Toon posts:

[XP] Geen desktop meer*

Pagina: 1
Acties:
  • 144 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Doordat de zoek functie het momenteel niet doet, weet ik niet of dit onderwerp al eerder aan bod is gekomen. Ik heb Windows pro NL. Sinds korte tijd heb ik geen desktop meer, behalve de wallpaper. Weet iemand dit te verhelpen? Zelfs de start kop en Ctrl-Alt-Del werkt niet. Dit is trouwens onder alle gebruikers.

Verwijderd

Heb je nog een Start balk?

Icoontjes terugzetten met rechterklik op het bureaublad dan tabblad: bureaublad en vervolgens bureaublad aanpassen.

• JvdM
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-04 22:31

JvdM

<---->

Is dat bij het opstarten (of na het inloggen),
dan moet je m een tijdje aan laten staan (30 minuutjes ofzo) en dan laadt ie weer je desktop. Ik had het ook af en toe.
Meestal duurt het wel korter dat wachten,

Waarschijnlijk komt het dan doordat je m verkeerd heb afgesloten ofzo

Verwijderd

Doe eerst eens dubbel klik, helpt dat? Zo nee. Doe ff Control+Alt+Delete dan naar Bestand en dan Uitvoeren. Daar typ je in explorer.exe en je ramt op enter. Nu moet je weer je startbalk enzo zien.

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03 22:59

WPN

voer ook scandisk uit :D
helpt bij mij heel vaak met lullige probleempjes (zoals dit)

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Jkeube tutek edut zodat het OS in je topic titel staat, probeer daar ook zelf even op te letten :)

Verwijderd

Topicstarter
Zoals ik al zei, heb ik alleen de wallpaper. Startknop is er niet. Dubbel klik op muis werkt niet. Ctrl-Alt-del werkt niet. En bij alle gebruikers (dus NA inloggen)
Ik weet dan niet of ik scan disk kan uitvoeren. Misschien dat ik een andere mode opstart (voorzichtige).

Ik laat hem eerst een uurtje aan staan. Kijken of hij nog wat doet.

Bedankt voor de tips en ik zal in het vervolg OS in titel zetten ;)

Verwijderd

eff offtopic:
je kan ook zoeken met google
site:gathering.tweakers.net zoekopdracht
dit invooren en je komt gewoon op got uit ;)

Verwijderd

Als je pc in veilige modus opstart werkt dan alles wel?
Laatst heb ik een soortgelijk probleem gehad op een andere pc.
Er bleek een virus op te zitten, die gebruikt maakt van het Sasserlek.

Ik zoek eventjes naar de exacte naam ;)

/Edit
Gevonden: Er wordt in 4 registersleutels smsc.exe gestart, die zich "Win32 USB2 Driver" noemt

Ik vond wat info bij Sophos

Hopelijk heb je er wat aan

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2004 22:03 ]

Verwijderd

De oplossing weet ik niet precies, maar ik kan je wel een indicatie geven. Als je geen startbar hebt, maar alleen een kale desktop is er wellicht iets mis met explorer.exe. Dit proces is mede verantwoordelijk voor de weergave van je desktop. Ook geen context menu's (rechtermuisknop op je desktop) toevallig?

Met CTRL-ALT-DELETE kun je in ieder geval de task manager nog starten naar ik hoop. probeer explorer.exe maar eens af te trappen. Mogelijk krijg je fouten die je weer wat verder helpen.

Laat maar ik las dat iemand anders ook al deze suggestie gaf... never mind...

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2004 21:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ctrl+alt+del. werkt wel, maar als ik explorer.exe wil uitvoeren, zegt hij dat het bestand niet bestaat.

Kan ik een explorer.exe bestand van een andere pc kopieren? Zo ja, welke folder staat hij dan? Als ik de zoek functie gebruik op een andere pc, staan daar diverse bestanden met als naam Explorer.exe.

Verder werkt linker en rechter muisknop het niet. Veilige modus heb ik nog niet geprobeerd. Gaat lastig door de telefoon (bij iemand anders)

Verder heeft het wachten m.i. ook geen zin: staat een uur aan, met geen gevolgen.

• JvdM
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-04 22:31

JvdM

<---->

Wat eerder al gezegt is, start ie wel op in veilige modus? ( bij het boot menu F8 indrukken)

- Loopt je computer vast? (kan je checken door num lock paar keer in te drukken of de lampjes dan aan en uit gaan, blijft het lampje aan of uit dan staat je computer vast en is het rijp voor een herinstal denk ik)
Pagina: 1