Ik ben trug naar mijn ouderlijk huis verhuist en mijn trouwe computer meegenomen uiteraard, dus ik wilde em weer verbinden met de de internet computer zodat ik ook fijn op mijn kamer kan internetten.
Geen probleem dacht ik, omdat voordat ik op kamers ging precies hetzelfde had gedaan en niks aan de instellingen veranderd had (op mijn kamer had ik geen internet dus dat hoefde niet).
Maarja, 'uiteraard' deed ie het niet, geen LAN = geen internet
info:
PC 1: Win XP Home
ICS 1 (verbonden met Chello): Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC
Protocollen: TCP/IP, NetBEUI, Client voor microsoft netwerken
ICS 2 (crosslink met PC 2 -> UTP ): ASUSTeK/Broadcom 440x 10/100 Integrated Controller
IP: 192.168.1.1
Subnetmask: 255.255.255.0
DNS: 192.168.1.1
PC 2: Win XP Professional
ICS 1 (crosslink met PC 1 -> UTP): Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC
IP: 192.168.1.2
ICS 2 (firewire van de SB Audigy): IEEE 1394
Protocol: TCP/IP
N.B.: Voordat ik dit netwerk trachtte te maken was PC 1 verbonden met een andere computer (PC 3) in huis, ook op ICS 2 maar met een andere crosslink kabel; op PC 3 deed internet het wel.
N.B. 2: Bij PC 2 heb ik last van een ghost-adapter, als ik het IP adres van ICS 1 op PC 2 wil instellen op 192.168.0.2, maar in principe moet dat niet storen met het netwerk.
Wat ik geprobeerd heb:
Kabel controleren -> is een crosslink en de lampjes branden bij het opstarten
Alle protocollen verwijderd, gereboot en opnieuw geinstalleerd
ICS 1 op PC 2 van slot verwisseld
Geprobeerd de ghost adapter te verwijderen in veilige modus -> Systeem -> hardware -> apparaat beheer -> verborgen apparaten weergeven. Maar de ghost adapter stond er niet bij (ook niet in de map netwerkverbindingen)
De enige oplossing lijkt mij een nieuwe netwerkkaart kopen, alhoewel het mij een raadsel is hoe ie kapot gegaan kan zijn omdat een jaar lang niks heeft gedaan; Of ligt het toch aan de ghost-adapter of evt de firewire????
Geen probleem dacht ik, omdat voordat ik op kamers ging precies hetzelfde had gedaan en niks aan de instellingen veranderd had (op mijn kamer had ik geen internet dus dat hoefde niet).
Maarja, 'uiteraard' deed ie het niet, geen LAN = geen internet
info:
PC 1: Win XP Home
ICS 1 (verbonden met Chello): Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC
ICS 2 (crosslink met PC 2 -> UTP ): ASUSTeK/Broadcom 440x 10/100 Integrated Controller
IP: 192.168.1.1
PC 2: Win XP Professional
ICS 1 (crosslink met PC 1 -> UTP): Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC
IP: 192.168.1.2
ICS 2 (firewire van de SB Audigy): IEEE 1394
Protocol: TCP/IP
N.B.: Voordat ik dit netwerk trachtte te maken was PC 1 verbonden met een andere computer (PC 3) in huis, ook op ICS 2 maar met een andere crosslink kabel; op PC 3 deed internet het wel.
N.B. 2: Bij PC 2 heb ik last van een ghost-adapter, als ik het IP adres van ICS 1 op PC 2 wil instellen op 192.168.0.2, maar in principe moet dat niet storen met het netwerk.
Wat ik geprobeerd heb:
Kabel controleren -> is een crosslink en de lampjes branden bij het opstarten
Alle protocollen verwijderd, gereboot en opnieuw geinstalleerd
ICS 1 op PC 2 van slot verwisseld
Geprobeerd de ghost adapter te verwijderen in veilige modus -> Systeem -> hardware -> apparaat beheer -> verborgen apparaten weergeven. Maar de ghost adapter stond er niet bij (ook niet in de map netwerkverbindingen)
De enige oplossing lijkt mij een nieuwe netwerkkaart kopen, alhoewel het mij een raadsel is hoe ie kapot gegaan kan zijn omdat een jaar lang niks heeft gedaan; Of ligt het toch aan de ghost-adapter of evt de firewire????