Beste mensen,
Ik heb een probleem met betrekking tot asp:repeater, en ik kan hier geen oplossing voor vinden. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ik zal mijn best doen het probleem uit te leggen:
de situatie:
Ik ben bezig met een persoonlijke website die gebruikt maakt van ASP.NET/C# en een MSDE databaseje. Op de index heb ik een repeater gemaakt die er zo uitziet:
deze repeater wordt gevoedt door het volgende functietje:
dit werkt allemaal goed, maar....
het probleem...
Mijn postings op deze website bestaan uit 2 velden, eentje die op de index maar ook op de detail pagina staat, en eentje die alleen op de detailpagina staat. Nu wil ik dat zodra er ook maar iets in het tweede veld (het 'detail'-veld ) staat dat er een 'lees meer...' linkje op de indexpagina terecht komt te staan. Nu ben ik wel heel tevreden over de repeater constructie van ASP.NET dus ik wil dit liever niet met een foreach-loop en een if... in plain code gaan oplossen. Zijn er manieren om dit in de repeater op te lossen? of moet ik dan weer dieper gaan en een eigen soort repeater-control gaan schrijven?
Ik hoop dat dit duidelijk is.
Alvast bedankt!
Ik heb een probleem met betrekking tot asp:repeater, en ik kan hier geen oplossing voor vinden. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ik zal mijn best doen het probleem uit te leggen:
de situatie:
Ik ben bezig met een persoonlijke website die gebruikt maakt van ASP.NET/C# en een MSDE databaseje. Op de index heb ik een repeater gemaakt die er zo uitziet:
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| <%@ Control Src="UserControls.ascx.cs" Inherits="UserControls" Language="C#" %> <ASP:Repeater id="ShowPostings" runat="server" OnInit="Mainpage_GetPostings"> <ItemTemplate> <div class="singlepost"> <h2><a href="ShowPosting.aspx?postid=....</a></h2> <p><%# DataBinder.Eval(Container.DataItem, "posting_content") %></p> <p><%# DataBinder.Eval(Container.DataItem, "posting_leesmeer") %></p> <h6>[ .... ]</h6> </div> </ItemTemplate> </ASP:Repeater> |
deze repeater wordt gevoedt door het volgende functietje:
C#:
1
2
3
4
5
6
7
| protected void Mainpage_GetPostings( Object Source, EventArgs E ) { DataTable test = SqlSelect( "..."); ShowPostings.DataSource = test; ShowPostings.DataBind(); } |
dit werkt allemaal goed, maar....
het probleem...
Mijn postings op deze website bestaan uit 2 velden, eentje die op de index maar ook op de detail pagina staat, en eentje die alleen op de detailpagina staat. Nu wil ik dat zodra er ook maar iets in het tweede veld (het 'detail'-veld ) staat dat er een 'lees meer...' linkje op de indexpagina terecht komt te staan. Nu ben ik wel heel tevreden over de repeater constructie van ASP.NET dus ik wil dit liever niet met een foreach-loop en een if... in plain code gaan oplossen. Zijn er manieren om dit in de repeater op te lossen? of moet ik dan weer dieper gaan en een eigen soort repeater-control gaan schrijven?
Ik hoop dat dit duidelijk is.
Alvast bedankt!
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/