Toon posts:

Voeding Be-Quiet koelt niet sneller

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn voeding Be Quiet 450W heeft een temp sensor die ervoor zorgt dat de aangesloten casefans 3x 80mm harder gaan draaien, als de temp van de caselucht hoger wordt. Nu is het geval dat ik op de enorm warme dagen geen verschil heb gemerkt in de snelheid van elle fans. Ze bleven zeer rustig (zoals altijd) draaien. Zijn er andere mensen die wel een verschil gemerkt hebben of moet ik nog iets doen voordat deze temp regeling pas goed werkt?

http://www.be-quiet.de/english_flash/index.htm

in de search hierover niets kunnen vinden!

greetz JB

Verwijderd

Als de temperatuur in de kast nog acceptabel is dan hoeven ze niet harder te gaan draaien lijkt mij.

Heb je met bijvoorbeeld SpeedFan gekeken of de temperatuur echt veel hoger wordt, want een paar graadjes meer of minder zou denk ik geen effect hebben op de casefans.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 augustus 2004 @ 23:19:
Als de temperatuur in de kast nog acceptabel is dan hoeven ze niet harder te gaan draaien lijkt mij.

Heb je met bijvoorbeeld SpeedFan gekeken of de temperatuur echt veel hoger wordt, want een paar graadjes meer of minder zou denk ik geen effect hebben op de casefans.
ja mn temps van mn cpu zijn natuurlijk wel wat hoger met het warme weer maar het geval is dat die voeding niet met mn cpu of mobo in direct contact staat. (of heb ik iets vergeten?)

• Bobje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-05-2024
Verwijderd schreef op 17 augustus 2004 @ 00:20:
[...]

ja mn temps van mn cpu zijn natuurlijk wel wat hoger met het warme weer maar het geval is dat die voeding niet met mn cpu of mobo in direct contact staat. (of heb ik iets vergeten?)
Nee, dat klopt. Zelf ben ik ook nog geen voeding tegengekomen die de casefans regelt.

Maar een paar graadjes maakt echt niet uit. Als je er geen of weinig vertrouwen in hebt, dan kan je ze altijd nog handmatig aansturen met een bay-bus. Wat zijn je huidige temps?

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-05 20:28

Nik

Mijn CPU fan is ook gestuurd, en die gaat pas ietsje harder draaien als de CPU boven de 60*C komt. Gelukkig haalt hij dat nooit (ik heb het een keer geprobeerd door de lucht toevoer af te sluiten, zodat de CPU heet werd). Opzich wel vaag, maargoed, het werkt wel, als een soort noodsysteem. Misschien dat dat bij jou ook zo werkt?

• Bobje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-05-2024
proller schreef op 17 augustus 2004 @ 00:36:
Mijn CPU fan is ook gestuurd, en die gaat pas ietsje harder draaien als de CPU boven de 60*C komt. Gelukkig haalt hij dat nooit (ik heb het een keer geprobeerd door de lucht toevoer af te sluiten, zodat de CPU heet werd). Opzich wel vaag, maargoed, het werkt wel, als een soort noodsysteem. Misschien dat dat bij jou ook zo werkt?
CPU's (zeker AMD) kunnen een stuk warmer worden, en dat mogen ze ook. Als ze 60+ graden worden, dan gaan de fans harder draaien voor de zekerheid. Daaronder is het niet nodig en dan doen ze dat dus niet.

Het is gewoon goed zo, je PC gaat niet dood en je hoeft er niet van wakker te liggen hoor ;).

Verwijderd

Topicstarter
Bobje schreef op 17 augustus 2004 @ 00:33:
[...]
Nee, dat klopt. Zelf ben ik ook nog geen voeding tegengekomen die de casefans regelt.

Maar een paar graadjes maakt echt niet uit. Als je er geen of weinig vertrouwen in hebt, dan kan je ze altijd nog handmatig aansturen met een bay-bus. Wat zijn je huidige temps?
mn huidige temps met het hele warme weer waren stressed 55 graden. Niets schokkend dus maaaar het ging erom of de voeding de casefans harder zou laten draaien als de temp in de case warmer werd en daar heb ik nog geen antwoord op. Heb ik mischien iets verkeerd aangesloten? Volgens mij word de lucht die door de voeding word opgezogen uit de case gemeten en hierdoor regelt de voeding de snelheid van de fans. Zie anders www.be-quiet.de voor meer informatie. Iemand er nog ervaring mee?

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-05 11:49

R-B

Blokkert

ik heb de be quiet 520 watt voeding

en idd ze blijven altijd hetzelfde draaien.

Maar heb je wel is op de doos gekeken, Bij 80% ofsow gaan ze pas harder draaien :P

iig ik heb me cpu koeler niet op voeding gezet omdat ie anders gewoon te heet wordt :P

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Verwijderd

Topicstarter
R-B schreef op 17 augustus 2004 @ 10:01:
ik heb de be quiet 520 watt voeding

en idd ze blijven altijd hetzelfde draaien.

Maar heb je wel is op de doos gekeken, Bij 80% ofsow gaan ze pas harder draaien :P

iig ik heb me cpu koeler niet op voeding gezet omdat ie anders gewoon te heet wordt :P
nee dat heb ik ook niet gedaan hahhaha }) dan zou er iets gaan bakken denk ik. Maar jij heb toch verder ook niets op je mobo aangesloten ofwel?
Pagina: 1