Toon posts:

Crash en rode stipjes tijdens elke game

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Geachte Tweakers,

Voordat ik deze vraag stel, eerst even de relevante computer specificaties:

1.8 gig celeron
512 mb geheugen
geforce 4 mx 420
iiyama s702gt beeldscherm
direct x 9.0

Ik heb het volgende rare probleem wanneer ik een spel speel.

Na een aantal minuten dat ik een spelletje speel (mall tycoon, political machine ect ect) beginnen er ineens rode stipjes en lijnen in het beeld te komen. Het spel werkt nog steeds, maar het wordt steeds slechter. Na een paar minuten crasht m'n computer en kan ik hem opnieuw opstarten.
Nu heb ik natuurlijk m'n drivers voor de geforce 4 mx al ge-update, maar dat wil niet helpen.

Heeft iemand hier mischien hetzelfde probleem gehad die het heeft opgelost? Ik ben al heel lang op zoek naar "the solution"

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Het lijkt erop dat het geheugen van je videokaart net te warm wordt of brak is. Wordt de kaart voldoende gekoeld?

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik zou niet weten of hij voldoende wordt gekoeld, hoe kan ik dat meten?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Voelen of dat ding niet extreem heet wordt :P
Gooi er desnoods een casefan tegenaan om te kijken of het probleem opgelost wordt. Werkt dit niet zou ik zeggen dat het geheugen brak is.

Anders heeft Pollewob nog wel een mooie ventilator voor je >:)

[ Voor 18% gewijzigd door TERW_DAN op 29-08-2004 21:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja maar, alles werkt gewoon behalve die games. Dan kan het geheugen toch niet brak zijn

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op 29 augustus 2004 @ 21:50:
ja maar, alles werkt gewoon behalve die games. Dan kan het geheugen toch niet brak zijn
Jawel hoor.
Als er een gedeelte van het geheugen kaduuk is wat je op je desktop niet gebruikt maar daarboven wel, bijvoorbeeld in games.
Pagina: 1