Printer (parallel) via USB

Pagina: 1
Acties:

• B-Man
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb net ergens een pc weggezet (het betreft een nieuwe HP werkplek, Small Form Factor, die geen PS/2, serieel of parallel meer heeft, enkel USB.

De gebruiker heeft een HP OfficeJet T45 (meen ik), een all-in-one machine. Deze printer is nog van voor het USB tijdperk, en heeft dus een centronics aansluiting.
Voorheen hing deze printer aan een parallele switch, zodat zowel werkplek als notebook konden printen.

Op de nieuwe werkplek dus geen parallele poort meer.

Hoe is dit op te lossen?

Ik heb reeds een USB->centronics convertor geprobeerd (eentje van Sitecom), maar dat werkt niet (goed). Eerst werd een halve pagina geprint, daarna niets meer. Ik las tevens ergens dat dit soort convertors niet goed samenwerken met all-in-one machines (iemand die hier wat nuttigs over kan melden?)

Alternatieven:
- er kan geloof ik een PCI kaart in de HP werkplek, parallele poort op PCI kaart kan dus een oplossing zijn (ik ga zometeen even neuzen op de hp website)
- een klein netwerk aanleggen, met de printer op een printserver, dan zit ik echter nog steeds met het eerder aangehaalde probleem met all-in-one machines.

Kortom: iemand die hier wat over weet/te zeggen heeft? BvD

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-05 15:17
Ik heb ook een sitecom USB naar paralel converter omdat mijn HP laserjet geen USB heeft en ik aan mijn paralelle poort andere meuk heb hangen. Zo'n ding werkt perfect maar nadat ik windows heb geinstalleerd moet je wel op een ding letten, je moet naar de goeie printerpoort printen en standaard staat die fout.

Probeer dit eens: (in XP)
Rechtermuisklik op je printer, dan Eigenschappen, dan tabblad Poorten, en dan vink je onderaan Virtual printerport for USB aan. Dan werkt de printer bij mij gewoon via de USB.

[ Voor 9% gewijzigd door Widow op 16-08-2004 21:17 . Reden: blaatz0rz ]

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• B-Man
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
The Widow Maker schreef op 16 augustus 2004 @ 21:17:
Ik heb ook een sitecom USB naar paralel converter omdat mijn HP laserjet geen USB heeft en ik aan mijn paralelle poort andere meuk heb hangen. Zo'n ding werkt perfect maar nadat ik windows heb geinstalleerd moet je wel op een ding letten, je moet naar de goeie printerpoort printen en standaard staat die fout.

Probeer dit eens: (in XP)
Rechtermuisklik op je printer, dan Eigenschappen, dan tabblad Poorten, en dan vink je onderaan Virtual printerport for USB aan. Dan werkt de printer bij mij gewoon via de USB.
Dat had ik al ontdekt, en gecorrigeerd, maar zonder succes. Ik heb net een parallele poort op een PCI kaart besteld, omdat ik op de HP site las dat er een PCI slot in deze werkplek zit. Dan heb ik geen last van het all-in-one+USB probleem.

Verwijderd

ik denk dat dat inderdaad de beste oplossing is, want het scannen en faxen kan wel eens problemen opleveren door die omzetting, inderdaad.

• Pannenkoekkie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-03-2025

Pannenkoekkie

Sugar or Cheeze?

Je kan ook een simpel printservertje kopen en gebruik maken van printen via het netwerk...