Toon posts:

[gcc] hoe compilen?

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet het, het is een newbie vraag. Maar ik heb wel mijn best gedaan om een antwoord te vinden. Op http://gcc.gnu.org/ en via google gezocht naar HOWTO's, maar het mocht niet baten. Ik vind het erg eigenaardig dat de GCC website mij niet het antwoord kan geven op zo'n simpele vraag. Misschien staat het er wel, maar dan is het erg moeilijk te vinden. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Ik wil de SDL library compilen. Ik wist al dat dit mogelijk was met deze commando's:

./configure
make
make install

Maar dat is niet geoptimaliseerd. Maar ik wil het dus wel geoptimaliseerd hebben i.v.m. mogelijke snelheidswinst. Dit - http://gcc.gnu.org/online...s.html#Optimize%20Options - vond ik op de GCC site.

commando -O2 moet ik dus hebben voor optimalisatie. Nou heb ik ./configure -O2 en make -O2 geprobeerd, maar die werken helaas niet. Wat het commando wel moet zijn weet ik dus niet, die hele GCC handleiding staat alleen maar vol met commando opties. Weten jullie het antwoord?

• V-2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-09-2025

V-2

man gcc.

En het antwoord: -O2 in je CFLAGS zetten, of je makefile aanpassen, of extra gcc-opties meegeven aan je ./configure.
Verder: als je zo newbie bent, ga dan niet dingen willen optimizen enzo... dat is vragen om problemen.

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hoi salamander, zoals je al ziet aan de reactie van V-2 was dit met een beetje zelf zoeken wel uit te vinden geweest. We verwachten van de mensen die in NOS posten wat eigen initatief voordat ze een topic maken, en man gcc had je met een beetje linux kennis zelf wel kunnen vinden.

Lees voordat je een nieuw topic opent ook even de NOS policy - updated 01/04/03 en de FAQ Non-Windows Operating Systems - update: 08/04/2004 door.

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Dit topic is gesloten.