Toon posts:

x800 Pro en 2600+ ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een simpele vraag, ik heb zonet een x800 Pro besteld, en wou nu weten of deze kaart zijn maximum prestaties zal behalen in combinatie met mijn 2600+ en 1 GB DDR.

Bij de system requirements op de ATi site staat er geen processorsnelheid aangegeven :/

Mijn mobo is trouwens een MSI K7-N2 Delta en ik heb er een Antec Truepower 480W bij besteld

Ik weet natuurlijk dat hoe sneller je processor is, hoe beter heel het zaakje zal presteren, maar het is natuurlijk ook mogelijk dat de rest van het systeem niet snel genoeg data kan leveren aan de grafische kaart.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2004 17:11 ]

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:56

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Beetje laat om jezelf dat af te vragen he :|

Of je verschil gaat merken ligt er ook 100% vanaf wat je nu voor een vga kaart hebt... Je geeft verder weinig info.

[ Voor 10% gewijzigd door strandbal op 16-08-2004 17:12 ]

Hier stond een dode link.

Verwijderd

Topicstarter
strandbal schreef op 16 augustus 2004 @ 17:11:
Beetje laat om jezelf dat af te vragen he :|

Ligt er ook 100% vanaf wat je nu voor een vga kaart hebt... Je geeft verder weinig info.
Ik zie niet in wat dat kan te maken hebben met de kaart die ik nu heb, maargoed, das een ASUS v8440, een GeForce 4 Ti 4400.

Welke info heb je nog meer nodig?

Trouwens, ik wou niet weten of ik het verschil ga merken, ik wou weten of de x800 genoeg data zal krijgen van de rest van het systeem om te presteren zoals het moet.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2004 17:14 ]

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:57

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
zelfs met de snelste AMD64/P4 kan je nog niet het volledige halen uit de ATI x800Pro/XT, zelfde geld voor de nieuwe Nvidia kaarten...

ik kan Doom3 Trouwes nog redelijk goed spelen op mijn pc :P, sig PC2 werkt die op 1024x768 met details op medium (met 1,4 Ghz maar :P en dus onder t minimum van 1,5 :D ) vloeiend genoeg, alsin 40-60 fps en framedrops tot 25fps met die vlam gassies, en sig PC1 is de familie-pc, daar werkt die op 1024x768 met details op high :)

[ Voor 59% gewijzigd door BiG-GuY op 16-08-2004 20:27 ]

Home Assistant Configuratie GitHub V&A

Verwijderd

Laat ik het zo zeggen >:) mijn A64 Clawhammer 1mb @2.7Ghz nekt m'n X800XT PE nog ;) . Elke +100Mhz is gewoon 1000 3DMarks of meer en overklokken van de X800 haalt nauwelijks wat uit. Trek je conclusie zelf maar >:)

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Verwijderd schreef op 16 augustus 2004 @ 17:12:
[...]

Ik zie niet in wat dat kan te maken hebben met de kaart die ik nu heb, maargoed, das een ASUS v8440, een GeForce 4 Ti 4400.

Welke info heb je nog meer nodig?

Trouwens, ik wou niet weten of ik het verschil ga merken, ik wou weten of de x800 genoeg data zal krijgen van de rest van het systeem om te presteren zoals het moet.
Je gaat van een kaart die hardwarematig DX8 ondersteund naar een high end DX9 kaart. Er zitten tussen deze kaarten twee generaties en dat ga je echt wel merken in de nieuwere games zoals een Doom III. Denk niet dat je hieraan een buil gaat vallen, temeer omdat de rest van je systeem nog wel redelijk up to date is ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:56

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Dat ligt aan het spel. Je hebt games die zwaar op de CPU leunen en games die brute 3D rekenkracht vereisen.

Ik denk echter wel dat je CPUtje recent genoeg is hoor...

Hier stond een dode link.

Verwijderd

Topicstarter
Iemand enig idee welke score ik kan verwachten in 3DMark03?

