Toon posts:

Netwerk probleem met Creative audigy 2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
goedenavond,

Ik heb vandaag mijn computer eens een verfrissende uitbreiding gegeven namelijk een nieuwe geluidskaart. Maar het probleem dat nu is ontstaan is dat mijn netwerkkaart niet lekker meer werkt. Ik heb al wat gezocht op dit forum en het enige wat ik vond is de tip om de netwerkkaart niet onder de geluidskaart te plaatsen. Dus ik heb de netwerkkaart in een ander slot geduwd (3 sloten boven de geluidskaart), maar het probleem blijft.

Volgens mij is er iets niet goed met het tcp/ip gebeuren. Want als de pc opstart krijg ik de melding dat er iets mis is met tcp/ip en de melding komt van mijn programma dat ik gebruik voor mijn pda (zal wel van ActiveSync zijn). Tevens ben ik tot de ontdekking gekomen dat ik wel kan pingen naar mijn router en andere pc's in het netwerk. Maar kan dus niet via IE op mijn router komen.

Systeem specs:

Abit BL7 mobo
Pentium 4 2Ghz
512 MB geheugen
2 x 60 Gb Maxtor
Abit Siluro Geforce 2 mx400
Realtek netwerkkaartje
Creative sound blaster audigy 2
Pinnacle PCTV Rave
USB 2.0 kaartje

Win XP prof SP1 en laatste update

Verder heb ik nog gekeken of er nieuwe driver zijn, maar dat is dus niet het geval.
Ik denk dat de installatie van de FireWire poort op de audigy roet in het eten heeft gegooid. Ook het handmatig instellen van het ip-adres heeft geen zin.

Ik hoop dat ik zo genoeg info heb gegeven

edit:
ik heb net geprobeerd om tcp/ip opnieuw te installeren met de volgende regel:
netsh int ip reset resetlog.txt

na dit gedaan te hebben kreeg ik even een goed ip-adres van de dhcp server op mijn router maar na een reboot kreeg ik weer zo'n windows ip adres.

Verder krijg ik na de commando's ipconfig /release en dan renew de volgende melding:
Er is een fout opgetreden bij het vernieuwen van deze interface: Lan-verbinding 5 (Er is geprobeerd een bewerking uit te voeren op iets anders dan een socket.).

Ik hoop dat deze informatie iemand wat zegt en me dichter bij de oplossing brengt.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2004 22:46 ]

• KnOeFz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:19

KnOeFz

no comment...

Dan is waarschijnlijk je winsock setting in de registry niet helemaal ok meer.
Dat kun je fixen met WinsockXPFix: http://www.softpedia.com/public/cat/13/9/13-9-161.shtml

[ Voor 53% gewijzigd door KnOeFz op 16-08-2004 22:55 . Reden: download was niet rechtstreeks te linken ]

I don't mind going nowhere, as long as it's an interesting path. - Ronald Mabbitt

Verwijderd

Topicstarter
Geweldig bedankt het werkt uitstekend.