Toon posts:

hoge rekening tijdsurfen HetNet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Relatie van mij heeft sinds kort ADSL via het tijdsurfen van HetNet. Alles handmatig geinstalleerd en werkt goed. Hij zet voor vakantie PC uit. Komt terug van vakantie en vindt email van HetNet dat er al voor meer dan 300 EURO verbruikt is. Is het normaal dat een ADSL verbinding blijft openstaan als je de PC uitzet???? Zijn er andere Tweakers die hier al ervaring mee hebben of hier iets van weten.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Heeft deze persoon toevallig een router die het internet regeld?
Zoja, is hij inderdaad al die tijd online geweest, sinds dat die router aanstaat.

Ey!! Macarena \o/

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
alstie een router heeft wel ja :p

Geef ff wat meer info over zijn systeem, zijn netwerk e.d. Als er niks aan zijn inet heeft gehangen, moetie ff contact opnemen met hetnet, als er wel iets aan gehangen heeft, is het niet zo slim en moetie het ff uitleggen, wellicht valt er iets te regelen...

offtopic:
Rac-on snapt niet waarom mensen aan tijdsurfen beginnen, als het goedkoopste adsl of kabel abootje al goedkoper is..

[ Voor 5% gewijzigd door Rac-On op 16-08-2004 23:08 ]

doet niet aan icons, usertitels of signatures

• Edmund
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Eventjes met HetNet contact opnemen en melden dat hij op vakantie is geweest en het niet mogelijk is dat de rekening zo hoog is.

• Duck
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22-02 19:45
Ik heb dit abo toevallig laatst geïnstalleerd bij mijn opa en weet dus denk ik wel wat er mis is gegaan. Het modem is zo geconfigureerd dat hij zelf "inbelt" bij HetNet. Met het tooltje wat speciaal is bijgeleverd op een losse cd-rom kun je het modem offline en online laten gaan. Dit kun je controleren door te kijken of het @-lampje groen of oranje is. Groen is uiteraard online.

Toevallig de handleiding en papieren niet helemaal goed doorgelezen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Geen router. De automatische installatie via CD wilde niet werken, daardoor tooltje gemist. Maar het blijft bedenkelijk dat HetNet daardoor binnenloopt.

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2004 23:13 ]

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:45

UTM

Edmund schreef op 16 augustus 2004 @ 23:09:
Eventjes met HetNet contact opnemen en melden dat hij op vakantie is geweest en het niet mogelijk is dat de rekening zo hoog is.
Uhuh, en jij denkt dat Het Net gek is? Ik kan ook wel gaan zeggen dat ik een jaar op vakantie was en dus helemaal niet op het internet heb gezeten :+
Snap je? :P

• Fl4sh3r
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-10-2023
w03f schreef op 16 augustus 2004 @ 23:11:
[...]

Uhuh, en jij denkt dat Het Net gek is? Ik kan ook wel gaan zeggen dat ik een jaar op vakantie was en dus helemaal niet op het internet heb gezeten :+
Snap je? :P
Ze kunnen vast wel ergens het dataverkeer checken en zien dat er in die periode idd niets verbruikt is. Naast het instand houden van de verbinding.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-02 21:52

Sick Nick

Drop the top!

waarom zou je 8 euro per maand voor een 256/128 kbit abo betalen waar je nog eens per minuut voor moet dokken als je online gaat als je voor 7 euro een 256/256 abo hebt bij speedxs bv waarmee je continu online kan zijn? Of 10 euro voor een 512/256 bij speedlinq.

Hoef je niet steeds op de klok te kijken, is toch net ff wat relaxter of niet?

• Metzie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-02 18:15

Metzie

Nyaano !

Op je pc staat een programma waarmee je het modem de ADSL connectie kan laten maken en weer disconnecten. Wanneer je dus je pc afsluit en vergeet eerst via het programma je modem te disconnecten dan blijft de verbinding constant aan staan.

Zo zie je maar weer, goedkoop is duurkoop. Had ie beter 7 euro meer kunnen betalen en voor 15 euro een ADSL aansluiting bij zonnet kunnen nemen.

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

Fl4sh3r schreef op 16 augustus 2004 @ 23:13:
[...]

Ze kunnen vast wel ergens het dataverkeer checken en zien dat er in die periode idd niets verbruikt is. Naast het instand houden van de verbinding.
Inderdaad, en dat kán reden zijn om de nota aan te passen, lijkt me (coulance).
Het is dan wel een beetje een vreemde constructie: via een tooltje de verbinding verbreken (en dan daarom die coulance).
Ik zou gewoon dat modem uitzetten (betekent wel dat je het steeds weer aan moet zetten, maar alla) of inderdaad een ander abonnement.