Ik weet dat een 3DMark score niet zoveel zegt, maar het is toch een indicatie :)

Verwijderd

Bekijk het van de positieve kant. Je hebt nu een videokaart gevonden die het maximale uit je CPU haalt :D

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:50

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ik heb een simpele vraag, ik heb zonet een x800 Pro besteld, en wou nu weten of deze kaart zijn maximum prestaties zal behalen in combinatie met mijn 2600+ en 1 GB DDR.
Het antwoord is simpel: absoluut niet. Ik heb zelf een 9800 Pro met een vergelijkbaar systeem en die haalt al niet alles uit de kan. Zonde van je geld, je had beter een andere kaart kunnen kopen. In de tijd dat jij gaat upgraden (systeem en processor) is de kaart alweer sterk verouderd waarschijnlijk.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• peeweeherman
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

peeweeherman

energieleverend.nl

Ik zat eigenlijk met dezelfde vraag, heb een x800 pro besteld.
Deze moet gaan samenwerken met mijn P4 1.8 @ 2.6.

Check de realisatie van ons energieleverend passiefhuis op energieleverend.nl

Verwijderd

Topicstarter
Bor_de_Wollef schreef op 16 augustus 2004 @ 17:35:
[...]

Het antwoord is simpel: absoluut niet. Ik heb zelf een 9800 Pro met een vergelijkbaar systeem en die haalt al niet alles uit de kan. Zonde van je geld, je had beter een andere kaart kunnen kopen. In de tijd dat jij gaat upgraden (systeem en processor) is de kaart alweer sterk verouderd waarschijnlijk.
Dat je met een 2600+ een 9800 Pro niet trekt kan ik toch moeilijk geloven hoor :?

Het onderste uit de kan halen is trouwens ook niet per se nodig, ik zal er toch minstens een heel stuk op vooruit gaan?

Als ik dan een nieuw systeem koop (gepland voor volgend jaar) dan zal ik nog altijd een redelijk snel systeem hebben toch?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2004 17:45 ]

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:50

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Het is altijd een samenspel tussen processor en gpu bij het gamen. In veel games loopt bij mij de CPU achter op de GPU (zoals in bv battlefield vietnam). Je kunt dan de GPU power gebruiken voor meer eyecandy als AA etc maar meer fps komen er niet in dat geval. Je zal er in ieder geval op vooruit gaan. Ik heb zelf ook voor de keuze gestaan maar vond het erg zonde om een 2x zo dure kaart te kopen als ik die niet kan benutten. Ik kocht mijn 9800 Pro (word herkent als een 9800 xt omdat die chipset er op zit) voor 150 euro.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08 22:12
Verwijderd schreef op 16 augustus 2004 @ 17:34:
Bekijk het van de positieve kant. Je hebt nu een videokaart gevonden die het maximale uit je CPU haalt :D
Idd, mensen huilen alsmaar of ze het maximum uit hun videokaart gaan halen of niet maar dat hun huidige kaart niet het maximale uit hun cpu haalt speelt precies geen rol.
Toen mijn cpu bottleneck was zette ik gewoon FSAA/AF open en toen was de videokaart weer bottleneck, maw een videokaart als bottleneck is erger dan een cpu als bottleneck. :) Dat geldt zeker in de TS zijn geval.

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:45
Verwijderd schreef op 16 augustus 2004 @ 17:32:
Iemand enig idee welke score ik kan verwachten in 3DMark03?

Ik weet dat een 3DMark score niet zoveel zegt, maar het is toch een indicatie :)
Ik heb i.v.m. met een half verrotte amd 3000+ op 2500+ speeds gedraaid en kwam toendertijd met mijn X800 PRO aan een 3dmark'03 score van +/- 7800 3dmarks.

Ik heb hem nu geflashd naar een X800 XT PE en ook een nieuwe 3000+ processor gemonteerd. Nu haal ik een score van +/- 10000 3dmarks.

Persoonlijk denk ik dat je er veel op vooruit zult gaan met een dergelijke kaart
Pagina: 1