fotografen en hun websites

Pagina: 1
Acties:
  • 262 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• kidfunk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-06-2015
hoi

Ik was net een beetje aan het surfen op fotografen.pagina.nl, gewoon random wat aan klikken opzoek naar fotos die ik echt mooi vindt.
Nu is 90 procent van die sites shit zooi (persoonlijke mening).
Nu vroeg ik mezelf af of mensen hier leuke tips hebben van nederlandse fotografen en hun websites, of eigen websites natuurlijk.
Buitenlandse websites is natuurlijk ook leuk. :)

(edit)

[ Voor 3% gewijzigd door kidfunk op 16-08-2004 20:49 ]

none

• Tinus
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-10-2022

Tinus

shit happens

ik zou zeggen, kijk eens op www.300d.nl , daar zitten alleen maar fotograven en veel daarvan hebben een eigen site.

EOS 5D :: www.tinus-online.nl :: Urban Exploration :: Corolla G6

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:43

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Mario Testino heeft een stel leuke dingen: www.mariotestino.com

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Verwijderd

een groot aantal gotters heeft ook een fotosite, waar bij sommige hele mooie dingen op staan. Ik ben persoonlijk een vreselijke macro-fan en (t is geen geslijm, ik ben er ook niet betaald :P) ik vind dat Ron Meijer AKA Montana erg goed is in macro's. Zijn site is: members.chello.nl/~r.meijer1 verder kan je kijken op 300d.nl zoals eerder vermeld, staat ook veel moois tussen. Als je het echte pro werk zoekt, dan moet je gewoon bij google op fotograaf namen zoeken, denk dat je dan het meeste vind.

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

Meestal worden de foto's die hier in topics gezet geplant worden op eigen webspace gezet; en of het dan spectaculair of mooi is ligt aan je smaak. Punt is, niet iedereen vindt hetzelfde mooi, en je hebt kans dat men hier een sloot links neerdumpt waar je bang van wordt. Googlen op "professional photography" heeft echter hoogstwaarschijnlijk ook niet het gewenste resultaat.. Wat wil je? Wat is 'cool'? Macro's? Landschappen? Effecten? Mooie jongedames?

Elkweg, met het besef dat het een opsomtopic wordt en dat ik er aan bijdraag : http://www.samiyahya.com/

teveel zooi, te weinig tijd

• Dunbar
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-01 09:45

Tomorrow is often the busiest day of the week

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11-2025
Ken Rockwell.

http://www.kenrockwell.com/

Hij heeft een heel volledig site met zéér goede howto (http://www.kenrockwell.com/tech/howto.htm) en veel links en beschrijvingen van materiaal enzo. Toppie kerel!

• Dark Blue
  • Laatst online: 23-01 12:48

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ik vind het jammer dat de website, of de galleries, niet echt de stijl van de fotograaf weergeven. Bij MarioTestino valt dat wel mee, de gallery van SamiYahya is ook wel weer oké (maar erg standaard) maar die van Montana...
Kijk, je bent fotograaf of je bent lijstenmaker, en dat neem ik niemand kwalijk, je kunt niet beide tegelijk zijn, maar als je dingen in een foto prachtig in beeld kunt brengen, waarom ziet de website er dan uit als een standaard gehuurd kantoorpand of een bouwloods waarop alles onbeholpen onder elkaar plakt?
Zo zou je je expositieruimte toch ook niet inrichten?

Maargoed, I rest my case, ik kan beide niet.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• jvvv
Dark Blue schreef op 16 augustus 2004 @ 19:54:
Ik vind het jammer dat de website, of de galleries, niet echt de stijl van de fotograaf weergeven. Bij MarioTestino valt dat wel mee, de gallery van SamiYahya is ook wel weer oké (maar erg standaard) maar die van Montana...
Kijk, je bent fotograaf of je bent lijstenmaker, en dat neem ik niemand kwalijk, je kunt niet beide tegelijk zijn, maar als je dingen in een foto prachtig in beeld kunt brengen, waarom ziet de website er dan uit als een standaard gehuurd kantoorpand of een bouwloods waarop alles onbeholpen onder elkaar plakt?
Zo zou je je expositieruimte toch ook niet inrichten?

