Toon posts:

Raar netwerkprobleem lees inside :

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb dus een heel raar netwerk probleem. Een half jaar terug heb ik een router gekocht een: "3com office connect cableDSL getaway". Ik heb deze toen aangesloten alles werkte perfect. Maar toen 3 maanden geleden kregen de computers ineens geen contact meer met elkaar en dus ook geen internet op beide computers. Ik heb toen de router ertussenuit gehaald en gewoon het internet op de ene computer binnen laten komen en dan gewoon rechtsreeks netwerk geen router ertussen. Dat werkte ook al niet helemaal ok. Maar nu dus mijn probleem : ik moet de computers tegelijk aanzetten wil ik dat er op allebei internet is. maar als ik dan bijvoorbeeld 1 van de 2 wil rebooten moeten ze eerst weer allebei uit want anders heb ik geen internet op 1 computer. Kan iemand mij hier mee helpen ?? en nu wil ik dus eigenlijk weer mijn router ertussen zetten maar dan heb ik hetzelfde probleem.

alvast bedankt..

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

Wil ik je toch vragen deze eerst eens door te lezen: Hoe deel ik Internet ?

Daarin zul je verschillende antwoorden op je vraag tegenkomen. Kom je er dan nog niet uit, post dan even waar je tegenaanloopt :)

Localhost is where the heart is

• Facer
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Facer

Ken net.....

Heb je al een nieuwe firmware op die router gezet ?
Misschien dat het gewoon een bug is die er met de nieuwe firmware wel uit is gehaald.

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Ik zou gewoon de router een resetten naar factory defaults, daarna laatste firmware versie erin en is opnieuw configureren.

En dan eens kijken, daarna kan je gaan testen of je pcs elkaar kunnen pingen. Of er firewalls in de weg zitten op pcs, enz.

Trouwens in het vervolg neem je misschien ook beter een iets duidelijkere titel.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:07

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Dit topic is dicht.
Probeer het eerst maar eens met een normaal topic.

Iedereen die in "Network Troubleshooting" komt heeft netwerk problemen :/
Dus dat arrogante 'lees inside' slaat nergens op.

Verder post je veel te veel totaal niet relevante info, waardoor niemand een hout van je topic snapt.

Leg duidelijk uit wat je probleem is, wat er niet werkt en wat voor foutmeldingen je krijgt.

Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) #titel
Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) #topicstart

Tijd voor een nieuwe sig..

Dit topic is gesloten.