Toon posts:

[cooling] thermaltake extreme giant III

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi ik wil mijn ati 9800 pro flashen naar een xt, maar ik ben op zoek naar een goede koeler .
nou ben ik al bezig geweest met wat onderzoek,en ben deze thermaltake tegen gekomen. http://www.thermaltake.com/coolers/chipset/a1919.htm
nou wou ik graag wat ervaringen weten van mensen die hem hebben ,of die er wat over gehoord hebben

vriendelijk dank alvast _/-\o_ _/-\o_

Verwijderd

Zou ik nie kopen, maakt best wel veel geluid en 2 fans :Z

Zalman heeft ook een paar van die dingen op de markt. De nieuwest is maandje uit geloof ik die heeft ook 2 heatpipes en gewoon 1 grote fan (moet je wel los erbij kopen) is stiller dan deze denk ik. (Ik heb zalman met 1 heatpipe temp van core is nu 43 graden ati 9700, was eerst 55 ofzo)

edit:

http://www.zalmanusa.com/...view.asp?idx=138&code=013 deze bedoel ik. Is wel redelijk moeilijk te monteren, ben er zelf toch wel uurtje a 1,5 zoet mee geweest. En je garantie vervalt natuurlijk

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2004 19:26 ]

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-02 16:14
Verwijderd schreef op 16 augustus 2004 @ 19:14:
edit:

http://www.zalmanusa.com/...view.asp?idx=138&code=013 deze bedoel ik. Is wel redelijk moeilijk te monteren, ben er zelf toch wel uurtje a 1,5 zoet mee geweest. En je garantie vervalt natuurlijk
Maar precies hetzelfde geld voor die extreme giant he...

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Verwijderd

El Snorro schreef op 16 augustus 2004 @ 19:30:
[...]

Maar precies hetzelfde geld voor die extreme giant he...
True that :9

Verwijderd

Topicstarter
ja dat ziet er ook wel leuk uit .
maar met de thermaltake can je de 2e ven uitzetten en je kan ook je grote ven op 3 verschillende standen laten draaien .
dus zou het niet veel verschil moeten maken met het geluid toch?

en ja als je de turbo aan zou zetten zou de kleine ven op 9000rpm draaien (lol een boeing die opsteigt) maar dat lijkt me niet nodig

Verwijderd

Tja dan zul je review moeten zoeken op google van beiden B)

Die Zalman is een top ding alles past presies je krijgt er nog schroevendraaier bij en allemaal reserve onderdeeltjes, die je gemakkelijk kwijt raakt. Zodat je niet je hele koeling hoeft weg te gooien als je 1 schroefje op de grond laat vallen :Y) En koelt goed.

thermaltake heb ik geen ervaring mee.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2004 20:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb toch maar de zalman [ZM80D-HP] bestelt met de losse fan
in een hoop reviews past de thermaltake niet zo goed op alles en het gewicht is van de zalman toch ook wat lichter
en de fan is van zalman toch ook beter als ik de reviews moet geloven .

• CerandoX.nl
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-02 14:06

CerandoX.nl

Vides

@neo666

moest jij het raampje om je gpu eraf halen???

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 augustus 2004 @ 21:34:
ik heb toch maar de zalman [ZM80D-HP] bestelt met de losse fan
in een hoop reviews past de thermaltake niet zo goed op alles en het gewicht is van de zalman toch ook wat lichter
en de fan is van zalman toch ook beter als ik de reviews moet geloven .
Ik denk dat je hiermee een veel betere keuze hebt gemaakt ;)

Thermaltake Extreme Giant III VGA-koeler review:
...
De Extreme Giant III Cooler krijgt uiteindelijk drie van de vijf punten, omdat de reviewer de geringe prestatieswinst niet vindt opwegen tegen het lawaai dat de koeler produceert. Het is echter niet bekend in hoeverre deze beperkte prestatiewinst het gevolg is van de montageproblemen.
...

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2004 21:41 ]

Verwijderd

CerandoX.nl schreef op 16 augustus 2004 @ 21:38:
@neo666

moest jij het raampje om je gpu eraf halen???
Neej heb ik er niet afgehaald. Kan wel, moet je wel voorzichtig zijn en dan is de core kwetsbaarder.

p.s zorg dat je de koeling goed vast schroeft. Ik had alle schroefjes hard aangedraaid (voor me gevoel) en bouw me vidcard terug in de pc. Verschuift de hele koeler een stukje |:( Kon ik zo ongeveer weer opnieuw beginnen. :X

Niet echt chill als je met volle kracht een klein schroefje op je videokaart van 300 euro zit te schroeven met de voorkennis als je uitschiet jeje kaart kan weggooien. >:)

• CerandoX.nl
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-02 14:06

CerandoX.nl

Vides

en geen winkel wil hem er voor je opzetten,ik ben ook bang dat ik dan me kaart mol.Heb ook helemaal geen ervaring met VGA coolingen erop zetten,heb wel gehoord dat je bij de Artic Silencer het raampje er wel af moet halen,iets waar ik niet aan begin.Ik snap ook niet waarom dit moet,als je raampje hoger is dan je GPU dan zou je stock cooling ook niet goed moeten werken(dan had je met je stock cooling helemaal warmte problemen gehad),dus ik denk wel dat ze precies gelijk zitten.

En het is overgens bekend dat de zalman veiliger zijn om te installeren dan de Artic VGA coolingen omdat je daarvoor 9 van de 10 keer het raampje moet verwijderen.

Verwijderd

Bij de zalman krijg je 2 koelblokken die rechtstreeks op de gpu komen dus kun je kiezen welke van de 2 het beste past. En als het blok er niet aankomt kun je misschien ter hoogte van het "raampje" 1 mm (of minder/meer) weg (vijlen/zagen/likken).
Zodat het wel past B)

Verwijderd

Topicstarter
hoe meer reviews ik leest hoe negativer ik over de thermaltake gaat denken.
de zalman in met fan ietsje duurder maar de levenduur ik gemiddelt langer dan die fans die er op de TT zitten
en de turbo fan van TT schijnt zoveel laawai temaken dat je hem toch niet gebruikt
dus nutteloos.
en dan hebben we nog de hele mooie ramsinks van zalman tgen over de lelijke ramsinks van TT
en bij de TT krijg je weer een zooi kabels extra :?

dus al met al is die zalman toch beter kwa reviews, uiterlijk en afwerking .
_/-\o_ _/-\o_

.

• Entity_Razer
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-03-2025
ja maar welke?
de D versie, met 2 heatpipes of de C met 1 hjeatpipe maar wel goedkoper?

Ik ga voor die C gaan(heb koeling nodig voor 9800pro@XT)

Een GPu wordt standaart toch 70° stressed of meer dusja... :D

ook een beetje aan de portemoné denken he :D

The Idea is not to arrive at the grave, safely in a well preserved body, but to slide in sideways at 400 miles an hour screaming of pure joy

Verwijderd

Topicstarter
de d met 2 heatpipes en daar kan je ook een fan opzetten
en het verschil in prijs is niet zoveel.
bij http://www.alternate.nl/ is de
ZM80C1-HP 1 heatpipe = 19 Euro
ZM80D-HP 2 heatpipes = 29 Euro
ZM-OP1 fan = 9 Euro

dus het verschil is maar 10 euro

je zal ze mischien wel goedkoper hunnen krijgen maar ik ben te lui om alles af testruinen :O
Pagina: 1