Toon posts:

twijfel tussen 2 notebooks

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

Ik ben van plan om binnenkort een notebook te kopen. Ik twijfel alleen nog steeds tussen een p4 of een centrino.

ik zit zelf aan deze modellen te denken:

ASUS A2000S uw betrouwbare partner
Exceptionele performance en features zijn binnen uw handbereik met de ASUS A2000S notebooks. De Intel Pentium 4 of Mobile Intel Pentium 4 processoren leveren ruime power, terwijl het "all-in-one-design" u voorziet van uitgebreide mobiliteit functies die u kunt gebruiken zoals het u het beste uitkomt. De krachtige eigenschappen in combinatie met het eigentijdse ontwerp maakt de Asus A2000S Series tot een van de krachtigste notebooks series op de markt. Een vaste desktop pc is met de A2000S series vastgeroest; u bent nu eindelijk volledig vrij!

Product highlights
Intel Pentium 4 M 3,06GHz Processor
15"XGA TFT scherm met resolutie van 1024 x 768
Krachtige ATI Mobility™ Radeon™ 9600 PRO videokaart
2x 256Mb DDR geheugen (2 sloten, maximaal 1024Mb)
60Gb UDMA100 Hardeschijf (Max. 80Gb)
Ingebouwd draadloos netwerk 802.11g
5 USB2.0 en 1 FireWire (IEE1394) aansluitingen
Ingebouwde CardReader voor MMC,SD,MS en MS Pro kaarten
Ingebouwde DVD+/-RW brander combinatie
3,3Kg en afmetingen 328 x 270 x 27-42 mm (Breedte x diepte x hoogte)
MS Windows XP Home Nederlandstalig

en de

De breedbeeld Acer Aspire 2010 werd ontworpen om het potentieel van zelfstandigen, het MKB en particuliere gebruikers te vergroten. Het biedt hen de kans om tegelijkertijd met verschillende documenten te werken of om de mogelijkheden van het scherm optimaal te benutten bij het bekijken van dvd’s. Dankzij de Intel® Centrino™ mobile technologie, is de gebruiker verzekerd van een lange batterijduur, een snelle processor en connectiviteit.

Product highlights
Intel Pentium M 1.5 GHz 1Mb L2 Cache
Uitegerust met de Intel Centrino technologie
15.4" WXGA TFT scherm met resolutie van 1280 x 800
ATI Mobility™ Radeon™ 9700 64Mb videokaart
2x 256Mb DDR geheugen (2 sloten, maximaal 2048Mb)
60Gb UDMA 100 hardeschijf (Max. 80Gb)
Interne DVD brander combinatie
Ingebouwde draadloos netwerk adapter 802.11G
3 USB 2.0 en 1 FireWire aansluiting
MS Windows XP Home Nederlandstalig
3 Kg en afmetingen zijn 360 x 273 x 335 mm (Breedte x Diepte x Hoogte)

Wie kan me overtuigen? wat zijn de voordelen van het ene model en de andere?

ik heb al gezocht naar reviews van deze 2 laptops maar kan weinig vinden op i-net.

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:27

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

sja, met het dumpen van de specs van 2 grotendeels verschillende systemen onder elkaar schiet je niks op.
Zet de specs eens naast elkaar in een tabel, highlight voor jezelf dat wat je belangrijk vind: klaar is Pim. :)
Lees ook de notebook bbg even, te vinden als sticky in het CSL forum, met hints, tips, truuks en adviezen. :+

Je keuze lijkt me nu gebaseerd op budget en de website van een leverancier; niet zo'n beste keuze imho. :/

ping 127.212.23.124

Verwijderd

Topicstarter
mijn keuze is gebasseerd op het volgende:

ik heb in eerste instantie gezocht naar een centrino notebook omdat mij dit wel interresant lijkt met de lange duur van de batterij.

Daarnaast heb ik eeen p4 opgezocht ik vraag me nu dus gewoon af welk systeem is beter een centrino of die p4?

• MisterH75
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:57
wat wil je eigenlijk met je laptop doen?
Als je vooral gebruikt als desktop vervanger en hem niet veel meeneemt en accu tijd niet echt belangrijk is zou je voor de asus kunnen gaan deze is sneller als de acer maar als je liever een breedbeeld laptop hebt zou ik voor de acer gaan en deze is ook absoluut niet langzaam en gaat tenminste ook nog fatsoenlijk lang mee met de accu

Verwijderd

Topicstarter
ik wil de laptop voornamelijk gebruiken voor office werkzaamheden dvd afspelen etc. Ook wil ik er simpele spellen op kunnen spelezen zoals delta force task force dagger...

veel reistijd zal de laptop niet mee maken meestal is er wel een netsnoer aanwezig. Wat ik mij wel afvraag hoelang kan z'n accu eigenlijk halen?

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:27

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

mijn s5 kan 6 uur of meer mee. (met pentium-m op 600mhz & 5400rpm disk)

Dell's gaan iets minder lang mee; zie het 510m topic van Icey.
De Acer die je noemde heeft volgens mij ook een eigen topic.

Als je de Best Buy Guide zou lezen, kan je daar prima argumenten vinden om centrino te kiezen (gewicht, batterij, etc.). Bovendien heeft Intel aangekondigd de p4 architectuur los te laten en de p-m door te ontwikkelen.

ping 127.212.23.124

• MisterH75
die asus zal niet erg lang meegaan met de accu denk echt niet langer als 2 uur met de centrino laptop haal je veel meer ik schat tussen 4 en 4,5 uur ongeveer. Als je dvd's wilt kijken kun je beter de acer nemen want die heeft een breedbeeld scherm dus heb je geen zwarte lijnen onder en boven. En als je veel excel werkt heb je met de Acer ook wat meer overzicht want de resolutie is toch wel een aardig stukje hoger. Beide laptops zijn snel genoeg om fatsoenlijk ut2004 te spelen dus zullen ze denk ik ook wel snel genoeg om de spellen te spelen die jij noemt ik die namelijk niet.

Verwijderd

Topicstarter
en dan nog een vraag. In die acer zit een 60gb met 4200 toeren in. Is het wenselijk/mogelijk om deze uptegraden naar een 5400/7200 toeren?

alvast bedankt

• MisterH75
Ik persoonlijk vind van wel heb zelf een acer travelmate 800cli die had oorspronkelijk een 40 gig 4200 maar heb deze omgeruild voor 60 gig 7200 maar het verschil tussen 5400 en 7200 is kleiner dan tussen 4200 en 5400.
Ik zou iig een 5400 schijf nemen

• Wizzke
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-01 12:31
Ik heb een Acer Aspire 1703SM met een 17 inch beeldscherm en ben er heel tevreden mee.
Wel gebruik ik hem als desktopvervanger omdat hij nogal zwaar is en de accu niet lang meegaat ... ;)
Pagina: 1