[XP]Outlook Express op 2 computers zelfde inbox geven

Pagina: 1
Acties:

• JorisPenders
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-04 22:01

JorisPenders

Designer & Coder

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb 2 pc's waar ik allebei regelmatig op zit te werken, maar als ik via pop.tiscali mn mail ophaal, zit ie dus wel op de ene pc en niet op de andere (duhh).

Kan k het zo maken dat ik op mn server een map maak waar alle e-mailtjes inkomen en dat je outlook express zo zet dat ze de e-mailtjes uit die map pakken en daar ook inzetten als ze iets ontvangen.

Hoe stel je dit in in Outlook Express

Joris

SystemSpecs -- WebArea - Your Online Home -- Webdesign

• cocico
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-05 09:50
Met OE moet dat in principe kunnen, zolang je geen twee OE's tegelijk hebt openstaan (op verschillende pc's).
Ik kan het hier niet zo direct bekijken (OE is hier vervangen door Outlook 2003) maar mijn oom doet het dmv een ZIP, da's ook een oplossing...

Verwijderd

Ga eens naar instellingen van je email account. Via Tools>Accounts>Mail en daar staat hij. Ga dan naar het tab Advanced en vink 'Leave a copy of messages on server' aan. Daaronder moet je ook nog wat aanvinken, maar dat snap je zelf wel.

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
gewoon instellen dat je mail op de server moet blijven staan totdat je het wist uit (1 van de) outlook express.

tools -> accounts -> (kies je e-mail account) eigenschappen -> laatste tabblad (advanced) en dan "kopie op de server laten" en "verwijderen van server na wissen in oulook express" aan zetten.

edit: mwa, net te laat :)

[ Voor 18% gewijzigd door Mr.Nobody op 16-08-2004 18:27 ]

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Of gewoon alletwee op imap instellen.

• JorisPenders

JorisPenders

Designer & Coder

Topicstarter
op imap? Wat is dat?

Ik ga nu even proberen die instellingen aan te passen

[ Voor 59% gewijzigd door JorisPenders op 16-08-2004 18:56 ]

• JorisPenders

JorisPenders

Designer & Coder

Topicstarter
Kun je niet gewoon de directory waar de mails worden ingezet veranderen, dan weet je zeker dat je altijd dezelfde inbox hebt, wel zo makkelijk....

Bij eerdere OE's kon je dat op het begin instellen: - map waar e-mails in bewaard worden. Ik kan alleen hier in OE 6 niets vinden

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dat wil je ook niet met OE6 doen eigenlijk.

Dat is totaal niet geschikt voor netwerk storage. Je kan met wat moeite wel op een dualboot dezelfde mail gebruiken, maar niet op 2 verschillende PCs over een netwerk dezelfde *.DBX bestanden gebruiken.

* alt-92 is er zelf mee gezig geweest en kwam erachter dat OE geen unc (\\server\share) paden vreet en daar ook op controleert.
Laat je met een drivemapping dat onderhuids toch nog gebruiken....

Daarnaast is het database formaat gewoon niet robuust genoeg om over een netwerk te gebruiken (krijg je corrupte mailboxen van).

[ Voor 49% gewijzigd door alt-92 op 17-08-2004 20:22 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• JorisPenders

JorisPenders

Designer & Coder

Topicstarter
Heb het net geprobeerd, ben erachter hoe ik bij de map kwam,

M$ MS heeft waarschijnlijk zelf al wat maatregelen genomen, een netwerklocatie/station kan niet dienen als map waar je dus je mails in opslaat,

dan maar toch op de server laten staan,
thnxs voor jullie hulp

Laat dat kinderachtige M$ gedoe nou gewoon :)

[ Voor 19% gewijzigd door elevator op 17-08-2004 20:31 ]

Pagina: 1