Geachte medetweakers / gamers:
Na recentelijk een update van mijn systeem te hebben uitgevoerd, wou ik eens wat laatste generatie spellen gaan spelen ( Doom3, farcry ).
Doom3 loopt als een trein. Daar heb ik totaal geen problemen mee. Met farcry heb ik echter wel een klein probleem:
Als ik aan het spelen ben, zijn bepaalde onderdelen van het spel heel erg fel lichtgekleurd. Bijvoorbeeld in het eerste level: die hutjes. Het dak en de grond waarop de zon schijnt is enorm fel gekleurd. Kom ik dan bijvoorbeeld binnen in de hut ( in de schaduw zeg maar ), dan ziet alles er enorm goed uit.
Zo ook in het tweede level. Sommige onderdelen in de boot zien er heel erg licht gekleurd uit.
Het is zodanig fel gekleurd dat er gewoon niet naar te kijken is. Het is dan gewoon bijna wit. Nu weet ik dat FarCry mooie graphics heeft, maar dit is echt overdreven.
Het volgende heb ik al gedaan:
- FarCry opnieuw geïnstalleerd
- Laatste drivers van me VGA kaart gedownload ( 66.17 op www.guru3d.com )
- Support base van Ubisoft bekeken ( http://ubisoft.custhelp.c...rch_type=3&p_sort_by=dflt )
- Alle updates van Windows XP gedownload en geïnstalleerd
- Patch naar 1.1 versie van FarCry gedownload en geïnstalleerd
- Grafische kaart underclocked ( je moet toch wat.. )
- DirectX 9.0b en 9.0c gedownload en geïnstalleerd ( beide apart uiteraard )
- AGP poort snelheid op auto gezet in BIOS
- In kaart instelling in WinXP alles op toepassingsgestuurd gezet ( volgens support van Ubisoft )
Systeemspecs:
- Intel pentium IV 2.8 GHz prescott @ 800 Mhz
- Asrock P4VT8+ mobo
- MSI NX6800-TD128
- 1024 MB DDR-400 PC3200
- verder de usuall stuff
Iemand toevallig bekend met dit probleem en de oplossing ?
Ik zal eens kijken of ik vanavond of anders van de week een screenshot kan posten. ( zit nml op me werk op dit moment )
Na recentelijk een update van mijn systeem te hebben uitgevoerd, wou ik eens wat laatste generatie spellen gaan spelen ( Doom3, farcry ).
Doom3 loopt als een trein. Daar heb ik totaal geen problemen mee. Met farcry heb ik echter wel een klein probleem:
Als ik aan het spelen ben, zijn bepaalde onderdelen van het spel heel erg fel lichtgekleurd. Bijvoorbeeld in het eerste level: die hutjes. Het dak en de grond waarop de zon schijnt is enorm fel gekleurd. Kom ik dan bijvoorbeeld binnen in de hut ( in de schaduw zeg maar ), dan ziet alles er enorm goed uit.
Zo ook in het tweede level. Sommige onderdelen in de boot zien er heel erg licht gekleurd uit.
Het is zodanig fel gekleurd dat er gewoon niet naar te kijken is. Het is dan gewoon bijna wit. Nu weet ik dat FarCry mooie graphics heeft, maar dit is echt overdreven.
Het volgende heb ik al gedaan:
- FarCry opnieuw geïnstalleerd
- Laatste drivers van me VGA kaart gedownload ( 66.17 op www.guru3d.com )
- Support base van Ubisoft bekeken ( http://ubisoft.custhelp.c...rch_type=3&p_sort_by=dflt )
- Alle updates van Windows XP gedownload en geïnstalleerd
- Patch naar 1.1 versie van FarCry gedownload en geïnstalleerd
- Grafische kaart underclocked ( je moet toch wat.. )
- DirectX 9.0b en 9.0c gedownload en geïnstalleerd ( beide apart uiteraard )
- AGP poort snelheid op auto gezet in BIOS
- In kaart instelling in WinXP alles op toepassingsgestuurd gezet ( volgens support van Ubisoft )
Systeemspecs:
- Intel pentium IV 2.8 GHz prescott @ 800 Mhz
- Asrock P4VT8+ mobo
- MSI NX6800-TD128
- 1024 MB DDR-400 PC3200
- verder de usuall stuff
Iemand toevallig bekend met dit probleem en de oplossing ?
Ik zal eens kijken of ik vanavond of anders van de week een screenshot kan posten. ( zit nml op me werk op dit moment )
[ Voor 9% gewijzigd door nextware op 16-08-2004 15:25 ]