Toon posts:

Waterchill en kast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de waterchillset KT12A-L30 gekocht. Heel leuk allemaal alleen paste hij niet op mijn moederbord (zaten geen gaten in beginners vout?) Het grotere probleem is dat mijn kast ni groot genoeg is.

De kast is een chieftec Full Tower: DA-01WD
zie http://www.chieftec.com/products/dragon/da01wd.htm
de radiator past er niet in!

Weet iemand een kast waar hij wel in past?

• peddro
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-11-2025

peddro

Iets met muziek & ontwerp.

als hij daar nog niet in past dan weet ik het ook niet meer :9
maar je moet wel ff dremelen of zagen denk ik, zodat de radiator zn warmte kwijt kan...

ik zou dit aan de bovenkant doen, daar de radiator plaatsen, fan eronder en klaar! :)

Edit: ik denk eerlijk gezegd dat dit ook wel in de search te vinden was...

[ Voor 14% gewijzigd door peddro op 16-08-2004 14:59 ]

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:06

Exigence

dnkroz

Boven de voeding heb je als het goed is nog ruimte genoeg, dus daar zou je 2 120mm gaten kunnen maken waar je hem bevestigt.

Ook zou je hem buiten de case kunnen plaatsen, maar dat is natuurlijk niet zo mooi.

Verwijderd

Topicstarter
Hij pas net niet helemaal boven. ik kom in de knoei met de slangen met mijn optische drives. Als ik hem andersom doe kom ik in de knoei met mijn voeding.

Ik wil hem ook niet bovenin hebben omdat er dan totaal geen airflow is. Ik had gehoopt dat er iemand anders was die dezelfde set had en die de radiator wel kan plaatsen

Buiten de kast is geen optie. |:(

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Je gaat ons toch niet vertellen dat je alle (6 waren het er geloof ik in die Chieftec Bigtower serie) 5,25" bays bezet hebt met optical drives? Laat die een paar sloten zakken, heb je bovenin ruimte zat. Met een goede fan achter je radiator hoef je je over airflow geen zorgen te maken, aangezien hij die zelf wel maakt met een dikke fan. Natuurlijk wel even mooie gaten dremelen voor de de radiator, en een mooie fingerguard ofzo er overheen, maar het zou zeker moeten kunnen in een Chieftec bigtower.

Verwijderd

Ik heb ook ongeveer zoeen kast, had ook geen plaats te veel hd's
En een houten kistje gemaakt (blauw gespoten) met rad, 4liter resevoir, pomp.
Dat nu mooi boven op de kast staat.

NB koeling kun je ook met tie wraps vastmaken. Ik heb ook geen gaten rond me NB.

• eltinio
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:25
Ik heb ook een chietec dragon full tower en ik bouw gewoon me rad in achter de voor grill, de hdd bases sloop je er dan gewoon uit en je hdd hang je in een 5,25 bay.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de radiator kunnen plaatsen. ik heb mijn optische app naar beneden verplaatst. Heb ook nog 2 fancontrollers maar die zitten niet echt in de weg.

Het is een radiator met 2x 120mm fans. Ik heb hem met wat tie raps vast gemaakt.
ik denk dat ik nu voldoende airflow heb. Hij steunt ook een beetje op zijn eigen slangen maar dat maakt niet uit stukje ijzerdraad om winden om te voorkomen dat de slang niet te veel dubbelvouwt.

Morgen mijn nieuwe mobo ophalen bij het postkantoor, daarna alles verder inbouwen. :z
Pagina: 1