Linux op Toshiba 2610 notebook...

Pagina: 1
Acties:
  • 90 views sinds 30-01-2008

• tato
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-12 13:31
Hallo,

Ik heb hier een notebook van Toshiba staan waar niemand nog iets mee doet sinds de aankoop van een betere en snellere desktop. Dus wou ik hem nu eens onder het stof halen en er een Linux-distributie op smijten.

Maar nu zit ik met enkele vragen...

Ten eerste zou ik willen weten of het wel mogelijk is om Linux op deze bejaarde notebook draait ivm de hardware en zo. Op Windows was trouwens alles OEM dus ik vraag me af als Linux de hardware wel herkent, initialiseert en installeert. In de FAQ stond al dat Linux heel compatible is, maar ik zou het toch nog eens willen horen. ;)

Hier hebben jullie een gedeelte van de systeemspecificaties:
Mijn excuses voordat de specs zo beperkt zijn...

Toshiba Sattelite 2610
- Intel Celeron (Ik dacht iets van een 2 à 300 MHz)
- 192 Mb RAM
- 5.5 Gb HDD
- CD-Rom-drive
- Floppy-drive
Opm. Er heeft altijd Windows 98 SE opgedraaid, zonder al te veel moeite. XP heeft er een paar maand op gedraaid, maar dat was duidelijk te zwaar voor hem...

Ten tweede zou ik willen weten welke distributie zijne weg goed zal vinden op systeempje.

Alvast bedankt,

taT0

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:51
Probeer het uit en je weet het?

Zoek eens op http://www.linux-laptop.net , misschien staat hij daarbij (of een type dat er heel veel op lijkt).

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:17

slaay

Natuurbeleven.com

Satellite 2610 CDT
8.0
Works perfectly. Havn't the winmodem, but it seems to be a Lucent chipset.
3-4
http://mandrakeuser.org/docs/hardware/hmlf_toshiba.html

8.0 = Mandrake versie
3-4 = Mostly working and Perfectly working

Je kunt er dus vanuit gaan dat andere distributies ook goed met de hardware van je laptop overweg kunnen. Aangezien Mandrake niet super is qua hardware ondersteuning.

Dich bis echt unne foëzen haas

• tato
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-12 13:31
Maar voor welke distributie moet ik gaan?

Ik heb ooit Fedora Core 1 op deze pc gedraaid, maar dat is meer richting XP dus dat zal wel niet gaan op die toshiba.

[ Voor 5% gewijzigd door tato op 16-08-2004 15:02 . Reden: Onduidelijk ]

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:51
Daar mag je verder naar vragen in Welk OS (bv. Linux distro) moet ik nemen? Part 4 .

Dit was dus blijkbaar sowieso nogal makkelijk uit te vinden, daarom gaat dit topic ook dicht ;)

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Mjah deze gaat dicht en jou verwijs ik door naar:
Welk OS (bv. Linux distro) moet ik nemen? Part 4

Dat topic is speciaal bedoeld voor het probleem waar je blijkbaar mee zit: welk OS/Dist moet ik hebben.

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
\o/ Wilke \o/

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.