[VB.net] Meerdere bestanden uploaden naar webserver

Pagina: 1
Acties:

• Vambier
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-05 14:23
Mijn probleem is het volgende :
Ik ben een programma aan het maken waarmee ik bestanden naar een webserver kan posten.
Als eerste had ik een oplossing bedacht waarbij ik een HTML pagina aanmaak waarmee de bestanden en eventuele andere waarden gepost kunnen worden naar mijn server. Ik wil deze echter wel zo maken dat er geen input boxen te zien zijn op de pagina(bladeren knop). Dus had ik in HTML een standaard value meegegeven aan deze input. Nu probeerde ik deze te posten en de bestanden bleken niet aan te komen. Ik gebruikte hierbij Internet Explorer libraries en het blijkt nu dat er in IE een lek dichtgetimmerd zit zodat je geen standaard values aan deze input boxen mee kan geven.
Nu vraag ik mezelf dus af of het niet op een andere manier kon. Ik ben al een tijdje bezig geweest om het te proberen met "Webclient". Maar dit heeft ook nog niet tot iets zinnigs geleid. Volgens mij kan hiermee maar 1 bestand tegelijk gepost worden en dat is niet mijn bedoeling.

Kan iemand mij hier mischien bij helpen?

De broncode tot nu toe :
Visual Basic .NET:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
    Private Sub Form1_Load(ByVal sender As System.Object, ByVal e As     System.EventArgs) Handles MyBase.Load
        Dim URLString As String
        Dim myWebClient As New System.Net.WebClient
        Dim sendArray() As Byte
        Dim result As String
        Dim filestring As String = "c:\blaatje.jpg"

URLString = 'Hier de link naar de pagina
        myWebClient.Headers.Add("Content-Type", "application/x-www-form-             urlencoded")
        sendArray = myWebClient.UploadFile(URLString, filestring)
        result = System.Text.Encoding.ASCII.GetString(sendArray)
        System.IO.File.CreateText("c:\blaat.html").Write(result)

End Sub

[ Voor 3% gewijzigd door gorgi_19 op 16-08-2004 14:02 ]

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-05 08:21
Ik moet zeggen dat ik je verhaal niet helemaal snap.
Je wil bestanden posten via een webbased pagina, maar je runt alles lokaal ?
En aan je code te zien gaat het weer om een winform applicatie. :?

Waarom gebruik je geen ftp protocol ?

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• Vambier
Ik heb een webserver draaien. Ik heb er ook al aan gedacht om de bestanden te uploaden naar een ftp server. Maar ik wil dat de webserver ze afvangt.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:53

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Desnoods kan je de bestanden in een For-loopje plaatsen en dan uploaden :)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:01
Dat had ik ook gedacht, gewoon in een loopje één voor één uploaden. Ik weet wel niet wat de eventuele nadelen hiervan kunnen zijn. :P

https://fgheysels.github.io/

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:53

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

whoami schreef op 17 augustus 2004 @ 09:55:
Dat had ik ook gedacht, gewoon in een loopje één voor één uploaden. Ik weet wel niet wat de eventuele nadelen hiervan kunnen zijn. :P
Ik ook niet; desnoods maak je twee threads die dit voor hun rekening nemen, dan is alleen je verbinding de bottleneck :) Hoewel ik me afvraag of de performancewinst hiermee merkbaar is...

[ Voor 9% gewijzigd door gorgi_19 op 17-08-2004 09:58 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• pjvandesande
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-05 14:59

pjvandesande

GC.Collect(head);

gorgi_19 schreef op 17 augustus 2004 @ 09:57:
[...]

Ik ook niet; desnoods maak je twee threads die dit voor hun rekening nemen, dan is alleen je verbinding de bottleneck :) Hoewel ik me afvraag of de performancewinst hiermee merkbaar is...
Ik denk niet dat die performancewinst merkbaar is en ik denk dat met Threads werken nog even lastig word ivm je verbinding.

Heeft Vambier het al geprobeert en wat zijn de resultaten?

• Vambier
Ja die oplossing had ik zelf ook bedacht. Gewoon de bestanden een voor een posten. Dit werkt wel alleen wilde ik alles eigenlijk gewoon in 1 post doen. Volgens mij moet hier toch een manier voor zijn maar heb 'm nog niet kunnen vinden.

• pjvandesande
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-05 14:59

pjvandesande

GC.Collect(head);

Vambier schreef op 17 augustus 2004 @ 11:10:
Ja die oplossing had ik zelf ook bedacht. Gewoon de bestanden een voor een posten. Dit werkt wel alleen wilde ik alles eigenlijk gewoon in 1 post doen. Volgens mij moet hier toch een manier voor zijn maar heb 'm nog niet kunnen vinden.
Waarom wil je alles in 1 keer? Of bedoel je dat de gebruiker meerderen bestanden kan selecteren om up te loaden?

• Vambier
In het programma waarin dit gebruikt gaat worden heeft de gebruiker al een aantal bestanden geselecteerd. De namen van deze bestanden staan in een xml bestand. Hierna wil ik dat deze bestanden in 1 keer naar de server verzonden kunnen worden. Dit doe ik dus met een post, want het moet door de webserver afgevangen worden. Maar ik begrijp niet waarom je in HTML wel meerdere bestanden tegelijk kunt posten maar niet in visual basic.
Pagina: 1