ik zoek een methode om de toetsenbordtaal mbv een snelkoppeling te wijzigen.
situatie:
Novell netware netwerk met zenworks 4
win2k clients met nal als shell (dus geen systray met toedsenbordtaalicoontje)
zowel us als nl (ja inderdaad) toetsenborden
ik heb een applicatieobject gemaakt die het volgende uitvoert:
c:\winnt\system32\rundll32.exe shell32.dll,Control_RunDLL c:\winnt\system32\input.cpl
Gebruikers kunnen nu zelf de toetsenbordtaal wijzigen, maar dit wordt niet opgeslagen en na een reboot wordt de instelling vergeten. Deze applicatie wordt als unsecure system user uitgevoerd. ik heb niet geprobeerd de applicatie als user uit te laten voeren, dat ga ik nu nog doen.
ik heb met snapshot.exe gekeken wat input.cpl doet, maar als ik daar een applicatie van maak werkt deze pas na een reboot(logisch overigens). vreemd genoeg werden de registerwijzigingen in HKCU aangepast en niet in HKLM.
de enige relevant ogende sleutel die ik voorbij zag komen was
HKCU -- Keyboard layout -- substitutes -- 00000413 = 00020409
daarnaast werd het bestandje c:\winnt\inf\intl.pnf (<-wat is dat?) gewijzigd
wie weet een mooie oplossing? alles wat je in een snelkoppeling of een .reg bestand kunt kloppen, kan ik probleemloos uitdelen. mijn gebruikertjes zijn niet zo handig en ik heb uiteraard geen zin om alle pc's langs te gaan...
situatie:
Novell netware netwerk met zenworks 4
win2k clients met nal als shell (dus geen systray met toedsenbordtaalicoontje)
zowel us als nl (ja inderdaad) toetsenborden
ik heb een applicatieobject gemaakt die het volgende uitvoert:
c:\winnt\system32\rundll32.exe shell32.dll,Control_RunDLL c:\winnt\system32\input.cpl
Gebruikers kunnen nu zelf de toetsenbordtaal wijzigen, maar dit wordt niet opgeslagen en na een reboot wordt de instelling vergeten. Deze applicatie wordt als unsecure system user uitgevoerd. ik heb niet geprobeerd de applicatie als user uit te laten voeren, dat ga ik nu nog doen.
ik heb met snapshot.exe gekeken wat input.cpl doet, maar als ik daar een applicatie van maak werkt deze pas na een reboot(logisch overigens). vreemd genoeg werden de registerwijzigingen in HKCU aangepast en niet in HKLM.
de enige relevant ogende sleutel die ik voorbij zag komen was
HKCU -- Keyboard layout -- substitutes -- 00000413 = 00020409
daarnaast werd het bestandje c:\winnt\inf\intl.pnf (<-wat is dat?) gewijzigd
wie weet een mooie oplossing? alles wat je in een snelkoppeling of een .reg bestand kunt kloppen, kan ik probleemloos uitdelen. mijn gebruikertjes zijn niet zo handig en ik heb uiteraard geen zin om alle pc's langs te gaan...
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2004 13:11 ]