Toon posts:

IDE Sata vraagje

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Heya..

Ik ben van plan om deze MB tegaan kopen in de komende weken.

Asus K8T800 Pro
AMD +3500 FX
his-R9J-13A Excalibur Radeon 9600XT,256MB << of een andere in de zelfde prijsklasse. sta open voor veranderingen of tips.

apa-PC32-1GB Apacer DDR-DIMM 1GB, PC-3200

Sound neem ik mee uit me oude systeem.
----------------------

Mijn vraag is nu....

Ik heb nog 2 IDE HD's liggen,

1e 80gb IBM IC35L080AVVA07-0 ULTRA ATA / 100
2e 120 gb Maxtor 6Y120L0 ULTRA ATA / 100

+

Cdrw
DVDrw
--------

Kan ik al die 4 dingen gebruiken op me nieuwe Moederboard ??
Of moet het allemaal serial ATA worden ??

Mijn dank is groot.

Verwijderd

Kan allebei er gewoon op. Lees ook de specs. Hij eheft gewoon IDE.

Verwijderd

Ik heb hier even op gegoogled, en het lijkt een chipset i.p.v. een moederbord? :?

Verwijderd

S-Ata is heel wat anders dan IDE. Op de site van Alternate tref ik dit aan:
Interne aansluitingen: 2x 40-polig IDE
Je kan dus gewoon jouw 4 aparaten blijven gebruiken onder IDE. Als je een HD erbij koopt, dan moet dat wel een S-Ata schijfje zijn ;).
edit:
Aargh, mssl :(. Ga terug naar de HK jij :P.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2004 23:13 ]

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:53
The VIA K8T800Pro chipset incorporated two Serial ATA connectors with RAID 0(striping), RAID 1(mirroring), and JBOD(spanning) functions while the Promise 20378 controller provides another two Serial ATA and two UltraATA133 connectors for RAID 0(striping), RAID 1(mirroring), RAID 0+1, and multiple RAID functions. The motherboard is the ideal solution to enhance hard disk performance and security.

op 2x ata 133 kan je gewoon 4 apparaten aansluiten. Het werkt dus, maar dit had je denk ik ook wel op kunnen zoeken

Ooh ja, het moederbord wat jij (waarschijnlijk) bedoeld is A8V deluxe(dat is nl de enige met die chipset).

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Verwijderd

kevinp schreef op 16 augustus 2004 @ 23:15:
Ooh ja, het moederbord wat jij (waarschijnlijk) bedoeld is A8V deluxe(dat is nl de enige met die chipset).
Ik denk dat de TS de A8V K8T800P Deluxe, die op de site van Alternate staat, bedoelt. Maargoed, het kan dus gewoon.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 augustus 2004 @ 23:12:
S-Ata is heel wat anders dan IDE. Op de site van Alternate tref ik dit aan:
[...]
Je kan dus gewoon jouw 4 aparaten blijven gebruiken onder IDE. Als je een HD erbij koopt, dan moet dat wel een S-Ata schijfje zijn ;).
edit:
Aargh, mssl :(. Ga terug naar de HK jij :P.
offtopic:
Ach....ik ga nooit helemaal weg uit de harde kern van got! ;)

Verwijderd

Topicstarter
WOW wat een snelle reactie ;) dank jullie wel.

Heb de specificaties gelezen maar kwam er gewoon niet meer uit :(

En ja natuurlijk koop ik een Sata schijf, vond het gewoon zonde van me andere schijven als ik ze niet meer kon gebruiken.

yeah >> http://www.asus.com/prog/...p?m=A8V%20Deluxe&langs=01

while the Promise 20378 controller provides another two Serial ATA and two UltraATA133 connectors for RAID 0(striping),

het was niet helemaal duidelijk of ik die voor normaal gebruik kon gebruiken, dacht dat je ze alleen kon gebruiken als RAID
---------

eigenlijk wil ik de K8T890 chipcet, maar kan gewoon niet meer langer wachten...

