[Outl. '03] Via regel automatisch BCC sturen bij 1 account?

Pagina: 1
Acties:
  • 274 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90544

Topicstarter
Wat ik in Microsoft Outlook 2003 wil doen is het volgende:

Als ik een bericht verstuur via een bepaald account, dan wil ik een BCC van dat bericht versturen naar een ander adres. In de regels van Outlook staat bíjna wat ik zoek, namelijk dat je een CC kan sturen naar een ander adres. Ik wil alleen dat degene die de echte mail (niet de kopie) krijgt niet ziet dat ik een kopie van dat bericht heb verstuurd, omdat dat er een beetje vreemd uitziet.

(Voor de duidelijkheid, we hebben een algemeen account bij onze winkel en degene die het eerste antwoord moet een mail sturen naar de anderen zodat die weten dat de mail beantwoord is en dat zij dat niet meer hoeven te doen. Op deze manier weten zij ook wat er is gemaild naar de klant toe.)

Ik heb al GoT afgezocht, de ondersteuning database van de Microsoft Office site, en de Microsoft Outlook nieuwsgroep maar dat leverde niet op wat ik zocht. Wat ik hier wel heb gevonden is http://www.eblaster.com/ en http://www.outlookcode.com/d/code/autobcc.htm , maar ik wil niet dat ELK mailtje van mij automatisch gebcct wordt maar alleen als ik via bepaalde accounts mail. Nu heb ik zelf niet zo'n verstand van VBA (ik kan het wel ongeveer lezen maar coden is iets anders), maar misschien valt het tweede stuk wel wat aan te passen. Kan iemand mij helpen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 399

Is het niet zo, dat als jij een mailtje grijpt uit je algemene bak, die bij iedereen als gelezen in z'n view komt te staan? Dan ziet iedereen dat jij geantwoord hebt, of juist niet, en of je het mailtje al gezien hebt. Ik snap niet helemaal waarom je iedereen dan een BCC wilt zenden: als je die groep-mailbox als primaire mailbox instelt komen al je verzonden items ook in de verzonden items bak van dat acdount terecht en kan elke collega zien wát je gestuurd hebt, wanneer, en aan wie. Wil je privaat een mailtje of op je eigen naam de deur uit hebben, dan tik je bij "Van:" je eigen naam.

Dit werkt natuurlijk niet lekker als je geen Exchange o.i.d. gebruikt. In dat geval helpt dit allemaal niet zo.

Ik zie trouwens net dat je als je de bovenste van die twee VBA stukjes grijpt, je met een if() toch redelijk uit de voeten moet kunnen...
het enige wat er ontbreekt is dat ie checkt of je stuurt vanaf profiel X en dan knallen maar.
(dan moet je alsnog deze VB code bij elke medewerker op z'n outlook gaan zetten en niet vergeten opnieuw te doen als je een pc opnieuw inregelt of er één bij krijgt.)

probeer hier eens mee te spelen?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Private Sub Application_ItemSend(ByVal Item As Object, Cancel As Boolean)
 if Item.SenderName = "Ikke" then
    Dim objMe As Recipient
    Set objMe = Item.Recipients.Add("myaddress@mydomain.dom") 
    objMe.Type = olBCC 
    objMe.Resolve 
    Set objMe = Nothing 
else
End Sub

Ikke moet je sowieso vervangen, wellicht is het handig even een msgbox te bouwen die je laat zien wat je goeie profiel is.
code:
1
2
3
Private Sub Application_ItemSend(ByVal Item As Object, Cancel As Boolean)
 tmpvar= msgbox(Item.SenderName, vbOkOnly,"Je Profielnaam")
End Sub

Hiermee geeft ie je profielnaam weer als je verzendt. Je kan dit gewoon rechtstreeks overtikken in het bovenste codestukje op de plek waar nu "Ikke" staat.

