Toon posts:

systeem hangt, géén ctrl/alt/del mogelijk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Ik ben sinds zeer kort in het bezit van een Fujitsu Siemens P4, waarop WinXP home draait (voorgeïnstalleerd). Alle updates zijn inmiddels ge|ïnstalleerd. Allemaal geen probleem. Het systeem blijft alleen hangen, als ik een cd-rom invoer. Deze wil dan automatisch opstarten en vervolgens hangt het hele systeem zich op. Het scherm 'bevriest', het is niet mogelijk om te zien welke programma's actief zijn (ctrl/alt/del werkt niet) en alleen het systeem uit/aanzetten helpt.
De situatie kan ik simuleren door bijvoorbeeld een originele Office cd te starten. Direct daarna 'hangt' het systeem. Met andere cd-rom's is de situatie iets minder vaak te simuleren.
Wie weet wat dit kan zijn en hoe ik dat moet oplossen.
Kan er sprake zijn van bijv. een corrupte dll, of moet ik sp1 deïnstalleren en opnieuw installeren?
Graag jullie raad.

Ludo

• ibr
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-11-2021

ibr

Ik heb precies dezelfde problemen gehad, alleen met mijn Medion 8800 XL.

Maar het rare is dat ie na een kwartier weer goed was en alle evt. programma's die ik geprobeerd heb om op te starten, starten dan op..
Iemand advies?

Altijd rekening houden met toeval, kans & geluk

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-08 12:17
ik zou zeggen: probeer eens een andere cd-rom drive

Houdoe

• Jikra
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-12-2025
Als de CD's 't in een andere computer wel goed doen, denk ik ook dat je CD speler defect is. Garantie?

edit: typo

[ Voor 14% gewijzigd door Jikra op 17-08-2004 07:06 ]

Jikra

Verwijderd

Het lijkt er op dat de auto start functie bij het laden van een CD de boosdoener is. Om hier echter zeker van te zijn kun je eens proberen de CD in de lade te leggen en dan de lade dicht te doen met de SHIFT knop ingedrukt. Je omzeilt zo de auto start functie. Als je daarna de CD wel kunt starten met de exe dan lijkt de fout dus in de autostart te zitten. Anders kan het de CD-speler, flatcable of het MOBO zijn.

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:31

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

ibr schreef op 16 augustus 2004 @ 22:52:
Ik heb precies dezelfde problemen gehad, alleen met mijn Medion 8800 XL.

Maar het rare is dat ie na een kwartier weer goed was en alle evt. programma's die ik geprobeerd heb om op te starten, starten dan op..
Iemand advies?
Bij Medion-systemen kan er sprake zijn van restspanning. Trek aan de achterkant de stroomstekker er maar eens uit, rammel 10x op het aan/uit knopje, steek de stroom er weer in, en aanschouw...

Is een oplossing die vaak bij deze systemen helpt :)

• ibr
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-11-2021

ibr

Bastiaan schreef op 17 augustus 2004 @ 20:14:
[...]

Bij Medion-systemen kan er sprake zijn van restspanning. Trek aan de achterkant de stroomstekker er maar eens uit, rammel 10x op het aan/uit knopje, steek de stroom er weer in, en aanschouw...

Is een oplossing die vaak bij deze systemen helpt :)
Dat is een hele slimme oplossing die ook nog eens blijkt te werken! Hartstikke bedankt ervoor!!! De andere manieren werkten bij mij niet.

Kun je misschien ook uitleggen wat restspanning eigenlijk is??

Altijd rekening houden met toeval, kans & geluk

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:31

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Stroom die achterblijft in het systeem, voornamelijk in het gedeelte van de cardreaders.
Soms gebeurt het ook dat door dezelfde oorzaak de cardreaders helemáál niet zichtbaar zijn in Deze Computer. Ook op te lossen op dezelfde manier...

:)

Verwijderd

Hier staat ook nog wat over restspanning.
http://www.consumentenbon...start=20931&threadid=4391
Pagina: 1