Toon posts:

duurt lang voordat printer begint (2100 met jetdirect)

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
We hebben hier een printer (HP laserjet 2100) welke pas na 3 minuten begint te printen nadat een job is gestart. Het betreft dan een PDF van 2 mb welke ernatoe gestuurd wordt. In e 2100 zit een jet direct kaart welke aan een 10 mbit switch hangt.

Netwerk mag geen probleem zijn, een 4100 hangt ook aan het 10 mbit netwerk en die spuugt het PDF document er veel sneller uit (31 seconde)

(als ik kijk naar de printerspooler zie ik een document van 1m83 mb ernatoe gestuurd worden).

De 2100 heeft 8 mb geheugen (config report uit de printer) waarvan 6,38 mb vrij. Bij de driver instellingen heb ik ook gekeken maar kan ik 123 niet zoveel vinden wat eventueel fout zou kunnen staan, bij spool staat dat hij direct moet beginnen met printen.

• DanielB
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-08-2025
De ene printer doet langer over het opwarmen dan een andere printer :)

Daar is nou eenmaal niks aan te doen :)

Verwijderd

Zet de spooler eens uit.

Verwijderd

Topicstarter
uit? De printer wordt door meer mensen in het bedrijf gebruikt.. loop je dan niet de kans dat mensen een job lang op hun pc hebben staan?

Verwijderd

Topicstarter
spooler uit, dan gaat mijn computer meer dan 2 minuten "printen". De verwerking is niet sneller.. Het tempo waarmee de printer data ontvangt is niet zo hoog, je kan de kilobytes bijna over de lijn zien vliegen (ipv mb's).

Kan de print processor er iets mee te maken hebben? Die staat op winprint en dan RAW. ??

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2004 16:11 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Hoe is de printer geconfigureerd op de server, als een LPR of als een 'Standaard TCP/IP printer port'? :)

In ieder geval - vertel even welk OS je gebruikt zodat ik dat in je topic titel kan zetten ;)

Verwijderd

Topicstarter
de printer is op de server als TCP/IP geconfigureerd. Het server OS is windows 2000 server.

• Hax0r3d427
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 13:14
Hmmnz zelfde hebben wij op onze werkplek ook.
Novel Netwerk
Client Win95
Word97
SweetXs switch
HP laserjet 2100

Zelfs iets kleins afdrukken duurt bijna 2 minuten op zelfde HP laserjet 2100.
Dit speelt alleen af als er via Word wat afgedrukt wordt.
Druk ik iets af via notpad ofzow dat is ie wel binne paar sec klaar.

Printer hangt in een netwerk en af en toe kan ik niets afdrukken wegens het kunnen vinden van de printer.
Heb via ping de ip gepingt en kreeg ook steeds timeout. Enigste wat helpt is printer uit/ UTP eruit. paar sec wachten en dan weer alles inpluggen. Dit verhelpt wel het vinden van de printer in win95 client (tja we zijn maar een arme ziekenhuis :P ) maar het adfrukken via word gaat toch 1-2 minuten kosten (exclusief opwarm tijd). Vindt dus zonde om zo duure printer om zo iets te printen.
Misschien ziet onze mensen van de Interne Helpdesk wat overhoofd. Ik weet het niet.

http://hax0r4d.serveuser.com/Support/Image/png.aspx.png

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Hier hadden wij ook last van. Verschil zat hem voornamelijk in het interne geheugen van de printer - dat kan de verstouwde hoeveelheid data niet zo goed verwerken. PDFjes kunnen best groot zijn qua data :)
Als je het interne geheugen niet kunt vergroten, probeer dan eens of het iets uitmaakt of je de PostScript driver of de windows GDI driver pakt. Ook de manier waarop het e.e.a. verwerkt wordt (op de printserver of op de aansturende PC zelf) maakt uit :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Iemand ervaring met het aanpassen van het DWS ofwel driver werkgeheugen? De printer staat nu op 3 mb driver werkgeheugen, misschien kan hij dan minder snel de boel in zijn geheugen renderen.
Pagina: 1