[win2k3 server] apache + remote desktop

Pagina: 1
Acties:

• profweirdo
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-04 09:47
hallo tweakers,

trouble #1
-------------
na het installen van win2k3 ben ik tegen een probleem aangelopen dat ik Apache webserver niet goed geconfigured krijg. De apache server draait maar van buiten af kan er geen contact worden gelegd.

Firewall e.d. heb ik al afgezet, dus daar kan het niet aan liggen. (middels http://scan.sygate.com heb ik kunnen constateren dat poort 80 geblocked staat)

Apache is geconfigureerd zodat deze via poort 80 werkt.

trouble #2
-------------
Middels remote desktop kan ik inloggen op mijn eigen pc maar deze draait dan op eenof andere manier niet dezelfde user als ik lokaal in zou loggen dit merk ik omdat de taskbar ook andere icoons bevat. Iemand hier een oplossing voor.

P.S. search forum werkte niet op tijdstip van posten (iig bij mij niet)

thnx,

profweirdo

E6750 @ 3,2 Ghz | MSI P35 | OCZ SpecOps 2Gb | Sparkle 7900GT

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Poort 80 staat open en niet geblocked neem ik aan in je firewall ?? De poort vanuit je eventuele router ook doorgemapt ? Kan je wel van binnen je netwerk of vanaf de console http://server benaderen ?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

Trouble 1:
Heb je wel in je router port 80 gemapt naar het ip van je server? Dat is het meestal namelijk

Trouble 2:
Log je wel in onder hetzelfde account als dat je lokaal doet, daar kan namelijk wel wat verschil in zitten. Bij mij doet hij het prima als ik zowel lokaal als via remote desktop inlog op deze manier ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-05 17:38
trouble2: Remote desktop opstarten met de '/Console' parameter.. Start -> Run -> MSTSC /Console
Dan neem je de console sessie over ipv een nieuwe rdp sessie aan te maken..

Pvouput live

• profweirdo
sanfranjake schreef op 16 augustus 2004 @ 22:42:
Poort 80 staat open en niet geblocked neem ik aan in je firewall ?? De poort vanuit je eventuele router ook doorgemapt ? Kan je wel van binnen je netwerk of vanaf de console http://server benaderen ?
btw heb geen router maar een usb-adsl modem dus en ja ik kan van binnen mijn netwerk wel de server benaderen en krijg prima de test-pagina van Apache.

• analog_
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Het kan zijn dat je provider de poort blokt. In belgie bij telenet worden allepoorten onder de 1024 gesloten en moet je dus je server mappen aan iets erboven.

• profweirdo
het zou zo kunnen zijn maar hij heeft het met IIS 6.0 wel gedaan en toen ik win xp gebruikte deed hij het wel via apache.......

[ Voor 51% gewijzigd door profweirdo op 17-08-2004 08:09 ]

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:16

mutsje

Certified Prutser

doe eens netstat -a op je server in een command prompt. Op deze manier krijg je al je ports te zien die in gebruik zijn op je server.

Verwijderd

netstat -ano|find /i "80" zie je 0.0.0.0 80 listening apache (oid) dan staat apache idd goed geconfigged. telnet ipnummer 80 krijg je niks terug (conn lost) dat zou ik eens naar de fw settings kijken

ik denk overigens dat je apache alleen op je localhost ip hebt geconfig (127.0.0.1 80 listening dus)

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2004 17:43 ]

• profweirdo
Verwijderd schreef op 17 augustus 2004 @ 17:41:
netstat -ano|find /i "80" zie je 0.0.0.0 80 listening apache (oid) dan staat apache idd goed geconfigged. telnet ipnummer 80 krijg je niks terug (conn lost) dat zou ik eens naar de fw settings kijken

owkee dit heb ik geprobeerd maar t schermpje gaat telkens te snel weg om iets te kunnen ontcijferen, wat moet ik nou precies in de cmdpromt intoetsen?

ik denk overigens dat je apache alleen op je localhost ip hebt geconfig (127.0.0.1 80 listening dus)
heb totaal geen ervaring met de config file van apache, dus hoe zou ik dit goed moeten instellen?

ps. handleiding van apache zelf vind ik allerminst duidelijk op dit gebied.

alvast bedankt voor de posts!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

profweirdo schreef op 17 augustus 2004 @ 19:45:
[...]

heb totaal geen ervaring met de config file van apache, dus hoe zou ik dit goed moeten instellen?

ps. handleiding van apache zelf vind ik allerminst duidelijk op dit gebied.

alvast bedankt voor de posts!
Waarom gebruik je dan niet gewoon IIS6.0 als je van apache niks snapt?

• profweirdo
ik wil graag ervaring opdoen op dit gebied.

heb ook vaak genoeg gelezen (op diverse sites) dat IIS niet zo veilig is (tenzij verkeerd ingesteld)

voor wat ik wil is een ftp-programma icm met apache meer als genoeg.

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

profweirdo schreef op 17 augustus 2004 @ 19:49:
ik wil graag ervaring opdoen op dit gebied.

heb ook vaak genoeg gelezen (op diverse sites) dat IIS niet zo veilig is (tenzij verkeerd ingesteld)

voor wat ik wil is een ftp-programma icm met apache meer als genoeg.
IIS is zo veilig als de beheerder het dichttimmerd. Apache is net zo lek als een mandje als je er niks aan doet namelijk.

• profweirdo
hierdoor mijn vraag(en)

Verwijderd

iis6 is helemaal niet lek als een mandje. je kan bij een default install dan ook helemaal niks behalve platte html hosten. en je zal je er net als bij apache in moeten verdiepen...
Pagina: 1