[Exch2k3] Email automatisch kopieren van servermap->lokaal

Pagina: 1
Acties:

• pizzaboertje
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-05 21:30
Sinds kort hebben we op mijn werk een exchange server (Win2003 Small Business Server). Er zijn 3 gebruikers die allemaal dezelfde email moeten ontvangen, namelijk info@domein.nl. Dit werkt allemaal goed, alle gebruikers hebben toegang tot de gedeelde map op de server met daarin de inbox. Alleen het probleem is wanneer 1 van de 3 gebruikers een mailtje wist, dat de andere deze mail ook niet meer hebben. Nu wil ik graag weten of het mogelijk is om de email automatisch elke keer van de map op de server naar lokaal te kopieren zodat iedereen zelf de email kan beheren zonder dat anderen hier problemen mee krijgen.

Server : Win2003 SBS
Workstations : WinXP Pro met Outlook 2003

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
??? Geef een apart formulier aan op die pagina wat als verwijder knop een filter-instructie heeft zitten, zodat als pietje op deze knop drukt dat het filter die mail bij pietje verbergt???

Alhoewel ik er zelf eerder voor zou gaan om of een distributie groep aan te maken met als emailadres info@domein.nl en als leden pietje, jantje en klaasje. Of gewoon geen delete rechten in die folder geven.

P.S. Wat bedoel je trouwens met kopieren van servermap-> lokaal??? Ik hoop toch niet echt dat je alles gekopieerd wil hebben in een .pst bestand van een gebruiker. Laat mij maar gewoon de hele exchange storage backuppen ipv 200 gebruikers .pst bestanden.

[ Voor 25% gewijzigd door Gomez12 op 16-08-2004 17:57 ]

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-12-2025

Ook

Yes I can!

Een Distributie Lijst klinkt idd veel en veel logischer dan alles naar lokaal kopieren. Je kan ook met berichtregels werken natuurlijk, en als die mensen echt alleen de Info@ beheren, kun je ze natuurlijk ook alléén die folder geven (geen eigen mailbox dus), dan komt ook automatisch alles in 1 trashcan!

Wees consequent, maar niet altijd

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

gezien je hele waslijst aan certificaten die je hebt en je komt hier niet uit? waar heb je die certificaten gekocht dan?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
groep aanmaken en die het email adres info@domain.nl geven, en vervolgens de mensen die die mail moeten hebben lid maken van die groep.. (groep natuurlijk wel even mail-enablen)

krijgt iedereen netjes de mail van info in zijn eigen mailbox (kunnen ze ermee doen wat ze willen) en kan je eventueel ook het 'send as' recht geven aan die gebruikers zodat ze ook kunnen versturen als info@domain.nl

vrij simpel, moet een exchange 2003 certified (!!???) toch wel weten lijkt me (no offense)

A wise man's life is based around fuck you