Toon posts:

Lampjes blijven knipperen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Gisteren is mijn server kapot gegaan door een vreemd probleem.
Nadat ik de stekkers eruit heb gehaald voor de onweer deed de server helemaal niets meer.
Stekkers er weer in, probleem;
Het lampje van mn netwerkkaart blijft voordurend knipperen.
Gewoon om de 1 sec een groen lampje dat steeds aan en uit gaat,
na veel zoek en speur werk dacht ik dat mijn server gewoon aan het einde was en gewoon niks meer zou gaan doen.

Affijn ik vandaag een nieuw beesje gekocht,
pc startte prima op! (de nieuwe)
Totdat ik de hardeschijf van de oude server er in deed, de cd-rom van de vorige server erin deed, en de 2 netwerkkaarten.
Nu heb ik op de nieuwe pc weer hetzelfde probleem.
1 netwerkkaart word nu helemaal niet meer gezien,
de andere wel maar zodra ik de kabel er in duw gaat het lampje weer voordurend knipperen.

Wat is hier aan de hand?

Ik heb de cd-rom er al uitgehaald en losgekoppelt maar dat maakt niks uit,
ik heb beide netwerkkaarten vervangen,
ik heb een andere schijf erin gedaan maar het probleem blijft zicht voordoen.
Alles werkt gewoon verder alleen word er niks meer in de pci herkent.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Ander vraagje, doet je oude pc het nog wel zonder de netwerkkaarten erin? Heb je je server uitgezet voor, tijdens of na het onweer. Kan best zijn dat er een powersurge op je server is gekomen en dat daardoor hardware is overleden. Misschien dat er in een netwerkkaart kortsluiting is ontstaan, die nu weer je pci bus heeft 'vermoord' echter dit is speculeren van mijn kant.
Heb je je bios al eens gereset, en hoe reageert je mobo daar op?

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Topicstarter
beide pc's starten gewoon op, op de oude pc zat nog een videokaart in de pci, en deze bleef het gewoon doen terwijl de netwerkkaarten dat probleem gaven.

bios heb ik ook al een keer gereset maar het is nog steeds hetzelfde probleem.
ook kwam ik erachter dat het lampje van mn cd-rom ook voordurent blijft knipperen net zoals de netwerkkaart.

os maakt geen verschil, bij 200 xp en 98 dezelfde problemen.

• kcRogue
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-07 20:21
Waarschijnlijk zijn je netwerkkaarten gewoon gemold door de bliksem. Ik heb dat ook al eens aan de hand gehad. Als je geluk hebt werkt je pci slot nog, anders kan er van alles kapot zijn. Check misschien dat eens. Die kapotte netwerkkaart is dus echt wel schroot...die zijn er nu eenmaal extra gevoelig voor(niet de netwerkkaart zelf maar de centrales en bekabeling waarmee ze zijn verbonden). (wat dus wel betekend dat je netwerkkaart kapot is, lol)