[SUN Solaris 8] Disk Space Viewer gezocht

Pagina: 1
Acties:

• DJ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-02 17:31
Ik ben op zoek naar een Disk Space Viewer die mij onder CDE laat zien in welke folder wat staat (hoe groot elke folder is dus). Ik heb ooit eens met zo'n tooltje gewerkt onder Solaris 8 (en ook CDE), maar ik weet niet meer hoe het heet. Google is in deze geen uitkomst, of ik zoek verkeerd.

Ik heb namelijk een SUN onder mijn hoede gekregen die behoorlijk verwaarloosd is. Root filesystem stond 100% vol, dat heb ik met een FSCK (singel User mode) opgelost. Nu wil ik dus met vernoemd tooltje snel een overzicht kunnen maken van de hoeveelheid DATA die er op elke verschillend File System staat.

Als er geen Religie's zouden zijn, dan waren we allemaal gewoon mensen geweest

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-01 23:50

igmar

ISO20022

du en df, ook nog eens te gebruiken zonder X :)

• V-2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-09-2025

V-2

Wat ik meestal gebruik is idd du, en wel du -chs * in een directory. Dit geeft per directory (en file) aan hoe groot ie is. Eventueel de h weglaten, dat zal wel een gnu extension zijn....

• DJ
du -sk gebruik ik meestal bij Solaris. Die is bekent. Maar ik vroeg me af of jullie misschien ook dat grafische tooltje wisten. Volgens mij is het ook via Sunfreeware.com te krijgen, alleen weet ik dus niet hoe het heet.

Nu gebruik ik inderdaad du en df om het te achterhalen, maar dat is meer werk dan in één keer een overzicht te krijgen.

Tevens staat een pie-chart (of vergelijkbaar kaartje) beter als presentatie middel naar de klant toe ;)

Verwijderd

Volgensmij zoek je zoiets als JDiskReport. Heel handig java tooltje wat ook bij JDS zit volgensmij.

• DJ
Verwijderd schreef op 16 augustus 2004 @ 14:36:
Volgensmij zoek je zoiets als JDiskReport. Heel handig java tooltje wat ook bij JDS zit volgensmij.
Thanx Compukid. Dit is precies wat ik zocht! _/-\o_

Pagina: 1