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:53
Verwijderd schreef op 16 augustus 2004 @ 23:17:
[...]
Ik denk dat de TS de A8V K8T800P Deluxe, die op de site van Alternate staat, bedoelt. Maargoed, het kan dus gewoon.
is volgens mij ook dezelfde, alleen heeft alternate het niet goed op geschreven. iig onduidelijk. Want een moederbord met die naam bestaat namelijk niet. de a8v deluxe wel. Ze hadden die chipset los moeten vernoemen.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Verwijderd

Topicstarter
En wat denken jullie,

zal ik AMD kopen, +3500 plus deze MB,
of moet ik gaan voor een INTEL 3,4Ghz << geen Extreme editie
en niet de PCI-express

Hoofdzakelijk gebruik ik deze machine voor video edit "premiere > borisred > aftereffects"

en af en toe een mooi snel spel.

Ik ben een beetje bang dat die AMD crashed niet dat ik slechte ervaring heb met amd, maar ik heb totnu toe nog nooit iets anders gekocht dan intel.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2004 23:30 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 augustus 2004 @ 23:29:
En wat denken jullie,

zal ik AMD kopen, +3500 plus deze MB,
of moet ik gaan voor een INTEL 3,4Ghz

Hoofdzakelijk gebruik ik deze machine voor video edit "premiere > borisred > aftereffects"

en af en toe een mooi snel spel.

Ik ben een beetje bang dat die AMD crashed niet dat ik slechte ervaring heb met amd, maar ik heb totnu toe nog nooit iets anders gekocht dan intel.
Ach, maakt niet zo heel veel uit. AMD crasht niet hoor ;) . Zou zelf voor de goedkoopste gaan ;)

Verwijderd

Topicstarter
is intel niet sneller met 800FSB ??

• Xthemes.us
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23-02 03:30
Verwijderd schreef op 16 augustus 2004 @ 23:37:
Tegenover 1GHz HT ? nee niet echt >:)

MSI GX640 - 8GB RAM, Radeon 5970, 80GB SSD

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Verwijderd schreef op 16 augustus 2004 @ 23:37:
Deel door 4, moet je dat doen.
Moet je maar ff zoeken hoe dat zit. Maar intel heeft dus ook gewoon 200 Mhz FSB

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Vergis je niet.
Ik denk dat de gemiddelde P4 op dit moment sneller is, aangezien de software nog steeds geen 64 bits ondersteunt. Op het moment dat 64 bits hardware keurig wordt ondersteunt door MS, Intel etc, AMD aardige punten zal kunnen scoren. Gezien het huidige software aanbod denk ik zelf dat P4 op dit moment nog aardig mee zal kunnen komen op dit gebied. (laatst nog een vergelijk gezien waarin een P4 3,2Ghz 800FSB 1MB HT het ruim won van een 3200+ AMD64 1MB op videobewerking (ongeveer 10%), en op audio ongeveer 50 tot 70%). Zegt genoeg op dit moment. Dat het balletje anders gaat rollen als de software zelf 64 bits gaat onderteunen, OK, geef ik meteen toe. Maar P4 is gewoon sneller dan AMD op videobewerking op dit moment.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Wat betreft je eerste vraag: neem gewoon de specs en de (online) handleiding van het moederbord door en eventueel de RAID FAQ die je via de FAQ van Opslagmedia & I/O Controllers kunt vinden. Daarin staat ook dat je gewoon single drives aan een RAID controller kunt hangen. Voor de rest van jouw "welke is beter?" vragen zit je hier verkeerd. Zie ook de FAQ van dit subforum onder het "Welke moet ik nemen?" kopje ;)

Aangezien je hier nieuw bent en dit niet de manier is om van GoT gebruik te maken, raad ik je aan om terug te klikken naar de [faq]Registratievoorwaarden[/] en deze alsnog in z'n geheel doornemen. Zodoende kun je jezelf een beter beeld verschaffen van hetgeen wij hier op GoT van de gebruikers verwachten ;)

[ Voor 31% gewijzigd door BalusC op 17-08-2004 07:30 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.