Toon posts:

In linux gebrande dvd in windows niet te lezen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een dvd gemaakt in Linux en nu wil ik deze bestanden in Windows bekijken. Maar het openen van de DVD gaat prima echter het openen van bestanden op de DVD niet. Ik kan ze niet bekijken en dat wil ik wel heel graag.

Het is waarschijnlijk een fout in het branden van de DVD echter ik wil nu graag die bestanden bekijken. Iemand enig idee hoe?

• V-2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-09-2025

V-2

Zie je de files die op de DVD staan wel gewoon? Is niet helemaal duidelijk uit je verhaal. Heb je per ongeluk niet een iso9660-filesystem erop gezet?

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie de files inderdaad wel gewoon in de verkenner alleen als ik bestanden wil openen dan krijg ik bij bijvoorbeeld Word docs de melding dat er conversie moet plaatsvinden.

Of bij php bestanden in Textpad alleen maar vreemde tekens.

• V-2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-09-2025

V-2

Maar hoe heb je 'm dan gefikt onder Linux? Welk formaat?

Verwijderd

Topicstarter
De letterlijke regel code

/home/installatie/dvd+rw-tools-5.20.4.10.8/growisofs -R -J -Z /dev/cdrom1 /var/www/html/

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-12-2025
Kan je je bestanden in Linux wel bekijken? Of is het branden gewoon mislukt en zie je de bestanden omdat de TOC er wel goed opstaat?

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

• cybermans
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-02 10:09
Wat ik doe om files te checken of ze er goed opstaan:
in de map met gebrande stuff gaan staan
md5sum * > ~/.Trash/dvdmd5s

dan de dvd mounten en in de dvd map gaan staan
md5sum -c ~/.Trash/dvdmd5s

Zie je meteen of alles goed gegaan is. Ik heb zelf al meerdere malen gehad dat k3b zegt prima gefikt en dat als je het gaat lezen dat het troep is.

Strava | Runkeeper | Endomondo (mijn leikr uploads)

Verwijderd

Topicstarter
In linux zie ik ook allemaal vage tekens en dus eigenlijk alleen maar bestanden waar ik niets aan heb.

De bestanden staan er goed, alleen de inhoud is bagger

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-12-2025
Heb je het .iso bestand nog? Dan kan je dat proberen te mounten om te zien of dat nog wel klopt.

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

Verwijderd

Topicstarter
Nope, denk dat ik dus gewoon alles kwijt ben.
Pagina: 1