9800pro [Te heet?]

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online

Polycom

Poes van goud

Topicstarter
Yo,

ik zit met een probleem met wat ik denk dat mijn videokaart is. Het begon na een restart na het installeren van wat windows updates het begin scherm stond er vervormd op, maar toen ik het welkom scherm van window zag was alles weer normaal. Net was ik even een potje doom3 aan het spelen, en kwamen er gele vreemde balken in het beeld.. ik sluit doom3 dus af, en meteen na het afsluiten restart mijn pc. Ik maak dus mijn kast open en tot mijn verbazing was mijn videokaart (club3d 9800 pro 128mb) onwijs warm, mijn vinger smelte er niet aan vast maar het was wel aardig heet. De hitte zat vooral rond de core (onder het ventilatortje)

Ik had alle stroom al afgesloten en alles al af gekoppeld, dus ik dacht ik haal even alle stof weg uit de vent.. dat dus gedaan ook meteen even alle andere stof weggehaald. Kaart weer aangesloten en pc weer aangekoppeld en opgestart... nu lijkt het of alles goed gaat.. ik had omdat ik doom3 speelde de 4.9 beta drivers geinstalleerd.. die heb ik vervangen door de 4.7 drivers van ati.

Wat ik nou afvraag, kan mijn kaart nu zo door branden of hoef ik me nergens zorgen om te maken?

Systeem:
Pentium 4 2.4 ghz
2 keer 512 mb ddr geheugen
9800pro 128mb club3d
p4c800 moederbord (fsb 800mhz)
soundblaster live geluidskaart
en een 17 '' ctr beeldscherm

videokaart info
128 mb ddr club3d
9800pro
4.7 drivers

Ik heb nog nooit problemen gehad met mijn videokaart of andere hardware van mijn pc, alle fans in de kast draaien verder ook gewoon goed.. mijn proccesor is ook niet al te heet ( 43 graden ) Ik heb de videokaart NIET gemod of eraan geklooit.

Misschien ben ik nog wat vergeten... vraag maar raak.

[ Voor 3% gewijzigd door Polycom op 16-08-2004 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-09 22:18
Enige wat ik weet is dat mijn 9800 pro ook loeiheet wordt en dat ik het ook niet echt vertrouw. Heeft nog niet echt problemen gegeven (nou ja... ik heb een keer problemen gehad die spontaan weer verdwenen, iets met mouseware en usb poorten ofzo volgens mij, wat dus stoorde op mn videokaart 8)7)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Nu online

Polycom

Poes van goud

Topicstarter
Kan iemand me echt niet antwoord geven..?
ik heb geen zin dat mijn kaart waarvoor ik 350 euro heb betaald smelt/in de fik vliegt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-08 13:59

Turkish

zhé germans

Hoe hoog is je temp in je kast? Koelingsproblemen kan je bekijken door je kast open te doen en er bijvoorbeeld een tafelventilator op te richten. De Radeon 9800 is nogal notoir voor slechte ventilatoren, dus die zou ik als ik jou was goed in de gaten houden en als je die ook maar enigzins niet vertrouwd vervangen door een andere (betere).

Je kaart kan dus wel kapot gaan door oververhitting, dus je moet er echt wel op letten.

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbullet
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Kan het niet zijn dat je monitor niet helemaal lekker meer is? Mijn 9800pro word ook heet, maar geen problemen hier.

Pana 5j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supermario16
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-09 20:39
Deze kaart wordt gewoon zeer warm, je kunt natuurlijk altijd even de shop bellen waar je hem gekocht heb, hoe het zit met je garantie etc.. Ik zou me er niet zo druk over maken, zelfs mijn zalman passieve koeler (die grote goude, kan naam eff niet verzinne) wordt bij de core 2x zo warm als aan de boven kant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Nu online

Polycom

Poes van goud

Topicstarter
kijk hier heb ik wat aan.. is het moelijk om zo'n koeler op je videokaart te monteren?

@ mrbullet

de monitor is 1.5 oud.. volgens mij is er echt niets mis mee

Ik ga zo wel even een vent kopen bij de blokker..

[ Voor 45% gewijzigd door Polycom op 16-08-2004 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-08 13:59

Turkish

zhé germans

Pu_Dy schreef op 16 augustus 2004 @ 17:28:
kijk hier heb ik wat aan.. is het moelijk om zo'n koeler op je videokaart te monteren?
Valt best mee als je er de tijd voor neemt en de gebruiksaanwijzing goed leest. Belangrijkste is dat je zorgt dat je geen koelprut over je componenten heen smeert en niks beschadigt met schroevendraaiers en tangetjes ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technicality
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-09 23:10

Technicality

Vliegt rechtsom...

hey ik heb precies hetzelfde, maar dan ook in windows. ik heb er al een vga silenzer op gezet, maar met mijn hoge casetemps heb ik daar nix aan.

en met precies bedoel ik PRECIES hetzelfde: ook een club3d R9800pro 128 mb. het zal vast een of andere fabrieksfout zijn,maar ik heb mijn garantie al verspeeld... ik zal dus op zoek moeten naar goede koeling en tot die tijd kan ik niet gamen oid. maar bang zijn dat-ie doorbrandt is onzin, want dat doet ie bij mij ook niet, terwijl ik het probleem nu al meer dan een maand heb... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
De 9800pro wordt soms inderdaad heel erg heet. Ik heb het ook gehad met een sapphire 9800pro, deze koeler zat vast met plastic pinnetjes en die zijn door de hitte doorgesmolten waarna de koeler eraf viel en de kaart vervolgens doorbrandde. Ik kon de kaart heel eenvoudig omruilen omdat het niet mijn fout was natuurlijk. Maar of dat overal zo makkelijk gaat weet ik niet.

Als ik jou was zou ik je kaart goed in de gaten houden en als hij door gaat met raar doen, terug gaan naar de winkel en vragen of ze hem willen vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Nu online

Polycom

Poes van goud

Topicstarter
aha dat zou ik dan maar doen... de kaart is 10 maanden oud. Ik ga gewoon door met games spelen en als ik het nog een keer mee maak ga ik gewoon terug en claim ik een nieuwe, of me geld terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn kaart word ook mega heet! maar niks aan de hand in games! het blijft allemaal binnen de perken. De airflow zorgt ervoor dat mn kastje redelijk koel blijft want mn Be Quiet voeding meld nog steeds dat mn kast koel is! _/-\o_
Pagina: 1