Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.
heb je al geprobeerd een knoppix cd te laden. etc......
oftewel meer info is gewenst
Freedom is everything you need ; <moto-moi|afk> ik verkloot het gewoon nooit :P
Specs van laptop:
2.8GHz P4 Mobile, 256MB ram. Kortom, het is een nieuwe laptop. Moederboard weet ik niet welke dat is.
Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.
"Bij het opstartscherm" - welk opstartscherm? Hoe weet je dat hij een driver wil laden? Welke driver is dat dan? Of als dat niet te achterhalen is, tot waar lukte het dan nog wel, dus wat zijn de laatste paar regels uitvoer op het scherm?
Weet je toevallig merk / type op internet vindt je heel vaak handleidingen voor linux op laptops te zetten.LED-Maniak schreef op 16 augustus 2004 @ 13:57:
Ik heb Redhat 9 & Mandrake 10.0
Specs van laptop:
2.8GHz P4 Mobile, 256MB ram. Kortom, het is een nieuwe laptop. Moederboard weet ik niet welke dat is.
Dat zou ons wat verder helpen.
"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"
Is wel te downlollen via de redhat site.
Model 3 LR AWD Solid Black / Black / Aero / Trekhaak - Bestelling 2-10 Leaseplan, 4-10 Tesla, RN 22-09, Nieuwe RN 25-11, VIN Yes, leverdatum: ?/?/19(?)
Wellicht dat je er met die site uit komt? Ook voor Mandrake staan er wat opmerkingen onderaan de pagina.Insert the RH9 Cd1 in your cdrom drive and boot your laptop.
When you see the "boot:"-prompt enter:
boot: linux nousb nopcmcia noprobe nofirewire
You must add these options else your laptop will hang on the ohci1394-probing.
[ Voor 53% gewijzigd door KnOeFz op 16-08-2004 14:53 . Reden: nette quote gemaakt :) ]
I don't mind going nowhere, as long as it's an interesting path. - Ronald Mabbitt
Dan heb je ineens SELinux, Xorg,..
Moet toegeven dat ik erg weinig info aan jullie gaf en het daardoor moeilijk was om te antwoorden.
Ik heb het inmiddels bijna aan het werk gekregen. Linux is geinstalleerd via de "boot: Linux nofirewire noprobe". Daardoor kreeg ik een goede installatie.
Maar nu is het bij het laden wéér het geval dat hij bij de initialisatie van de firewire niets meer doet. Hoe kan ik ervoor zorgen dat hij de firewire niet gebruikt bij de startup?
En als hij dan is opgestart en ik installeer de firewire, gaat het dan lukken dat hij de volgende keer wel goed start?
Ik gebruik nu Redhat 9.
Sorry dat ik zoveel vraag en voor jullie mogelijk erg onduidelijk ben maar dit is mijn eerste keer linux.
1
| append="nofirewire noprobe" |
If TCP/IP handshaking was less formal, perhaps SYN/ACK would be YO/WASSUP
om het makkelijk te onthouden:
e = edit
b = boot
Nu slaat hij dat over en gaat hij kijken naar nieuwe hardware, en daar gaat het wéér fout.
Daar blijft hij alsnog hangen. Ik heb dit ergens gelezen hoe je kon zorgen dat hij ervoorbij ging maar weet niet meer waar.
En voor alles moet een eerste keer zijn. Ik had ook een aantal leuke vervelende tegenslagen met Linux aan het begin (Peanut Linux herkende mijn nForce IDE controller niet, Redhat gaf geen beeld na installatie, of met grafische installatie omdat hij m'n videokaart niet goed installeerde, gerommel met vanalles en nog wat, NOS stikt van mijn topics volgens mij
[/pep-talk]
[ Voor 65% gewijzigd door RSpliet op 17-08-2004 00:36 ]
Schaadt het niet, dan baat het niet
Als ik I(i) of l indruk gaat hij nog steeds gezellig verder met waar hij mee bezig was.
@S3v3n_0f_n1n3
Heb jou even toegevoegd op msn, als je het niet erg vind.
De naar S05kudzu heb ik veranderd naar K05kudzu maar dit wil niet werken.
Op internet lees ik wel over:
chkconfig kudzu off
service kudzu stop
Maar dan moet ik in de rescue. En dat wil ook niet. De 'I' reageert hij niet op. Ze zeggen dat dit normaal is bij deze laptop.
Iemand nog tips?
Hij stond in deze map: etc\rc.d\rc5.d
@V-2
Die map die je zei die bestaat hier niet.
OopsV-2 schreef op 17 augustus 2004 @ 13:20:
/etc/inittab is gewoon een file ... lijkt me erg raar als die er niet is
Wat erin staat kom ik ook niet echt wijs uit.
Je bedoelt dus dit:V-2 schreef op 17 augustus 2004 @ 14:36:
man inittabiig, achter id (initdefault) staat je default runlevel.
Kan ik hierin niet iets veranderen zodat hij zonder kudzu opstart?id:3:initdefault:
Alleen domme ik onthoud zijn wachtwoord weer niet waardoor de installatie overnieuw moet
bekend probleem ....LED-Maniak schreef op 17 augustus 2004 @ 18:12:
Het gaat nu goed
Alleen domme ik onthoud zijn wachtwoord weer niet waardoor de installatie overnieuw moet
Verwijderd
Dan hoef je niet opnieuw te installeren. Als je tijdens het booten aan de kernel "linux 1" meegeeft start linux single user mode op. Bij RedHat kun je zonder wachtwoord inloggen. Doe een "passwd" en je hebt een nieuw wachtwoord gezet.LED-Maniak schreef op 17 augustus 2004 @ 18:12:
Het gaat nu goed
Verwijderd