Maargoed, I rest my case, ik kan beide niet.
enige probleem is dat goede fotografen, mesen met stijl enzo, niet echt van de i'net tijd zijn en dus het nut van een peperdure website niet inzien of er maar weinig in investeren. Of verkopen ze enkel fotos op hun website (voor vrselijke bedragen..). Vind het ook jammer. Maar de door mij bovengenoemde fotograaf ziet er een goede man uit en heeft mooie brokjes tekst op zijn sitre.

• kidfunk
jvvv schreef op 16 augustus 2004 @ 21:32:
[...]

enige probleem is dat goede fotografen, mesen met stijl enzo, niet echt van de i'net tijd zijn en dus het nut van een peperdure website niet inzien of er maar weinig in investeren. Of verkopen ze enkel fotos op hun website (voor vrselijke bedragen..). Vind het ook jammer. Maar de door mij bovengenoemde fotograaf ziet er een goede man uit en heeft mooie brokjes tekst op zijn sitre.
mensen met style \\ website zonder style
Dat is altijd vreemd met die lelijke sites van "beroemde fotografen "
Zijn ze dan perfectionist op het ene moment en op het andere moment niet. :?
(ik doel niet op jou fotograaf maar in het algemeen)

none

• jvvv
kidfunk schreef op 16 augustus 2004 @ 21:55:
[...]

mensen met style \\ website zonder style
Dat is altijd vreemd met die lelijke sites van "beroemde fotografen "
Zijn ze dan perfectionist op het ene moment en op het andere moment niet. :?
(ik doel niet op jou fotograaf maar in het algemeen)
Simpel voorbeeld: voor tweakers moet hun pc piekfijn in orde en is hun kamer rommel...

Photografie is niet in het zelfde rijtje te plaatsen als schilderen, beeldhouwen, tekenen, (web)design... Photografie is iets op plaat zetten dat er is zoal het er is, maar met styl zodat het er is zoals het er is en niet zoals je moet denken dat het er is.

[ Voor 4% gewijzigd door jvvv op 16-08-2004 22:14 ]

• kidfunk
jvvv schreef op 16 augustus 2004 @ 22:14:
[...]

Photografie is iets op plaat zetten dat er is zoal het er is, maar met styl zodat het er is zoals het er is en niet zoals je moet denken dat het er is.
Hier ben ik het echt niet met je eens, fotografie is meer dan alleen registratie van wat er op dat moment aanwezig is,
Maar goed we zouden daar eigenlijk een groot fotografiediscussie topic voor moeten heben want zo gaan we erg offtopic ..

none

• Yoozer
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

Dark Blue schreef op 16 augustus 2004 @ 19:54:
offtopic:
Sami's ook nog "digital artist" - http://www.faderhead.com, heeft nog wat andere feauteaux (NSFW) op http://www.frozenglass.com, en maakt ook nog muziek (zie eerste link weer)... men kan niet alles tegelijk ;).

teveel zooi, te weinig tijd

• Firecow
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-01-2023

Firecow

worldofnature.nl

Firecow uiteraard niet vergeten he !!! >:)

www.racefotografie.nl ;)

Canon EOS 80D En wat glaswerk

Verwijderd

Thomas Schlijper :o (www.schlijper.nl)

www.okhuizen.nl

• jvvv
kidfunk schreef op 16 augustus 2004 @ 22:44:
[...]

Hier ben ik het echt niet met je eens, fotografie is meer dan alleen registratie van wat er op dat moment aanwezig is,
Maar goed we zouden daar eigenlijk een groot fotografiediscussie topic voor moeten heben want zo gaan we erg offtopic ..
opzich wel toch. Je kan er effect en een geest is zetten, dezefde geest die er is als je er bent. Zo kan je bvb een waterval met lange sluitertijd fotograferen en dus de geest van stromend water in je foto nemen.