Laat ff weten of ik dit niet helemaal voor jan doedel heb zitten verzinnen voor je ;)

[ Voor 49% gewijzigd door Anoniem: 399 op 16-08-2004 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 399 schreef op 16 augustus 2004 @ 18:00:
Is het niet zo, dat als jij een mailtje grijpt uit je algemene bak, die bij iedereen als gelezen in z'n view komt te staan? Dan ziet iedereen dat jij geantwoord hebt, of juist niet, en of je het mailtje al gezien hebt. Ik snap niet helemaal waarom je iedereen dan een BCC wilt zenden: als je die groep-mailbox als primaire mailbox instelt komen al je verzonden items ook in de verzonden items bak van dat acdount terecht en kan elke collega zien wát je gestuurd hebt, wanneer, en aan wie. Wil je privaat een mailtje of op je eigen naam de deur uit hebben, dan tik je bij "Van:" je eigen naam.

Dit werkt natuurlijk niet lekker als je geen Exchange o.i.d. gebruikt. In dat geval helpt dit allemaal niet zo.
Zo werkt het in ons geval dus niet :) Het is een pop3 adres, waarbij iedereen berichten binnenhaalt en achterlaat op de server. Een bericht wordt nu alleen als gelezen gezien als je hem hebt binnengehaald en zelf hebt bekeken. Ook hebben we geen gezamenlijke outbox,
Anoniem: 399 schreef op 16 augustus 2004 @ 18:00:
Ik zie trouwens net dat je als je de bovenste van die twee VBA stukjes grijpt, je met een if() toch redelijk uit de voeten moet kunnen...
het enige wat er ontbreekt is dat ie checkt of je stuurt vanaf profiel X en dan knallen maar.
(dan moet je alsnog deze VB code bij elke medewerker op z'n outlook gaan zetten en niet vergeten opnieuw te doen als je een pc opnieuw inregelt of er één bij krijgt.)
Zoiets had ik ook bedacht maar mijn visual basic kennis (en al helemaal i.c.m. Outlook) is zeg maar 0,0. Ik heb weleens in GW Basic geprogrammeerd (goeie oude tijd ;)) dus op zich snap ik het systeem wel ongeveer maar iets zelf schrijven is toch net wat te hoog gegrepen, daarom zal ik het ook eens met jouw stuk proberen :).
Dat ik het op elke computer moet zetten is op zich niet echt een probleem, het is i.i.g. makkelijker dan elke keer zelf de BCC in gaan vullen ;)

Morgen ga ik er eens mee bezig, kijken of ik er wat van snap (kom net van werk en ben btje moe :)).

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 90544 op 16-08-2004 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 399

Ik doe wel aan VBA maar niet aan outlook, dus ik moet er ook de helpfiles voor induiken. Echter, als je outlook opent en op alt-f11 duwt heb je de VB editor al in beeld, ik denk dat je van daar uit met een beetje drukken op F1 en af en toe even kijken op msdn.microsoft.com een heel eind moet komen, zeker omdat dit niet de meest complexe programmeer actie ooit is ;)

GLHF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
[noobmode]
Ok ik snap dus al geeneens waar ik die stukjes moet pasten en waar ik dan bij het 2e stukje code te zien krijg wat mijn profielnaam is... ik heb het gepast in module, in class, ik heb het gecompiled maar dr lijkt niks te gebeuren (al weet ik ook niet of dat logisch is), ook niet nadat ik Outlook opnieuw start. Iets meer stap-voor-stap zou ik wel kunnen gebruiken :)
De cd van Office heeft een vriend geleend dus de help installeren kan ik helaas pas vanavond doen.
[/noobmode]

EDIT: Ik heb een shareware progje gevonden die hetzelfde doet als ik wil, nu maar hopen dat het langer dan 30 dagen werkt maar ik heb nergens iets gezien dat een tijdsduur aangaf. Voor de geinteresseerden: http://www.canadiancontent.net/tech/files/617.html

[ Voor 46% gewijzigd door Anoniem: 90544 op 18-08-2004 17:05 ]