Toon posts:

windows 2000 oude bestanden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een probleem... een groot probleem. ik heb in dit bedrijf waar ik werk een server staan. Men slaat al hun bestanden op die server op. Die server is eruitgeknald(harde schijf). Dus nu is alles weg wat er op die server stond. De pc waarop die documenten zijn gemaakt bevat windows 2000. op de server stond windows 2003 small business server. Is het misschien zo dat alles wat men op de server opslaat toevallig automatisch ook ergens op de pc opslaat? kan iemand me helpen?

dank jullie wel!

gr

bart

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-05 20:33
Verwijderd schreef op 16 augustus 2004 @ 14:12:
ik heb een probleem... een groot probleem. ik heb in dit bedrijf waar ik werk een server staan. Men slaat al hun bestanden op die server op. Die server is eruitgeknald(harde schijf). Dus nu is alles weg wat er op die server stond. De pc waarop die documenten zijn gemaakt bevat windows 2000. op de server stond windows 2003 small business server. Is het misschien zo dat alles wat men op de server opslaat toevallig automatisch ook ergens op de pc opslaat? kan iemand me helpen?
Nee.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Verwijderd

Er zijn bedrijven die in staat zijn om data van gecrashde harde schijven terug te halen. Googe eens op "data recovery". Ontrack bijvoorbeeld. Ik neem aan dit dit voor jou(w bedrijf) een leermoment is, en er in de toekomst gekozen wordt voor:

- een vorm van redundante gegevensopslag (RAID 1 of RAID 5).

- een vorm van backup (zit standaard in Windows, je hoeft alleen maar een tapeunit en bandjes te kopen).

Let wel, het één sluit het ander niet uit, je moett allebij doen.

Werken zonder backups en/of redundant filesysteem op een server is "een beetje dom".

Succes.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2004 14:35 ]

• elTigro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-02 06:15

elTigro

Es un Gringo!

haha, twee keer proberen :)

Het is niet zo dat alles wat je op je de server opslaat ook automatisch ergens anders wordt opgeslagen. Je zou eens kunnen kijken of je je schijf door een bedrijf kunt laten restoren (de data erop dan...) maar dan kun je samen met je schijf meestal ook wel je spaarpot bij dat bedrijf brengen.
Je zou ook is kunnen googlen op Data recovery ofzo...
PS. je mag volgende keer ook wel effe schrijven wat je al hebt geprobeerd, want nu weet niemand of ie een antwoord moet geven aan iemand die weet wat ie doet, of aan iemand die misschien wat meer hulp nodig heeft... 8)

/edit: Max_Kool: Jaaaaa, dat wou ik juist zeggen.... :P

[ Voor 6% gewijzigd door elTigro op 16-08-2004 14:34 ]

Lazlo's Chinese Relativity Axiom:No matter how great your triumphs or how tragic your defeats --approximately one billion Chinese couldn't care less.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:54
* djluc denk aan locale caching van profielen voor de meest recente data :)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

...en dan maar hopen dat je cached logons nog werken (offline folders is nog een mogelijkheid).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:16

mutsje

Certified Prutser

wat voor schijf praten we hier over? soms kun je namelijk gecrashte harde schijven tijdelijk weer aan de praat krijgen door ze eerst (goedverpakt) in de vrieskiest te donderen(leggen) en na een paar uur weer aan te sluiten. Alle bearings en dergelijke zijn nu gekrompen en je hebt kans dat de schijf weer op wilt spinnen.

voor rest: mag je hopen dat cached logon werkt inderdaad en dat je gebruikers hebt die make available offline optie aan hadden.....

hebben jullie absoluut geen backup?
Pagina: 1