Toon posts:

cisco837 vraagt username, gegevens kwijt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een Cisco 837, welke ik net heb geconfigureerd. Ik had een txt doc aangemaakt met daarin alle regels die nodig zijn om hem te configureren, mocht dit in de toekomst nodig zijn. Toen ik deze wilde testen ging er iets fout. Nu ik de router opstart vraagt deze direct om een username en password. Rara, deze heb ik niet willen invoeren en dus vraag ik me af hoe ik dit eraf krijg. Ik heb al op cisco.com gekeken naar een password recovery procedure waarna ik hem opnieuw zou moeten configureren, maar volgens mij is die procedure niet bedoelt voor mijn probleem.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 16:30

André

Analytics dude

Is dat niet gewoon de user/pass combi van je ADSL account?

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Jawel hoor volg http://www.cisco.com/en/U...ery09186a00800942bc.shtml

Kan je je config bewaren nog en een ander paswoord instellen je moet natuurlijk fysiek aan het toestel kunnen en een console kabel hebben maar dat zal het probleem niet zijn hoop ik.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Verwijderd

Topicstarter
nee, ik zet de router aan..boot boot boot...en dan krijg je de melding line con 0 is now available
normaal krijg je dan een prompt, maar nu vraagt ie om een username. De link die jij gaf heb ik dus al uitgevoerd, daarbij gelijk de nieuwe config weer ingevoerd..misschien moet ik dat niet doen..zal het nogmaals proberen..denk niet dat t de oplossing is..ik laat het weten..

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Met de password recovery kun je in elkgeval ook je config wissen. zodat je opnieuw kan beginnen. Waarschijnlijk heb je ergens ook een aantal regels met login er tussen staan. post anders die config eens (zonder passwords/internet-)ip-adressen

Verwijderd

Topicstarter
ja goed...ik ctrl break..
rommon 1 die confreg regel
rommon 2 reset
would you like to enter the initial configuration dialog
ctrl-c
en dan krijg ik een prompt..
mijn config is nu leeg, maar bij het booten krijg ik nog steeds de vraag:
"would you like to enter the initial configuration dialog"..wat doe ik daaraan?

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2004 15:14 ]

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Je configuratie er in tikken.... je kan voor yes kiezen ga je de "wizzard" door. Als je nee kiest moet je alles handmatig instellen.

Verwijderd

Topicstarter
dat heb ik dus al gedaan...

config intikken..mijn eigen config plakken of ff een ipadres invoeren
copy run start. Ook al geprobeerd met die wizzard..

reload

en weer dat bericht na het herstarten van de router...

"would you like to enter initial configuration dialog"

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2004 18:05 ]

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

Heb je ook je confreg weer terug gezet op de goede setting? Dus terug op 0x2102 of wat het eerst was?
Anders is het nogal logisch dat hij steeds naar de config gaat :)

Verwijderd

Die register instelling die je hebt gemaakt blijft (0x2142, even uit het blote hoofd) staan totdat je 'm terugzet naar de waarde 0x2102. Totdat je dat doet, kun je configs inkloppen wat je wilt, maar zal de router elke keer bij het opstarten de configuratie wissen.
Kortom, waarde instellen, config invoeren, en reloaden.

Verwijderd

Een kleine toevoeging nog:

'show version' laat zien welke registerwaarde ingesteld staat, helemaal aan het eind. :)
Pagina: 1