Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Tagan 24 naar 20 pins ATX 3.3V lijn vraag

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dr.Q
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-07-2020
Beste medetweakers,

Ik ben bezig met het sleeven van de 24 -> 20 pins atx stekker die bij mijn Tagan voeding zat. Nu zit ik met een "probleem". Er zijn 2 3.3V draden die aan de uiteinden van de 24 pins stekker zitten, deze komen samen op 1 punt op de 20 pins. Om de zaak toch netjes te kunnen sleeven twijfel ik of ik 1 van de 3.3V lijnen kan loslaten.

Plaatje maakt het misschien duidelijker:

Afbeeldingslocatie: http://www.dr-q.net/24to20atx.jpg

Kan ik dus de met rood gemarkeerde draad loslaten zonder dat dit issues gaat geven? Ik heb de PSU al getest op een 8rda+ met de gemarkeerde draad los. Ik weet alleen niet wat dit op de lange termijn gaat doen.

De 3.3V met sense draad zit in ieder geval wel op de 20 pins aangesloten, maar komen alle 3.3v draden van 1 "lijn" van de voeding af? :?

Ik heb Tagan gemaild maar ze geven geen antwoord op mijn vraag.

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-04 17:33
Dat moet geloof ik niks uitmaken... Maar als je toch op safe wilt, lus dan die draad door naar de pen waar de tweede draad uitkomt op dezelfde stekker, en vanuit daar twee draden die naar de zwarte stekker lopen. Dan ben je er ook :)

Succes!

Mn 3D printer blogje..

• Dr.Q
Dat is wellicht een idee, alleen krijg je dan zo'n lelijke draad overdwars tegen de atx stekker aan. Iemand die met zekerheid kan zeggen of die draad stomweg dubbel is uitgevoerd :P ?

Sleeving is krimpkous trouwens...

EDIT:

Ik heb net geprobeerd die 2e draad overdwars aan te sluiten. Het past domweg niet aan het "plugje" in de 24 pins stekker :( .

[ Voor 26% gewijzigd door Dr.Q op 16-08-2004 17:03 ]

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-11 21:56

SA007

Moderator Tweaking
Ik zou zeggen probeer het zonder die draad, het ergste wat er kan gebeuren is dat het niet werkt ;)

• Dr.Q
Ik heb de knoop maar doorgehakt. En die draad ook ;).

Voeding werkt verder prima, al heb ik nog geen duurtest gedraaid.

• ExploWare
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-08 13:34

ExploWare

BoingBoing

is dit een 24 naar 20 pins converter of andersom?
als het 24 -> 20 is vind ik het raar, als het 20 -> 24 is is het waarschijnlijk echt nodig

. . . . . Youp.net . . . . .

• KifArU
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Op veel moederborden kun je ook de 24-p stekker direct op de 20-p aansluiting zetten. Dan steken er dus 4 pinnetjes uit, maar dat maakt niet uit.

Op die manier heb je dat hele verloopstuk niet nodig.
Pagina: 1