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:33
snuggel schreef op 16 augustus 2004 @ 16:32:
ik zou zeggen, kijk eens op www.300d.nl , daar zitten alleen maar fotograven en veel daarvan hebben een eigen site.
Ik heb daar nu even een tijdje rond gekeken, maar 90% van de bezoekers is volgens mij nog net in staat om zijn camera aan te zetten.
Nofi, uiteraard. :)

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:43

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Dat is eerder een gebruikersgallery dan een echte fotografensite, waar iemand goed werk wat ook representatief voor z'n kunsten is, vertoont.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

• E-Rick
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:35

E-Rick

I love it :7

Ik heb tijden geleden een aantal foto's online gezet op een redelijk simpele en snel in elkaar gekluste site (zie sig). De foto's zijn niet van topkwaliteit, en het design van de site ook niet, maar toch is het een redelijk overzichtelijk geheel met intuitieve navigatie-elementen en een minimale hoeveelheid scrollbars
Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden.

Choose life

• jvvv
E-Rick schreef op 17 augustus 2004 @ 16:18:
Ik heb tijden geleden een aantal foto's online gezet op een redelijk simpele en snel in elkaar gekluste site (zie sig). De foto's zijn niet van topkwaliteit, en het design van de site ook niet, maar toch is het een redelijk overzichtelijk geheel met intuitieve navigatie-elementen en een minimale hoeveelheid scrollbars
Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden.
leuke site (navigatie). Je fotos hebben wat, maar één ding waar je echt op moet letten is belichting. Veel van je fotos konden knap zijn mits de belichting iets beter was uitgewerkt. Je kan soms echt mooiere effecten krijgen met beter belichtingen. Ik denk zo aan die zonsondergangen, je nachfotos en sommige portretten die je maakt. Pas daar een paar belichtingsregels op toe en je fotos worden stukken mooier. Zoek op google en je zal een paar goede engelse tutorials lezen. Op de bovengenoemde site door mij, heb je ook wat goede tips.

[ Voor 13% gewijzigd door jvvv op 17-08-2004 16:36 ]

Verwijderd

delict schreef op 17 augustus 2004 @ 15:42:
[...]

Ik heb daar nu even een tijdje rond gekeken, maar 90% van de bezoekers is volgens mij nog net in staat om zijn camera aan te zetten.
90% van de bezoekers misschien wel, bij de forumleden zal dit percentage véél en véél minder zijn :P
PS; jij was toch ook één van die bezoekers???

• Tinus

Tinus

shit happens

delict schreef op 17 augustus 2004 @ 15:42:
[...]

• Tinus

Tinus

shit happens

SORRY ? waar slaat dat nou weer op ???? :(

(verkeerde knop, sorry mods.)

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

De fotosite van de heer Plascheck (.nl) is ook erg mooi.
Ik mag hem alleen hier niet linken want er staat ook een naaktfoto op en daarop is schaamhaar te zien.

Dit vind ik dan wel weer een nette overzichtelijke site. Alles in categorieën, mooi in vierkante thumbnails. Netjes, stijlvol.

Alleen over de fotografie zelf ben ik minder te spreken, naar mijn mening beeldt hij mensen niet uit zoals ze zijn.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:58
http://www.cometogetherimages.com/ , brakke site. Ooits gemaakt voor een stel bevriende fotografen. Ik moet em weer eens updaten. Iig staat daar ook mooi werk tussen :)
Dark Blue schreef op 17 augustus 2004 @ 17:45:
De fotosite van de heer Plascheck (.nl) is ook erg mooi.
Ik mag hem alleen hier niet linken want er staat ook een naaktfoto op en daarop is schaamhaar te zien.

Dit vind ik dan wel weer een nette overzichtelijke site. Alles in categorieën, mooi in vierkante thumbnails. Netjes, stijlvol.

Alleen over de fotografie zelf ben ik minder te spreken, naar mijn mening beeldt hij mensen niet uit zoals ze zijn.
Eerlijk gezegd vind ik de fotografie mooier dan de site. Niet dat de site die ik laat zien mooi is, maar das meer zoals die fotografen zijn, sober.

[ Voor 68% gewijzigd door simon op 17-08-2004 17:53 ]

|>

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:33
snuggel schreef op 17 augustus 2004 @ 17:37:
SORRY ? waar slaat dat nou weer op ???? :(

(verkeerde knop, sorry mods.)
Ehm, heb je al eens naar die foto's gekeken?
Ik zie alleen maar slechte snapshots.

