Toon posts:

PCI videokaart 64 mb

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb hier een oude pc staan van een kennis met een 4 mb sis videokaartje erin. Nu vraag ik me af of hier een 64 mb pci videokaart in zou kunnen. Hij heeft nog vrije pci sloten maar ik vroeg me af of dit gaat werken in een oude pc.

processor 333mhz Celeron
intern geheugen 256 mb
Het is een IBM PC met IBM moederbord

Groetjes Amansio.

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:12

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Ja hoor, waarom niet? :?

De PCI standaard is verder niet ingrijpend veranderd.

Geen PCI-Express kaart kopen he? ;)

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

Ik heb eventueel nog wel een leuk PCI videokaartje liggen (ook 64MB).. :)

Ik hoor het wel als je er eventueel interesse in hebt.. :)

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Prutz0r schreef op 16 augustus 2004 @ 20:34:
Ja hoor, waarom niet? :?

De PCI standaard is verder niet ingrijpend veranderd.
alleen even letten op eventuele drivers ;)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 16 augustus 2004 @ 20:32:
Hoi,

Ik heb hier een oude pc staan van een kennis met een 4 mb sis videokaartje erin. Nu vraag ik me af of hier een 64 mb pci videokaart in zou kunnen. Hij heeft nog vrije pci sloten maar ik vroeg me af of dit gaat werken in een oude pc.

processor 333mhz Celeron
intern geheugen 256 mb
Het is een IBM PC met IBM moederbord

Groetjes Amansio.
4mb :? 64mb :? 256mb :?

Wat is er zo interessant aan een kaart met 64milibit, dat bestaat niet eens (je kunt een bit niet delen 8)7 )

Of bedoel je misschien MB - MegaByte :? :z

Wees bij RAM groottes ALTIJD nauwkeurig met je hoofdletters :o
En een 333MHz CPU is toch echt een miljard keer sneller dan een 333mHz CPU :+

Ontopic:
Wat vind je in vredesnaam zo interessant aan de geheugengrootte :? - het is allicht de minst relevante factor bij het bepalen van VGA performance :z

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Slimme jongen, pietje precies! 8)7

Modbreak:

Je eerste en derde post op dit forum waren om opmerkingen van mods af te zeiken, je tweede was een V&A aanbod dat hier dus ook niet thuishoort...

Ga alsjeblieft snel de GoT Huisregels lezen, want dit is nou geen goed begin :o

En als je vindt dat mijn opmerking hierboven overbodig was, bewijs dat dan door technisch inhoudelijk goed te posten, iets wat we nog niet van je hebben mogen vernemen :z

[ Voor 88% gewijzigd door dion_b op 16-08-2004 21:40 ]

• PD2JK

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Verwijderd schreef op 16 augustus 2004 @ 20:39:
Slimme jongen, pietje precies! 8)7
In de Tweaker-wereld moet je zo precies zijn, anders kom je echt in de knoop met componenten uitzoeken. B)

En idd, voor zo'n systeem is een 32MB TNT2 kaartje al genoeg, meer GPU power en video RAM is overkill. :)

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-07 14:22

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Prutz0r schreef op 16 augustus 2004 @ 20:41:
[...]

In de Tweaker-wereld moet je zo precies zijn, anders kom je echt in de knoop met componenten uitzoeken. B)

En idd, voor zo'n systeem is een 32MB TNT2 kaartje al genoeg, meer GPU power en video RAM is overkill. :)
dat ben ik opzich wel met je eens, maar als iemand net een 64 MB kaart over heeft, waarom zou je die dan niet gebruiken?