[ Voor 7% gewijzigd door Brothar op 16-08-2004 23:20 ]

eagle

Verwijderd

Topicstarter
Het was niet mijn keuze, maar laat een ieder gewaarschuwd zijn, KPN heeft een nieuwe melkkoe.

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-02 15:37

Nik

Hmm, mijn opa heeft dit ook, ik heb hem gezegd dat als de PC uitstaat, hij de modem ook uit moet zetten. Nu heb ik het zo geschakeld op een powermanager dat de modem meteen mee uit gaat. Is dat goed? Dan kan het toch geen kwaad meer lijkt me?

• Duck
Inderdaad, het uitzetten is de veiligste oplossing. Maar goed, voor deze prijs is die extra verantwoordelijkheid geen probleem mag ik aannemen. Je kan duidelijk aan je modem zien of je online bent, dus uitzetten is eigenlijk niet eens nodig.

Verwijderd

Topicstarter
Het modem zal maar in de meterkast staan!!!!!
Ik vindt het een dubieus systeem van HetNet. Alle verantwoording bij de niets wetende gebruiker. Die nemen juist dit soort abonnementen

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2004 23:33 . Reden: aanvulling en typo ]

• Duck
Met de snelheid van dit abonnement maken die paar extra metertjes telefoonsnoer naar je pc ook weinig uit ;)

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-02 16:44

slaay

Natuurbeleven.com

Had KPN nu maar niet alle USB modems verkocht!
Die waren nu eindelijk eens nuttig geweest voor dit abonnement!
PC aan = 99% kans dat internet aan is.. pc uit = 100% zeker geen internet!

Dich bis echt unne foëzen haas

Verwijderd

slaay schreef op 16 augustus 2004 @ 23:34:
Had KPN nu maar niet alle USB modems verkocht!
Die waren nu eindelijk eens nuttig geweest voor dit abonnement!
PC aan = 99% kans dat internet aan is.. pc uit = 100% zeker geen internet!
Volgens mij is het voor de gebruiker die een USB-modem wilt, nog steeds mogelijk om die te kopen hoor :). Ik zie ze zelf steeds vaker verdwijnen, maar in Vraag & Aanbod zijn er vast nog wel een paar te koopt.

Dat neemt niet weg dat HetNet fout bezig is, om zo te profiteren van de 'domme' mensen.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Het probleem is dat het wel of niet gebruik maken van de verbinding voor hetnet niet relevant is. De afspraak voor dit product is het wel of niet 'aanstaan' van de verbinding.

Wanneer een ethernet modem dus ingebeld (ingelogd) blijft staan tikken de minuten. Of de verbinding nu gebruikt wordt maakt indeze natuurlijk niet uit. Dit is puur gezien het product en de specificaties (afspraken).

Nu kon iedereen natuurlijk op zijn vingers natellen dat op deze manier je net zoveel of zelfs meer betaald dan met een 'normale' (always on) ADSL verbinding. Vaak zie je in dit 'lite' segment (de goedkopere verbindingen met lage snelheid) ook producten met een strak gehanteerde datalimiet met nafacturering voor extra verkeer met een redelijk hoog tarief.

Simpel gezien heeft ADSL zijn prijs. Hoe dit terug te verdienen kan in vele varianten en wordt zo mooi mogelijk (dus voor hollanders zo goedkoop mogelijk) aangeprezen. Met veel variabele kosten die niet opvallend genoeg zijn maar tesamen een enorme rekening kunnen veroorzaken zo zien we maar weer.

Kies voor een product bij een provider waar je zeker weet dat dit niet kan voorkomen. En natuurlijk betaal je dan ongeveer 20 a 30 euro per maand. Maar dan weet je wel wat je niet krijgt! Goedkoop lijkt goedkoop en blijkt achteraf vaak duurkoop. Nu zit je met een nota van 300 euro en een contract van minimaal 1 (misschien wel 2 jaar) en wat stilzwijgend verlengd wordt als je niet optijd opzegt of als je opzegging 'kwijt' is bijvoorbeeld.

Je lijn is bezet door DSL en kiezen voor een andere ISP is voorlopig niet mogelijk op die lijn. Ik ben blij dat ik niet in dit bootje zit eerlijk gezegd.