[ Voor 10% gewijzigd door Marco op 17-08-2004 18:53 ]

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-01 00:54

Floor-is

5.2

Niet de allermooiste site, wel fantastische portretwerkjes:
www.rolandscarpa.com

[edit] Whiee hij heeft een nieuwe site, kom je een keer een week of twee niet... Krijg je dit weer :P

Overigens: http://forums.dpreview.co...orum=1014&message=7353679

[ Voor 59% gewijzigd door Floor-is op 17-08-2004 19:17 ]

Bericht hierboven

• jvvv
http://www.yannarthusbertrand.com

prachtige flashsite van een prachtige fotograaf. Zegt genoeg.

• -W0kk3L-
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-12-2025
Misschien is het een overbodige luxe om te zeggen (voor veel fotografie hobbiesten), maar neem eens een kijkje in de albums op www.dutchphotozone.com. Daar zitten af en toe HELE MOOIE creaties tussen....

• Tinus

Tinus

shit happens

delict schreef op 17 augustus 2004 @ 18:49:
[...]

Ehm, heb je al eens naar die foto's gekeken?
Ik zie alleen maar slechte snapshots.
dan moet je eens verder kijken.

als jij denkt dat je het beter kan, laat het dan maar zien.

• Floor-is

Floor-is

5.2

snuggel schreef op 17 augustus 2004 @ 23:44:
[...]

dan moet je eens verder kijken.

als jij denkt dat je het beter kan, laat het dan maar zien.
Alsjeblieft :P

Afbeeldingslocatie: http://fotos.floor-is.nl/Overig/Ferry/RESIZED-IMG_7527.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Floor-is op 18-08-2004 01:13 ]

Bericht hierboven

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

http://www.dutchphotozone.com

DPZ natuurlijk. Het is ook een "photographer community" waar de kwaliteit ook soms erg kan wisselen - al gelang naar ervaring, smaak etc.

Maar over het algemeen vind ik de kwaliteit op DPZ toch erg goed - het is een gezonde mix van ervaren fotografen en mensen die net beginnen. Behalve amateurs (= ieder die er niet minstens 50% van zijn/haar inkomen uit fotografie haalt) vindt je op DPZ ook professionals welke ook zeer informatieve tips geven.

Er worden goede, volwassen discussies gevoerd over fotografie, camera's, lenzen, software etc.

Kijk maar eens in de DPZ showcase. Niet alles spreekt mij aan maar er zitten soms werken bij waar ik aardig onder de indruk van ben.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• Tinus

Tinus

shit happens

Ik zou prof. worden als ik jou was. ;) :P

• jank
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-01-2012
http://www.schlijper.nl/
Elke dag een andere foto.

• kidfunk
jvvv schreef op 17 augustus 2004 @ 21:59:
http://www.yannarthusbertrand.com

prachtige flashsite van een prachtige fotograaf. Zegt genoeg.
heel mooi , die heb ik bij mijn favorieten opgeslagen

http://www.yannarthusbertrand.com _/-\o_

@ Floris , :)

hier ook 2 linkjes van mij:

http://www.piotrsikora.com/.. mooi design

http://www.lundlund.com/photographers/.. als je kijkt klik dan ook eens op :

- Pål Allan
- Ola Bergengren

none

• Floor-is

Floor-is

5.2

snuggel schreef op 18 augustus 2004 @ 17:09:
[...]

Ik zou prof. worden als ik jou was. ;) :P
Ben ik al :D

Even voor de serieus:
Afbeeldingslocatie: http://www.floor-is.nl/PF/HB-lasers.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door Floor-is op 19-08-2004 00:30 ]

Bericht hierboven

• jvvv
Floris schreef op 19 augustus 2004 @ 00:29:
[...]

Ben ik al :D

Even voor de serieus:
[afbeelding]
vraag, meen je dit? Deze foto trekt op heel weinig.
- slechte belichting.
- geen deftig sfeerbeeld.
- geen centraal object of sfeerbeeld.
- Lasers veroorzaken deadpixels op sensors....

maarja, ieder zijn smaak...

• imp4ct
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-10-2025
Heb m'n eigen site sinds een tijdje, ZIONweb.be.
Was eigenlijk al lang van plan m'n eigen site te maken met foto's etc, maar toen was mijn camera nog steeds in bestelling, nu deze "eindelijk" er is en alles zijn gang begint te gaan, ben ik druk met de site bezig. Ook was er het probleem van domein-registratie (naambepaling) en ook de hosting die niet echt te duur mocht uitvallen maar soit, dat is nu allemaal achter de rug en de site is online voor iedereen die geïntereseerd is :).