• PD2JK

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Hann1BaL schreef op 16 augustus 2004 @ 20:46:
[...]

dat ben ik opzich wel met je eens, maar als iemand net een 64 MB kaart over heeft, waarom zou je die dan niet gebruiken?
Heb ik ook niks op tegen hoor, als Amansio 'm goedkoop kan overnemen/krijgen.
't Is alleen iets teveel van het goede voor een Celeron 333 systeem. :)

Verwijderd

Mijn Radeon9000PCI werkt anders niet in een Pentium-100Mhz systeem.
PCI heeft wel degelijk meerdere revisies gehad. We zitten tegenwoordig bij 2.1, 2.2 en 2.3.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Prutz0r schreef op 16 augustus 2004 @ 20:41:
[...]

ja, voor je het weet zit je opgescheept met een 64millibit videokaart ipv. een 64megabyte videokaart :z :z Sommige mensen zeuren ook echt om het zeuren... ;)

Maar voor de topicstarter, als je de kaart nog moet kopen zou ik me niet zo focussen op het aantal megabytes... Het is natuurlijk wel voor een deel belangrijk, maar het is belangrijker dat er een snelle chip op zit. Een geforce 4mx of radeon 9200 pci oid is een stuk sneller dan 1 of ander vaag kaartje met een 'SiS" chip oid :P
Al zul je op een celeron 333 ws. niet meer de nieuwste games willen spelen, dus misschien is beeldkwaliteit in dat geval ook wel belangrijker. Of de prijs, dan zou ik gewoon een 16MB oid nemen, want 64MB gebruik je echt niet als je gewoon aan het internetten bent.

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:55
Zo word je anders wel genaait met je internet, er staat in de advertentie met schreeuwende hoofdletters 2MB download en je haalt maar ongeveer 250 echte KB's..

[ Voor 3% gewijzigd door Widow op 16-08-2004 21:12 ]

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Dan staat er 2 mbit.......

This footer is intentionally left blank

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-07 14:22

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

The Widow Maker schreef op 16 augustus 2004 @ 21:12:
Zo word je anders wel genaait met je internet, er staat in de advertentie met schreeuwende hoofdletters 2MB download en je haalt maar ongeveer 250 echte KB's..
klopt alleen jammer dat je het niet goed zegt :D

je bedoelt denk ik 250 echte kB's

voorvoegsel kilo is namelijk niet met een hoofdletter. Het is een gemierenneuk, maar ja dat hoort erbij anders weet niemand wat je bedoelt :P

alleen de voorvoegsels: mega, giga, tera en exa zijn afgekort met een hoofdletter (als je het voorvoegsel volluit schijft dus niet :) )

[ Voor 14% gewijzigd door Hann1BaL op 16-08-2004 21:19 ]

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08 22:12
In de meeste webshops zijn wel pci radeon 7xxx kaartjes te koop, die zijn gebaseerd op de allereerste radeon core.
Zo'n 7xxx pci kost slechts 20-30 euro.
Een gf4 mx kan je natuurlijk ook overwegen, zie wel dat je een degelijk merk hebt zodat je niet met brakke 2d opgescheept zit.
Ik denk trouwens ook dat de gf4 mx drivers beter zijn dan de radeon I drivers (heb ik gehad), dus ik zou voor de gf4 mx gaan van een degelijk merk.

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 20:40

Xof

corpseflayer schreef op 16 augustus 2004 @ 21:24:
In de meeste webshops zijn wel pci radeon 7xxx kaartjes te koop, die zijn gebaseerd op de allereerste radeon core.
Zo'n 7xxx pci kost slechts 20-30 euro.
Een gf4 mx kan je natuurlijk ook overwegen, zie wel dat je een degelijk merk hebt zodat je niet met brakke 2d opgescheept zit.
Ik denk trouwens ook dat de gf4 mx drivers beter zijn dan de radeon I drivers (heb ik gehad), dus ik zou voor de gf4 mx gaan van een degelijk merk.
Je kunt toch gewoon de nieuwste catalyst drivers installeren voor een 7000 kaartje, dan heb je echt geen problemen met drivers hoor :)
En vooral met de oudere kaarten is ati beter in 2D dan nvidia, dus voor betere 2D kun je beter een ati nemen :)

Verwijderd

Topicstarter
Oke jongens allereerst bedankt voor alle snelle reacties. Het is dus mogelijk en daar ging het mij om. Misschien dat ik wel een 32 MB (met hoofdletters dion_b ;) )kaartje koop maar het gaat erom dat er iets meer spellen op kunnen draaien.

PS: Ik wil het wel graag nieuw kopen, dus Dark Ghost ik heb geen intresse evengoed bedankt voor je aanbod.
Pagina: 1