[WinXP Pro] grafische problemen bij FarCry

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:07
Geachte medetweakers / gamers:

Na recentelijk een update van mijn systeem te hebben uitgevoerd, wou ik eens wat laatste generatie spellen gaan spelen ( Doom3, farcry ).

Doom3 loopt als een trein. Daar heb ik totaal geen problemen mee. Met farcry heb ik echter wel een klein probleem:

Als ik aan het spelen ben, zijn bepaalde onderdelen van het spel heel erg fel lichtgekleurd. Bijvoorbeeld in het eerste level: die hutjes. Het dak en de grond waarop de zon schijnt is enorm fel gekleurd. Kom ik dan bijvoorbeeld binnen in de hut ( in de schaduw zeg maar ), dan ziet alles er enorm goed uit.

Zo ook in het tweede level. Sommige onderdelen in de boot zien er heel erg licht gekleurd uit.
Het is zodanig fel gekleurd dat er gewoon niet naar te kijken is. Het is dan gewoon bijna wit. Nu weet ik dat FarCry mooie graphics heeft, maar dit is echt overdreven.

Het volgende heb ik al gedaan:

- FarCry opnieuw geïnstalleerd
- Laatste drivers van me VGA kaart gedownload ( 66.17 op www.guru3d.com )
- Support base van Ubisoft bekeken ( http://ubisoft.custhelp.c...rch_type=3&p_sort_by=dflt )
- Alle updates van Windows XP gedownload en geïnstalleerd
- Patch naar 1.1 versie van FarCry gedownload en geïnstalleerd
- Grafische kaart underclocked ( je moet toch wat.. )
- DirectX 9.0b en 9.0c gedownload en geïnstalleerd ( beide apart uiteraard )
- AGP poort snelheid op auto gezet in BIOS
- In kaart instelling in WinXP alles op toepassingsgestuurd gezet ( volgens support van Ubisoft )

Systeemspecs:

- Intel pentium IV 2.8 GHz prescott @ 800 Mhz
- Asrock P4VT8+ mobo
- MSI NX6800-TD128
- 1024 MB DDR-400 PC3200
- verder de usuall stuff

Iemand toevallig bekend met dit probleem en de oplossing ? _/-\o_
Ik zal eens kijken of ik vanavond of anders van de week een screenshot kan posten. ( zit nml op me werk op dit moment )

[ Voor 9% gewijzigd door nextware op 16-08-2004 15:25 ]

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

je hebt niet per ongeluk je ram overgeclocked?
Dat kan ik op mijn moederbord wel doen en dan krijg ik ineens allemaal hele leuke grafische effecten als ik dat doe.. dus mocht je dat aan hebben staan... zet het voor de lol eens uit :)
Als het niet helpt kan je het altijd weer aan zetten :)

• nextware
In mijn gehele systeem heb ik (nog) niks overclocked. Ik ga eerst een paar weken met een "normaal" systeem werken voor ik hiermee ga beginnen ;)

Ik heb zelf niet zo zeer het gevoel dat het hardware matig. Andere spellen zien er nml gewoon normaal uit, met de graphics die getoond worden waar ze getoond moeten worden.

Het is niet zo, dat de graphics er niet uitzien, sommige onderdelen van het grafische verhaal zien er gewoon heel erg fel uit..

• nextware
Weet er misschien iemand anders ook nog een ( mogelijke ) oplossing ? Ik heb gisteravond mijn gehele PC weer geformatteerd. Ik vermoedde opeens dat het aan driver software lag. Maar een format heeft niks uitgehaald.

Als jullie mij willen helpen, heel graag _/-\o_

Verwijderd

In je 'al geprobeerd' lijstje staat niet dat je de settings van FarCry lager hebt gezet. Zo'n probleem als jij had ik ook eerst, toen had ik gewoon de instellingen wat lager gezet, toen ging het perfect. :)

• nextware
Verwijderd schreef op 17 augustus 2004 @ 15:40:
In je 'al geprobeerd' lijstje staat niet dat je de settings van FarCry lager hebt gezet. Zo'n probleem als jij had ik ook eerst, toen had ik gewoon de instellingen wat lager gezet, toen ging het perfect. :)
In wat voor opzicht bedoel je de instellingen lager zetten ?
Gisteravond heb ik hem geprobeerd te draaien in 800 x 600 met alle mogelijke instellingen op medium. Hetzelfde probleem blijft als dat ik FarCry draai op 1200 x 1600 met alles vol open ( en dan blijft-ie nog vlot blijven lopen :9 )

Tevens ben ik erachter gekomen dat ik oudere AGP drivers had ( VIA ). Deze heb ik nu geüpdate, maar dit heeft niet mogen baten...

Verwijderd

Zet alles eens op low, en dan proberen. Steeds dingen een stukje hoger, totdat het probleem weer tevoorschijn komt. Dan weer 1 niveau omlaag, en hij moet het doen, lijkt mij.

edit: Bij video options heb je ergens advanced options staan ofzoiets, probeer daar de instellingen te veranderen zoals hierboven beschreven.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2004 16:48 ]

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

zou inderdaad kunnen. dat je een techniek aan hebt staan die je videokaart niet aan kan.. of in iedergeval niet aankan zoals farcry er mee om gaat.
Effe alle effecten uit zetten kan inderdaad de oplossing geven.
Dus niet medium, maar gewoon 'low' :)

• nextware
possamai schreef op 17 augustus 2004 @ 16:50:
zou inderdaad kunnen. dat je een techniek aan hebt staan die je videokaart niet aan kan..
Dat lijkt mij toch wel heel sterk. Een videokaart die gereleased is, een tijd nadat FarCry is uitgekomen..
Vanavond heb ik tijd om een screenshot te maken. Deze zal ik dan hier posten :)

• KunDun
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:58
Ik heb nu hetzelfde probleem met FarCry , die hutjes echt heel erg fel etc...
Ook toen ik de Game uitging crashte mijn PC .

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Niet echt handig dat je dat hier zo post.
Je kunt beter een nieuw topic maken waarin je je specs+drivers e.d. vermeld, dat maakt het wat makkelijker het probleem op te lossen, anders is het raden :)

• tiesum
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-11 17:34
Heb je het probleem ook als je de resolutie waarop je speelt onverandert laat maar alle eye-candy uit zet? Anisotropic Filtering geeft namelijk ook 'sterk licht' . Zo wordt gewone zonneschijn dan 'oog verblindend'. Als dit niet werkt kun je dit in ieder geval ook uitsluiten.

Succes!

[ Voor 46% gewijzigd door tiesum op 05-03-2005 19:41 ]

• KunDun
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:58
Sorry, ik had inderdaad even al mijn Info moeten neerzetten,
Ik heb een Asus Geforce 6800 GT , met de Nieuwste Forceware Drivers .
Heb verder een Pentium4 3,4 Ghz, had dus wel verwacht zonder problemen
Farcry te kunnen draaien .

Verwijderd

Maak hier toch maar een eigen topic over, want dan kun je gelijk alle informatie die je in Spielerij - Eerste Hulp Bij Problemen en Spielerij - Problemen & Vragen FAQ doornemen / opnemen. Ik betwijfel namelijk ook of je zelf al gezocht en geprobeerd hebt.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.