Momenteel staan er toch al wel enkele foto's op, maar ik ben nog aan't zoeken hoe ik het, het beste ga doen. Want 'k ga proberen met een SQL-DB te werken, mits ik hier nog niet zoveel verstand van heb gaat het wel even duren om dit allemaal in orde te krijgen, maar voorlopig gaan we het op de gewone manier doen.

Ook heb ik een forum online gezet waar iedereen zich vrij mag op inschrijven, t'is een forum over fotografie, hardware, software, foto's natuurlijk :). Etc...

Ik zou zo zeggen ga eens een kijkje nemen, want tot nu toe zijn er nog niet veel bezoeker op de site geweest en natuurlijk zou ik het heel leuk vinden moest het forum een beetje bevolkt worden en dat mijn "klein" projectje een beetje succes heeft :). Ook zou ik willen vragen van mensen die nog goeie raad hebben, voor de site, of misscihien nog iets missen op de site dat ze er echt wel op zouden willen, just ask en we zien wel wat we kunnen doen :).

Greetz !!
Maarten a.k.a. I_M_P_A_C_T
ZIONweb.crew

[ Voor 28% gewijzigd door imp4ct op 14-10-2004 23:05 ]

Bedrijf : Webtrix

Foto materiaal:
Nikon D7100 | Nikor AF-S DX 18-105mm | Nikor AF-S 50mm | Nikon SB600

• Floor-is

Floor-is

5.2

http://www.mediacandy.com/

Kwam ik net tegen via DPReview, geinige site, mooie foto's. Bekende mensen en minder bekende mensen. :)

Bericht hierboven

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:09
De website van één van de 2 fotografen die les geven in de cursus fotografie die ik volg:
http://www.hildebraet.com/

https://fgheysels.github.io/

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-02 14:49

Beaves

Usque ad Finem

jvvv schreef op 19 augustus 2004 @ 00:35:

Aangezien Floris regelmatig op dat soort feesten te vinden is weet hij dat denk ik wel hoor ;)

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-01 17:08

Booster

Superuser

The cake is a lie | The Borealis awaits...

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Booster schreef op 15 oktober 2004 @ 14:33:
Kidfunk, doe jij niet toevallig fotonica in DB?
<droog> Voor zover ik weet kan ik niet als doka gebruikt worden, eigenlijk... </droog>

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
[...]

- slechte belichting.

:D :'( :D

sorry, maar als je beroep partyfotograaf is en je moet de belichting en de sfeer vastleggen, dan kan het handig zijn om in die zaal te gaan staan en de omgeving te fotograferen. En aangezien daar ook lasers gebruikt worden lijkt het me handig die mee te nemen in z'n kiekjes.

• Floor-is

Floor-is

5.2

Dark Blue schreef op 15 oktober 2004 @ 16:38:
[...]

<droog> Voor zover ik weet kan ik niet als doka gebruikt worden, eigenlijk... </droog>
IEUW *mental image :r*
[...]

- slechte belichting.

Die van jou is duidelijk anders dan die van mijn opdrachtgevers. :)

[ Voor 29% gewijzigd door Floor-is op 15-10-2004 18:00 ]

Bericht hierboven

• -RenE-
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-01 22:04
ik vind de foto's van Merlijn Doomernik werkelijk fantastisch. Allemaal gemaakt met de middenformaat camera en licht bewerkt met Photoshop.

Verder een mooie, eenvoudige website, waarop de foto's goed uitkomen. Kijk vooral even bij de portretten, die zijn prachtig.

www.doomernik.com

[ Voor 13% gewijzigd door -RenE- op 15-10-2004 21:27 . Reden: extra info ]

• simon
-RenE- schreef op 15 oktober 2004 @ 21:25:
ik vind de foto's van Merlijn Doomernik werkelijk fantastisch. Allemaal gemaakt met de middenformaat camera en licht bewerkt met Photoshop.

