Ik probeer via een Delphi 7 applicatie gegevens weg te schrijven in een bestaande Foxpro table. Zoals verwacht gaan de integer, string en boolean zonder probleem. Er staan echter ook memo velden in die gevuld moeten worden. Ik heb alles al afgezocht, maar ik krijg geen voldoend antwoord hoe dit aan te pakken. Er worden wel kreten gegeven over een .FPT file, maar niet inhoudelijk verduidelijkt. Heeft iemand een suggestie hoe dit te doen?
Een memo veld kan je in Delphi behandelen als een blob. Met een table.FieldByName('blaat').AsBlob kan je dat veld dan benaderen en hier dan data van en naartoe streamen (.LoadfromStream e.d.).
Met een beetje mazzel staat in het memo veld alleen tekst en kan je iets doen ala Memo1.Lines.Text := Table.FieldByName('blaat').Asstring;
Overigens staat in de HELP van Delphi prima uitgelegd hoe je met blob velden kan omgaan.
Met een beetje mazzel staat in het memo veld alleen tekst en kan je iets doen ala Memo1.Lines.Text := Table.FieldByName('blaat').Asstring;
Overigens staat in de HELP van Delphi prima uitgelegd hoe je met blob velden kan omgaan.
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney