Toon posts:

[Tv kaart] Geen geluid met opnemen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een Winfast TV2000 XP Expert Edition.. Alles werkt goed, behalve het opnemen van video's met geluid.. Ik krijg het beeld enzo goed, maar helaas geen geluid. Ik heb hier op het forum al eens rondgekeken en daar stond een tip enzo, dat heb ik uitgevoerd, maar het werkt allemaal niet.Tijdens het gewoon TV kijken heb ik overgins wel geluid.. Naja ik hoop dat 1 van jullie een oplossing weet :)

Alvast Bedankt!

Verwijderd

Bij mij moet ik mijn volume control setting aanpassen, naar de rec. functie
en deze op line-in zetten... standard staat deze op mic. Ik gebruik een
MSI KT4 ultra, Deze hebben eigen geluidsoftware meegeleverd.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem idd op "Line in" gezet, maar het werkt niet .

Verwijderd

let er ook op dat de schuiver aangevinkt is in de opnameregeling.

dus regeling voor afspelen, opties , eigenschappen, en dan opnemen En daar de juiste aanvinken en volopen zetten

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 augustus 2004 @ 16:20:
let er ook op dat de schuiver aangevinkt is in de opnameregeling.

dus regeling voor afspelen, opties , eigenschappen, en dan opnemen En daar de juiste aanvinken en volopen zetten
Jep, dat heb ik ook gedaan

Verwijderd

en tijdens het bekijken heb je geen problemen?

Je hebt toch wel aangeklikt dat er ook audio in moet zitten >:), probeer eens met andere software.

Als het voor TV-programma's is in www.vodio.com wel iets handig (ook voor te testen trouwens)

• ritsjoena
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-06-2024
Neemt hij wel audio op, maar hoor je niets of neemt hij geen audio op (i.e. het resultaat heeft wel of geen soundtrack). (bekijk de eigenschappen van het bestand.)

In het eerste geval controleer kabeltjes, selectie van het juiste opname medium en het volume daarvan.

In het tweede geval controleer je capture-settings. Alles opnieuw instellen wil nog wel eens helpen.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:51

voodooless

Sound is no voodoo!

Probeer anders eerst ff via een andere proggie alleen het geluid op te nemen. Als dat lukt, dan moet je toch echt ff in de software zoeken waar het probleem zit.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
ritsjoena schreef op 16 augustus 2004 @ 16:46:
Neemt hij wel audio op, maar hoor je niets of neemt hij geen audio op (i.e. het resultaat heeft wel of geen soundtrack). (bekijk de eigenschappen van het bestand.)

In het eerste geval controleer kabeltjes, selectie van het juiste opname medium en het volume daarvan.

In het tweede geval controleer je capture-settings. Alles opnieuw instellen wil nog wel eens helpen.
Ben er nu al een klein weekje mee bezig, heb echt elke instelling geprobeerd.. Maar werkt niet. Kabels zitten dus ook goed. Er staat ook niks bij eigenschappen over een soundtrack
Probeer anders eerst ff via een andere proggie alleen het geluid op te nemen. Als dat lukt, dan moet je toch echt ff in de software zoeken waar het probleem zit.
DIt heb ik ook geprobeerd, maar lukte ook niet :(

• ritsjoena
Verwijderd schreef op 16 augustus 2004 @ 16:56:
Ben er nu al een klein weekje mee bezig, heb echt elke instelling geprobeerd.. Maar werkt niet. Kabels zitten dus ook goed. Er staat ook niks bij eigenschappen over een soundtrack
Nu weten we (ik) in elk geval dat het programma(s) geen soundtrack aanmaakt en kunnen we de opties mbt het opnemen van stilte opzij leggen.

Welke programma's heb je eigenlijk allemaal gebruikt? Ik gebruik zelf virtualdub (gratis).

p.s. het kan ook zijn dat het programma het geluid in een apart bestand zet. Ik neem aan dat je al gekeken hebt of zo'n bestand wordt aangemaakt.

[ Voor 14% gewijzigd door ritsjoena op 16-08-2004 17:08 ]

Verwijderd

neem anders eerst gewoon iets op van een andere bron (discman of zo). Dat je zeker bent dat er iets KAN opgenomen worden, anders kan je blijven zoeken.

Altijd beginnen bij de fundamenten met ander woorden :9

• Jochem Knoops
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-07 17:54
wat ik heb is dat ik de line-out van tvkaartje zelf meot verbinden met de line-in van de computer end an dus de schuifjes goed zetten

• ritsjoena
JochemKnoops schreef op 16 augustus 2004 @ 17:13:
wat ik heb is dat ik de line-out van tvkaartje zelf meot verbinden met de line-in van de computer end an dus de schuifjes goed zetten
Als hij dat niet gedaan had, had hij ook geen geluid bij gewoon tv kijken gehad.

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik het bijgeleverde programma, WInfast PVR. Nee, hij maakt geen apart bestand voor het geluid.. Ik heb een brakke microfoon in mijn webcam, kan ik daar ook mee proberen of hij wat opneemt?

