Toon posts:

DVD rot?

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb van het weekend een DVDtje gebrand (als data disk met nero 6 (WinXP SP2).
Met een Sony DRU700 (zo'n dual layer ding). Heb echter geen dual layer CD gepakt, maar gewoon een single layer.
DVD ook niet helemaal vol gebrand en tijdens de procedure geen foutmeldingen gehad. En de CD is netjes geclosed.
Echter nu ik wat wil installeren vanaf de DVD komt er de melding dat het ding bad clusters bevat.
Raar niet? Ook zijn er geen krasjes of wat dan ook op de DVD.
Maar ja, aangezien 4GB aardig wat data is zou ik toch graag nog wel die gegevens eraf willen halen. Want niet alles kan ik nog terug krijgen, etc.
Er staan voornamelijk add-ons, etc op voor Flight Simulator, dus niks illegaals.

Een andere DVD die ik gefikt heb (vol mp3s) ging wel goed en die werkt ook prima.

Het eventlog staat ook vol met deze melding:
Event Type: Error
Event Source: Cdrom
Event Category: None
Event ID: 7
Date: 16-8-2004
Time: 22:19:26
User: N/A
Computer: WS01
Description:
The device, \Device\CdRom0, has a bad block.

For more information, see Help and Support Center at http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.
Data:
<bla>

Heeft iemand een suggestie over hoe ik die gegevens terug kan krijgen voordat ik heel hard ga huilen...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-10 15:53

mace

Sapere Aude

Isobuster is een zeer goede tool om gegevens te halen van beschadigde discs

http://www.smart-projects.net/isobuster/

Dit heeft mij al vaker geholpen bij dit soort problemen.
Verder zou ik niet weten hoe het komt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
Test de gebrande DVD eens met CD-DVD speed uit de Nero 6 toolkit en dan met name de schijfkwaliteitstest in het menu extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De brander is inmiddels niet meer in mijn bezit.
Had em geleend dit weekend. Denk niet dat ik die schrijftest kan doen. ;)

Isobuster 1.6 wil ook niet echt, komt met de ene "could not read sector ...." melding na de andere... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-10 15:53

mace

Sapere Aude

tja, dan denk ik dat je er niks meer aan kan doen, sorry jongen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:34
Je kunt een andere (merk?) DVD player proberen, als je die in je bezit hebt. Kan soms iets schelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Helaas maar 1 pc met DVD speler in mijn bezit.
De andere DVD speler is er eentje voor bij de TV en die eet deze data disk denk ik niet.

Maar ik heb mazzel gehad, heb even Easy Recovery geinstalleerd en gelukkig stond alle data die ik op DVD had gefikt nog op mijn schijf. :)

*Blij*
Pagina: 1