normale cdrom speler, en dan rag je die van jouw er later weer in.

• iets
Dat is een goed idee :).

Ik heb het net geprobeerd, alleen helaas... Nog steeds disk boot failure.

Het lijkt erop dat mijn windows XP cd beschadigd is en niet bootbaar :(.

tvw

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:45

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Dan is op www.bootdisk.com altijd nog een setje bootdisk te downloaden om xp setup te starten :)

Tweakers Discord

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Ik wilde net zeggen, als je mobo je combodrive niet herkent, kan je na het opstarten vanaf de FDD nooit die combodrive aanspreken. Hij herkent dus alleen de bootsector van je XP CD-ROM niet. Als je een originele CD hebt van XP, een kopietje maken van de licentie, en samen met de beschadigde CD opsturen naar MS, en je krijgt een nieuwe CD terug gestuurd.
Zo niet, tja, even iets anders regelen... ;)

• iets
Ik zal denk ik idd iets anders moeten regelen ipv. deze CD naar MS te sturen ;).
tweakduke schreef op 17 augustus 2004 @ 01:10:
Dan is op www.bootdisk.com altijd nog een setje bootdisk te downloaden om xp setup te starten :)
code:
1
2
C:\Documents and Settings\Joshua>ping www.bootdisk.com
Ping-aanvraag kan host www.bootdisk.com niet vinden. Controleer de naam en probeer het opnieuw.

Nogal dood :(.

Maar dankzij google's cache kwam ik bij deze pagina uit. Ik ga hier nu wat mee prutsen.

Bedankt :).

[edit]
Nope ook deze floppy probeert dingen eerst naar m'n HDD te schrijven wat dus niet werkt. Ik ga denk ik maar even een 500MB geval van de zolder halen :P.

[edit2]
Ook deze poging mislukte. Ik ga maar eens op zoek naar een andere XP CD :(.

[ Voor 23% gewijzigd door iets op 17-08-2004 23:04 ]

tvw

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Hou je wel in de gaten dat als je er een schijf bij hangt om van de te booten cq de setup iets te laten wegschrijven, je later misschien je boot.ini moet aanpassen als je die schijf weer weg haalt.

Hangt er vanaf hoe je die schijf precies aansluit, kan best zijn dat je geen problemen hebt als je hem weg haalt.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Pagina: 1