(klinkt verkeerd om, maar eigenlijk is wat je niet krijgt belangrijker indeze dan wat je wel krijgt)
Verwijderd schreef op 16 augustus 2004 @ 23:19:
Het was niet mijn keuze, maar laat een ieder gewaarschuwd zijn, KPN heeft een nieuwe melkkoe.
Hadden ze niet een schuld nog met een bedrag met 9 nullen aan het einde? En dan gaan ze vast onder kostprijs en tegen bodemprijzen ADSL leveren aan consumenten. Natuurlijk, op welke wolk leven sommige nederlanders?

Graag met route beschrijving, moet wel een mooie plek zijn zeg.
Verwijderd schreef op 16 augustus 2004 @ 23:10:
Geen router. De automatische installatie via CD wilde niet werken, daardoor tooltje gemist. Maar het blijft bedenkelijk dat HetNet daardoor binnenloopt.
Lijkt mij dat er gelezen wordt wat men koopt. En men dus ook gelezen heeft wat het product precies inhoudt en wat de voorwaarden (overeenkomst) is met betrekking tot de dienst die besteld is?

Je loopt een garage bedrijf binnen. Je zegt: "wat een mooie auto" en je zet een handtekening onder iets. En je dan afvragen waarom die verkoper met die sleutels achter je aan rent samen met een acceptgiro ;)

Mijn tip, probeer het op coulance te spelen van hetnet hier. Slechte publiciteit kan niemand gebruiken dat als tip. Maar of de mensen die de reclame zien ook fora zoals deze lezen betwijfel ik.

[ Voor 53% gewijzigd door bjck op 17-08-2004 00:22 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-02 22:17
Verwijderd schreef op 16 augustus 2004 @ 23:37:
[...]
Volgens mij is het voor de gebruiker die een USB-modem wilt, nog steeds mogelijk om die te kopen hoor :). Ik zie ze zelf steeds vaker verdwijnen, maar in Vraag & Aanbod zijn er vast nog wel een paar te koopt.

Dat neemt niet weg dat HetNet fout bezig is, om zo te profiteren van de 'domme' mensen.
USB-modems zijn echter niet geschikt voor ADSL-tijdsurfen. Hiervoor is maar 1 keuze en dat is het aangepaste Speedtouch 510 modem geloof ik.

Idd, 'dom' mag je niet zeggen, beter is "de minder-technischen" onder ons. Overigens zijn, wat ik heb gehoord, de mensen met zo'n rekening direct na aansluiting wel eenmalig tegemoet gekomen, of hebben zelfs een volledige kwijtschelding van de eerste maand gekregen. Neemt niet weg dat eigenlijk voor niemand ADSL-tijdsurfen in aanmerking zou komen gezien de kosten. Maar ik denk dat HetNet hiermee de klant geen oor aan wil naaien, maar hiermee wel een flink stuk klantenwerving heeft bereikt. En dus (weer) "volledig" mee doet in de concurrentiestrijd van breedbandend nederland ! :o O-)

edit: Over de definitie breedband valt inderdaad te twisten, maar iig nog 4 keer zo snel als de telefoonlijn... toch lichte verbetering, want zeg nou zelf, of je nu 100 keer of 10 keer sneller hebt, dat merk je allang niet meer bij pagina's die deze minder-technische mensen willen en gaan bekijken 8) 4 keer zal echt wel te merken zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door dinkelover op 20-08-2004 01:20 ]

pepernooot

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
dinkelover schreef op 17 augustus 2004 @ 00:30:
[...]

USB-modems zijn echter niet geschikt voor ADSL-tijdsurfen. Hiervoor is maar 1 keuze en dat is het aangepaste Speedtouch 510 modem geloof ik.

Idd, 'dom' mag je niet zeggen, beter is "de minder-technischen" onder ons. Overigens zijn, wat ik heb gehoord, de mensen met zo'n rekening direct na aansluiting wel eenmalig tegemoet gekomen, of hebben zelfs een volledige kwijtschelding van de eerste maand gekregen. Neemt niet weg dat eigenlijk voor niemand ADSL-tijdsurfen in aanmerking zou komen gezien de kosten. Maar ik denk dat HetNet hiermee de klant geen oor aan wil naaien, maar hiermee wel een flink stuk klantenwerving heeft bereikt. En dus (weer) "volledig" mee doet in de concurrentiestrijd van breedbandend nederland ! :o O-)
Ik wil het geen breedband noemen, meer veredeld inbellen met verhoogde snelheid.

[ Voor 3% gewijzigd door bjck op 17-08-2004 00:34 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Pagina: 1