• ritsjoena
Verwijderd schreef op 16 augustus 2004 @ 17:16:
Ik gebruik het bijgeleverde programma, WInfast PVR. Nee, hij maakt geen apart bestand voor het geluid.. Ik heb een brakke microfoon in mijn webcam, kan ik daar ook mee proberen of hij wat opneemt?
Tuurlijk, gewoon dat als geluidsbron selecteren. Heeft WInfast PVR eigen instellingen voor geluidsbron selectie? Wat is de gebruikte audiocodec?

Misschien kun je wat instellingen posten?

Verwijderd

Topicstarter
De volgende codecs heb ik al geprobeerd;
Afbeeldingslocatie: http://img57.exs.cx/img57/5732/audio.jpg

• Jochem Knoops
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-07 17:54
ritsjoena schreef op 16 augustus 2004 @ 17:15:
[...]

Als hij dat niet gedaan had, had hij ook geen geluid bij gewoon tv kijken gehad.
nou in eerste instantie had iemand anders het voor zo aangesloten dat ik de line-out van tvkaart op boxen had, dus dan hoor ik eht wel maar kan ik nix opnemen

Verwijderd

Topicstarter
Met de webcam kan ik wel het geluid opnemen.

• ritsjoena
JochemKnoops schreef op 16 augustus 2004 @ 17:23:
nou in eerste instantie had iemand anders het voor zo aangesloten dat ik de line-out van tvkaart op boxen had, dus dan hoor ik eht wel maar kan ik nix opnemen
Je hebt gelijk, niet bij stil gestaan dat dat natuurlijk ook kon. Hoewel me dat in eerste instantie onhandig leek zie ik tijdens het tikken ook wel wat mogelijkheden daarvan in. Je kunt bijvoorbeeld het geluid dan simpel naar een andere boxenset sturen dan waar je normale pc geluid naar toe gaat.

• ritsjoena
Verwijderd schreef op 16 augustus 2004 @ 17:27:
Met de webcam kan ik wel het geluid opnemen.
zelfde software?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, met dat standaard Windows geluidsding. Bij Tv kaart kwam daar geen signaal, bij de webcam wel. Of is dat verkeerd? *Nu ook met winfast PVR geprobeerd*

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2004 17:37 ]

• VIPER2001
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08 00:52

VIPER2001

[GOT]The Source

JochemKnoops schreef op 16 augustus 2004 @ 17:23:
[...]

Dat is het probleem dus , geluid opnemen doe je dus met de geluidskaart van je pc ,en niet met de tvkaart.

dus line_out van je tvkaart moet op de line_in van je geluidskaart.

en line_in selecteren van geluids-bronkeuze

Asus X99-DELUXE i7-5930K 16 GB (DDR3 2133) asus GTX1070 8 GB , asus xense ,asus usbdvdwriter,CM-COSMOS II,coirsair1200I,evo1TB,960pro512,Seagate2TB+Seagate 2x4TB,canon5350 logi g910+g502 iiyama G2773HS

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet precies wat ik gedaan heb, maar ik heb nu heel lichtjes geluid... Denk dat het toch iets met de cam te maken heeft dan :S. Hij neemt het geluid dus via de mic in de webcam op.

Line-in had ik overgins de hele tijd al geselecteerd

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2004 17:43 ]

• ritsjoena
Verwijderd schreef op 16 augustus 2004 @ 17:33:
Ja, met dat standaard Windows geluidsding. Bij Tv kaart kwam daar geen signaal, bij de webcam wel. Of is dat verkeerd?
Integendeel. Deze vergelijking is namelijk alleen zinnig bij gebruik van dezelfde software. Algemeen gezegd: verander zo min mogelijk variabelen bij het vergelijken tussen 2 dingen. (afgezien van wat je probeert te vergelijken uiteraard.:Z)

Ik neem aan dat je de line-out -> line-in aansluitmethode hebt gebruikt en niet de hierboven genoemde boxenoptie.

Tevens neem ik aan dat je tv aanstond toen je het geluid wilde capturen (anders wordt het signaal sowieso niet doorgegeven).

• ritsjoena
Verwijderd schreef op 16 augustus 2004 @ 17:40:
Ik weet niet precies wat ik gedaan heb, maar ik heb nu heel lichtjes geluid... Denk dat het toch iets met de cam te maken heeft dan :S. Hij neemt het geluid dus via de mic in de webcam op.

Line-in had ik overgins de hele tijd al geselecteerd
Klinkt alsof je geluidskaart in de mic ingang zit en je mic in je line-in. Of is die laatste USB?

Verwijderd

Topicstarter
Ik mis de volgende codec volgens mij ;WinFast
TV2000 XP WDM Audio Capture.. DIe kwam ik in een readme file van leadtek tegen, maar niet op mijn pc.. Naja dan ga ik die eens zoeken

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2004 17:59 ]

Pagina: 1