Verder een mooie, eenvoudige website, waarop de foto's goed uitkomen. Kijk vooral even bij de portretten, die zijn prachtig.

www.doomernik.com
Inderdaad, erg leuke fotos:

http://www.doomernik.com/pictures/pictures/MD-Collina2.jpg

En een lekker strakke site :)
-RenE- schreef op 16 oktober 2004 @ 23:28:
[...]

Ik denk niet dat hij er erg blij van wordt als jij direct naar zijn foto's linkt. Zeker niet zonder bronvermelding bij de foto (inbreuk op rechten). Zou je dat kunnen veranderen?
Omdat je het zo graag wilt maak ik er wel een url van... Verder staat zijn naam er boven, representeer jij zijn advocaat ofzo :/

[ Voor 31% gewijzigd door simon op 17-10-2004 17:28 ]

|>

• -RenE-
Simon schreef op 15 oktober 2004 @ 21:52:
[...]

Inderdaad, erg leuke fotos:

[afbeelding]

En een lekker strakke site :)
Ik denk niet dat hij er erg blij van wordt als jij direct naar zijn foto's linkt. Zeker niet zonder bronvermelding bij de foto (inbreuk op rechten). Zou je dat kunnen veranderen?

[ Voor 7% gewijzigd door -RenE- op 16-10-2004 23:30 ]

• PcDealer
  • Laatst online: 04-02 23:47

PcDealer

HP ftw \o/

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

Ik vind deze website wel gaaf www.persfoto.com
Strak en er is een grote database aan gekoppeld

• -DarkShadow-
  • Niet online
-RenE- schreef op 16 oktober 2004 @ 23:28:
[...]

Bron staat er boven hoor.

(WOW, die portretten zijn erg goed.)

[ Voor 7% gewijzigd door -DarkShadow- op 17-10-2004 15:47 ]

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

• -RenE-
Verwijderd schreef op 17 oktober 2004 @ 15:06:
Ik vind deze website wel gaaf www.persfoto.com
Strak en er is een grote database aan gekoppeld
Is gemaakt met Coppermine. Gratis te downloaden van Sourceforge.

Ik vind het er trouwens allemaal niet zo heel professioneel uitzien voor een persbureau. Dan vind ik Hollandse Hoogte (http://www.hollandse-hoogte.nl/hhnieuw/) een stuk beter. Ook mooie foto's.

Over de foto van Merlijn Doomernik: Je schendt hiermee wel degelijk het auteursrecht. Er is immers geen toestemming gegeven voor herpublicatie. Een fotograaf kan hiervoor 3x het standaardtarief van fotografenfederatie in rekening brengen.

• simon
-RenE- schreef op 17 oktober 2004 @ 16:11:
[...]

Is gemaakt met Coppermine. Gratis te downloaden van Sourceforge.

Ik vind het er trouwens allemaal niet zo heel professioneel uitzien voor een persbureau. Dan vind ik Hollandse Hoogte (http://www.hollandse-hoogte.nl/hhnieuw/) een stuk beter. Ook mooie foto's.

Over de foto van Merlijn Doomernik: Je schendt hiermee wel degelijk het auteursrecht. Er is immers geen toestemming gegeven voor herpublicatie. Een fotograaf kan hiervoor 3x het standaardtarief van fotografenfederatie in rekening brengen.
Volgens mij klopt het niet wat jij zegt, anders zouden sites als t.net enorm in de problemen komen, en nofi, maar ik vind dat je er geen probleem van moet maken. Fotografen moeten blij zijn met publiciteit, ik plaats die foto niet omdat ik er met zijn eer mee strijk, of er een of ander financieel iets achter heb maar omdat ik het mooie fotos vind.

Nu genoeg offtopic bullshit

Ik vind HH niet zo, die ander ook niet. Ik ben ooits tegen een ander 'persbureau' gekomen, weet de naam niet meer. Maar ik persoonlijke sites vind ik veel leuker, krijg je nog wat van de fotograaf zelf te weten :)

|>

Verwijderd

Fotograaf uit de buurt:

John Klijnen
http://www.johnklijnen.com

• Folkert
  • Laatst online: 20-01 19:20
Tsja, deze kwam ik laatst tegen, naar mijn idee een absolute topper:

http://www.digidaan.nl

Niet alleen zijn fotomateriaal is uniek maar ook aan zijn website is heel veel aandacht besteed.... kijk en huiver!!!

