Toon posts:

Audiokabel van PC naar Versterker

Pagina: 1
Acties:
  • 187 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil mijn pc aansluiten op de versterker voor het draaien van mp3.
Probleem is dat de afstand tussen beiden ca. 30 meter is. Kan dit zonder
signaal verlies.

Tevens gebruik ik dan een tulpstekker (zwart en rood), dit past niet door
de de ledige pijp, kun je dit afknippen en later weer aan monteren ???

of is er een andere manier om dit te doen ?

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-07 15:47
Hmm, ik denk dat 30 meter wel wat lang is, en dat je goede kabel moet gebruiken. En ja, je kan het afknippen en later weer monteren :)

|>

Verwijderd

ideaal is het uiteraard niet en zeker niet als je niet goed kan solderen (zoals ik :P ). Misschien is zo iets makkelijker http://creative.com/products/product.asp?prodid=9192 lekker draadloos. Zal wel iets duurder zijn, maar als je iets wilt verplaatsen natuurlijk wel makkelijk

Verwijderd

Het is goed te doen, maar je moet wel even opletten.
Het gaat goed als je de kabel "laagohmig" aanstuurt, want in dat geval zullen de hoge tonen niet of nauwelijks verdwijnen (de kabel bezit een capaciteit die de hoge tonen aantast).

Als je de kabel op de luidsprekeruitgang van je geluidskaart of moederbord aansluit, heb je automatisch een laagohmige aansturing :D
Sluit het andere eind aan op een CD-ingang van die versterker Of op een aux ingang. Of op een bandrecorderingang (ca 250 mV).
Ik geef je een dikke kans dat het goed gaat. Probeer het eerst allemaal even uitgebreid uit voordat je alle moeite gaat doen.

Misschien moet je de weggelaten luidsprekers als het ware "nadoen" met weerstandjes van 16 ohm oid, want sommige kaarten gaan zonder de luidsprekers te veel vervormen.

En als je geen luidsprekeruitgang hebt, zou je in een electronicazaak of geluids-speciaalzaak naar een emittervolger moeten vragen. Die zijn hier (onder andere) voor bedoeld.

En over die tulpstekkers: als je ze open kunt schroeven, zou je ze later weer aan de kabel kunnen zetten, maar omdat je de contacten niet te heet mag stoken, vraagt dat nogal wat handigheid. Ik zou nieuwe tulpstekkertjes kopen.
Vast aangegoten stekkers zou je kunnen afknippen (hou voldoende kabellengte over....) en later zou je de draden weer aan elkaar kunnen monteren - dat is inderdaad ook een mogelijkheid.

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2004 16:38 ]

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:51

voodooless

Sound is no voodoo!

30 meter is idd een flink eind. Met een goede kabel moet dat echter geen probleem zijn. Kun je je versterker niet digitaal aansturen? Dat zou dan de ideaalste oplossing zijn lijkt me. Heb je in ieder geval geen signaalverlies!

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Simball
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-03 08:57
Heb ik zelf ook wel eens gedaan, werkte perfect, gewoon een goeie kabel gebruiken.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:10

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

30 meter is een flink stuk..
Heb je niet de mogelijkheid om gebalanceerde kabel te gebruiken?

Wise enough to play the fool

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Waarom zou je 2 tulpen door de buis sturen als je ook de andere kant eerst kan doen? ;)

(of is het tulp-tulp?)

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:42

JvS

Ik heb hem zelf ook

teacher schreef op 16 augustus 2004 @ 16:42:
30 meter is een flink stuk..
Heb je niet de mogelijkheid om gebalanceerde kabel te gebruiken?
om een geluidskaart op een standaard versterker aan te sluiten? 8)7. Gewoon 30 meter tulp-audio-kabel gebruiken, werkt prima, zal amper meetbare verschillen opleveren en of je het kan horen laten we maar in het midden, dat mag je zelf zeggen (dat is wel zo'n ellenlange discussie).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

JvS: ja, hiermee ben ik het eens (aansluiten op de speakeruitgang).

Simball: met een koperkabel volgens mijn post?

Teacher: dat hoeft niet meteen, zolang je de kabel maar stevig laagohmig aanstuurt volgens mijn post.
Er is overigens wél een kans op brom als gevolg van aardproblemen.
Die kun je oplossen door ergens een scheiding te maken, zoals met een speciaal trafootje (wat hiervoor vaak verkocht wordt). En als je een gebalanceerde oplossing kiest, zoals jij aangeeft, gebeurt dat eigenlijk al automatisch.

Maar als ik de TS was, zou ik het eerst volgens mijn post proberen. Vooral omdat die erg weinig kost (en ik vermoed dat dat belangrijk is :)).

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2004 16:58 ]

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:10

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

JvS schreef op 16 augustus 2004 @ 16:56:
[...]

om een geluidskaart op een standaard versterker aan te sluiten? 8)7.
dank U :/

Wise enough to play the fool

Pagina: 1