Toon posts:

[2k/xp] Certificaten toevoegen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil in Windows 2000 & XP met behulp van een scriptje/installatie certificaten toevoegen in de juiste stores.

Nou biedt MS een tooltje hiervoor aan: certmgr.exe

Welke geleverd wordt of met het .NET SDK Platform of het oude Microsoft SDK Platform. Welke allebei aardig groot zijn.

Zijn er nog andere mogelijkheden/tools om dit te regelen?

• Jikra
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-12-2025
(jarig!)
Dit is WOS, geen scriptingplatform, dus daar kan ik je dan ook niet mee helpen.
plaatsen in de juiste "stores"
: ik begrijp denk ik niet wat je bedoelt of wilt, misschien kun je topicstart iets uitgebreider maken.

Bij MS is slechts één zoekresultaat http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;nl;295663: certmgr.exe wordt daarin slechts met W2K geassocieerd, niet met XP. Misschien is dat omdat het een servertool c.q. voor Active Directory is?

Enfin, de link hierboven geeft uitleg of certmgr. Daarin wordt met geen woord gesproken over het Software Developer Kit, slechts over ldifde en secedit (om de wijziging door te voeren)

Jikra

Verwijderd

Topicstarter
MSDN Search: certmgr

Er is genoeg info te vinden over de certmgr tool op zich en hij zit ook blijkbaar in het codesigning pack welke velen malen kleiner is dan de SDK's

Ik wil een tweetal certificaten:
- DER / Root Certificate naar de Trusted Root Certificate Authorities [Store]
- P12 / TLS Web Client Certificate naar de Personal (localMachine) [Store]

Standaard importen gaat niet goed, ook niet met:
rundll32.exe cryptext.dll,Crypt...
tevens kan ik in bovenstaand commando geen store meegeven

certmgr.exe zegt dat ie zijn taak succesvol heeft gedaan echter certificaat is nergens terug te vinden

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Verwijderd

Topicstarter
Nu wel :)
Echter kan helaas geen PKCS #12 installeren/importen en geen Store meegeven...

het ziet er wel erg drastisch uit :)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik doelde meer op het 'CEnroll.CEnroll.1' object en z'n varianten - als je in de MSDN kijkt zie je dat er meer versies van dat object zijn en die kunnen vermoedelijk ook meer :)
Pagina: 1