[Wireless] Netwerk delen met de buren

Pagina: 1
Acties:

• akakiwi
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-03 11:13

akakiwi

I believe in the ruling class.

Topicstarter
Hallo,

Ik heb vorige week de WAG54G van Linksys gekocht en wil nu samen met mijn buurman een gezamelijk netwerk opzetten.
Bedoeling is dat we de 2 domeinen die we nu hebben (die van hem en van mij) aan elkaar gaan knopen.
Ik stelde mezelf het volgende voor.

Mijn netwerk thuis werkt prima. Aan de WAG54G router zitten 2 PC's (wired) en 2 laptops (wireless) en zowel de router als de PC's staan op de begane grond.

Mijn buurman zijn netwerk bevat 4 PC's (wired) en 1 laptop (wired, moet wireless worden). Aan elkaar gebonden via een hubje en staat op zolder.

In de lokatie van de beide netwerken zit het probleem. M'n Linksys apparaat trekt het niet om een stabiele wireless verbinding op te zetten naar de zolders (zowel niet naar mijn zolder als die van de buurman) omdat te veel gewapend beton tussen de router en ontvangende apparaten zit.

Nu stelde ik me zelf het volgende voor.
Ik wil beide netwerken in tact houden, maar alleen wireless apparaat aanschaffen wat we bij de buren benenden neerzetten en vanaf dat apparaat wordt zijn eigen netwerk voorzien van internet en onze gedeelde bestanden.
Nu heb ik bij Linksys op de pagina zitten kijken voor een soort reciever, maar ik heb geen idee welk apparaat die functionaliteit heeft en krijg het ook niet met 100% zekerheid uitgezocht welk apparaat dat zou kunnen.

Weet iemand hier hoe ik (zonder gebruik te maken van een PC) een router bij mijn buurman neerzet die het wireless signaal van mijn router kan oppikken?

Is er niet zoiets als een wireless netwerkkaart / router in een??

Alvast bedankt.

| Life is a game (and games are fun) | homepage |

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:34
Een Accesspoint dat je als Bridge instelt.

Waarom niet gewoon een betere antenne maken/kopen en die op elkaar richten?

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• akakiwi
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-03 11:13

akakiwi

I believe in the ruling class.

Topicstarter
Met een wireless Ethernet Bridge zou ik dus een heel eind moeten komen?
Ik had zelf de WET54G van Linksys al op het oog, maar zie niet hoe die moet connecten met mijn WAG54G.

@LED-Maniak:
Dat is het idee (simpel gezegt) om 2 apparaten te hebben en deze op elkaar te richten. Ik weet alleen niet welke onafhankelijk naar elkaar kunnen connecten EN internet kunnen delen.

| Life is a game (and games are fun) | homepage |

• LED-Maniak
akakiwi schreef op 16 augustus 2004 @ 13:43:
Met een wireless Ethernet Bridge zou ik dus een heel eind moeten komen?
Ik had zelf de WET54G van Linksys al op het oog, maar zie niet hoe die moet connecten met mijn WAG54G.

@LED-Maniak:
Dat is het idee (simpel gezegt) om 2 apparaten te hebben en deze op elkaar te richten. Ik weet alleen niet welke onafhankelijk naar elkaar kunnen connecten EN internet kunnen delen.
Ja, als het goed is werkt dat zo ja, hij is dus puur om de verbinding door te sluizen.

Met bijv. een quad kan je het signaal naar de andere richten en ook weer terug.

Zo heb ik dat hier ook gedaan. De AP(een E-Tech) zit nu aan een quad van eurotje of 5 en nu krijg ik overal door de muren en beton minimaal een 70% signaal.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• paultje1966
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-05 19:44

paultje1966

feel the force

LED-Maniak schreef op 16 augustus 2004 @ 13:50:
[...]

Ja, als het goed is werkt dat zo ja, hij is dus puur om de verbinding door te sluizen.

Met bijv. een quad kan je het signaal naar de andere richten en ook weer terug.

Zo heb ik dat hier ook gedaan. De AP(een E-Tech) zit nu aan een quad van eurotje of 5 en nu krijg ik overal door de muren en beton minimaal een 70% signaal.
Welk type quad is dat als ik vragen mag?

het nadeel van een draadloos netwerk is dat je zoveel kabels moet trekken

• LED-Maniak
110x110 mm koperprint met een vierkantje van 1mm dik koperdraad. Site ben ik kwijt :?

Pagina: 1