Toon posts:

Timeouts webserver door downloaden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb thuis een webserver draaien. Een Win2000 Server met apache, mysql en de hele mikmak. Het draait op een amd athlon 700 mhz, 384mb.

Nou gebruik ik deze pc ook om te downloaden. Ik krijg nu echter vaak commetaar van bezoekers dat ze timeouts hebben. Allemaal mysql errors. Is dit ook op een manier op te lossen ?

• Kokkers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:18
Netlimiter installeren en je downloadsnelheid limiteren op tenminste 85% van je maximaal theoretische downloadsnelheid.

[ Voor 76% gewijzigd door Kokkers op 16-08-2004 21:42 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Mysql errors ? Kan je dan misschien eens aangeven watvoor Mysql errors je krijgt ? 'Krijgen de bezoekers ook deze errors als je niets aan het downloaden bent ?

Je geeft aan de hele mikmak. Wat versta je daar zoal onder ? Ik kan zo ongeveer 4584377 dingen bedenken die op een server kunnen draaien.

Wat heb je voor internetverbinding ? Kabel of ADSL ? Of gebruik je wellicht nog een 56K modem ? Meer informatie is gewenst, lees hierover meer in Software Algemeen: Beleid en Policy: Alle regels die op het forum gelden :) :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal dat progje een proberen... Maar trouwens upload en download zijn toch gescheiden ? Dus als ik gewoon iets via ftp met volle snelheid zou downloaden zou het niks uit moeten maken toch ? (download nu trouwens peer2peer)

En is er niet een instelling in mysql/apache waar ik een instelling kan wijzigen zodat hij geen timeout geeft, maar gewoon doorgaat met laden ?

Verwijderd

Topicstarter
De bezoekers krijgen deze errors alleen als ik aan het downloaden ben, niet altijd trouwens. Deze errors verschillen elke keer, de een keer kan hij de config niet laden of iets dergelijks.

De hele mikmak bedoel ik mee phpmyadmin, ftpserver, mailserver.

Ik heb een ADSL verbinding namelijk: Wanadoo Lite.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2004 21:53 ]

• Kokkers
Helaas werkt het zo niet helemaal. Als je je downstream tot op de top belast dan slibt je upstream ook helemaal dicht.
Als je daarnaast ook nog P2P software draait wordt het helemaal volle bak want die progjes leggen ook nog eens veel connecties.

Om je maximale down/up speed en aantal connecties per minuut te bekijken surf je even langs http://www.speedtest.nl

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Je bandbreedte verdelen is een optie. Maar vertel eens, wat zijn de exact foutmeldingen ?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet de excacte foutmelding zo even niet meer...

Alleen hoe werkt die Net Limiter. Werkt dat ook met een router ?

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 16 augustus 2004 @ 22:01:
Ik weet de excacte foutmelding zo even niet meer...

Alleen hoe werkt die Net Limiter. Werkt dat ook met een router ?
Ja, dat werkt ook met een router, maar vergeet niet dat het nog niet veel nut heeft...

Je hebt zowieso al een light verbinding en dan download jij ook nog veel en dan upload jij via je webserver ook nog eens veel...

Is de load van de server niet gewoon te hoog...

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

Verwijderd

Topicstarter
Dan wordt het dus misschien toch minder downloaden... Maar kan je met Net limiter per programma de bandbreedte verminder ofzo ? Dan kan ik er toch gewoon bijv. 50% van maken, dan maar langzamer downloaden.

Of gaat dit niet zo makkelijk ?

• Kokkers
Met deze informatie is het probleem niet echt boven water te krijgen. Misschien is je MySQL of Apache configuratie wel gewoon brak. Misschien is je database wel gaar? Wellicht zijn je queries niet helemaal fris? Ben je soms gehacked en draai je onbewust een pubje?

Specificaties van je verbinding?
CPU Load tijdens problemen?
Exacte foutmeldingen?
Hoeveel users en wat voor traffic van buitenaf op je systeem?

Ik zet m'n geld erop in dat je gewoon teveel van je consumenten internetverbinding vraagt. Als Bitorrent en Newsbin hier staan te pompen komt er bij mij echt geen druppel verder meer door m'n verbinding (2Mbit / 1Mbit ADSL).

Keuzes maken dus :)

- Verder gaan met brakke hosting en downloaden
- Niet meer downloaden
- Je verbinding upgraden (om vervolgens weer tegen hetzelfde probleem aan te lopen ;))

Afbeeldingslocatie: http://www.netlimiter.com/screenshots/125/scrshot003.png

Netlimiter [ Info ] kan niet alleen je snelheid beperken maar geeft tevens op een gebruiksvriendelijke manier inzage in je netwerk ver/gebruik.

[ Voor 28% gewijzigd door Kokkers op 16-08-2004 22:30 ]

Pagina: 1