[ Voor 40% gewijzigd door Folkert op 18-10-2004 09:55 ]

• Reacher
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-02 21:15

Reacher

oldschool

http://www.majic.nl

Ik heb echt zeer veel respect voor wat deze kerel aan foto's maakt. Zeker het thema wat hij nu op z'n website heeft staan is echt geweldig.

but I don't like you in that way
the best things in life are illegal
born to do porn!

• simon
laat ik dan deze toevoegen: http://www.cometogetherimages.com :)

Niet alles werkt helemaal, maar ze maken goede fotos :)

|>

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:11

Pelle

🚴‍♂️

Reacher schreef op 18 oktober 2004 @ 09:57:
http://www.majic.nl

Ik heb echt zeer veel respect voor wat deze kerel aan foto's maakt. Zeker het thema wat hij nu op z'n website heeft staan is echt geweldig.
Dat staat er al een tijdje hoor ;)
Maar majic maakt inderdaad hele dikke platen, komt gelukkig sinds kort ook weer vaker op DPZ :)

Verwijderd

Even een klein schopje in dit topic, omdat ik er geen nieuw topic voor wilde openen. In het kader van een nieuwe actie voor azie nu ook een leuk initiatief op fotogebied:
Via een kunstwerk kunt u de slachtoffers in Azië helpen. Nederlandse topfotografen hebben gratis foto's beschikbaar gesteld. Onder hen Erwin Olaf, Morad Bouchakour en Patricia Steur. De foto's staan allemaal op deze site voor de internetveiling. Iedereen mag bieden. Hoe hoger uw bod, hoe groter de kans dat de foto voor u is. En hoe meer geld er naar de slachtoffers van de zeebeving gaat.
Bron: http://www.fotoveilingazie.nl/

Op de site zijn de werken te zien die geveild worden. Klik op de ebay link op de site voor de juiste link naar Ebay.

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04-02 20:33
Mooi zo'n site die niet werkt met dual-monitor! \o/
Brakke popup :X

[ Voor 6% gewijzigd door Jasper op 13-01-2005 12:46 ]

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

Jasper schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 12:46:
[...]

Mooi zo'n site die niet werkt met dual-monitor! \o/
Brakke popup :X
Hier wel :)

Wellicht komt het door ultramon dat'ie het hier doet? Must-have voor dual-view opstelling ;)

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 02-02 14:03

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Vriendin van me is een tijdje bezig in de digitale wereld.
Haar nieuwe site komt binnenkort online.

Dit is haar site met oud analoog werk:
http://www.titia.tk

Heb ik in een uurtje of wat voor ’r inelkaar gezet.
Simpel doch effectief :)

[ Voor 22% gewijzigd door Ken. op 13-01-2005 20:34 ]

Verwijderd

Ken dat vind ik een mooie site man. Waar maak je dat mee?
Erg goed qua opzet, vooral de eenvoud er in. ... en het idee van mouse over enzo. Mooi. Kunst zit um wederom in het weglaten :)

• enveekaa
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-01 22:46
Neem eens een kijkje op http://wwwf707.net staan wel wat leuke kiekjes :)

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 02-02 14:03

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 21:56:
Ken dat vind ik een mooie site man. Waar maak je dat mee?
Erg goed qua opzet, vooral de eenvoud er in. ... en het idee van mouse over enzo. Mooi. Kunst zit um wederom in het weglaten :)
Dankje :)
Dat was ook precies de bedoeling.
Had ooit dat idee in m’n hoofd en al ’s eerder uitgevoerd (hier)en zij wilde het ook.
Gemaakt met Dreamweaver overigens.

Verwijderd

Ik verbaas mij dat deze er nog niet tussen staat..

www.erwinolaf.com

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-02 22:50

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

http://www.webxsited.nl/ Bas Meelker
Nog eentje van Nederlandse bodem ;)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Verwijderd

Wat vinden jullie van http://www.hubbastation.com?
Made in Holland!!!

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2005 01:01 ]

• Jeronimo78
  • Laatst online: 18-06-2025
Is nog niet erg veel te zien, wel "grappige" layout

Canon EOS 40D , 7D MK2 + glas van 18-500 mm, synology DS212, en overige meuk

Pagina: 1