Toon posts:

Levensduur Traxdata DVD+R's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al wel de search gebruikt, waaruit bleek dat DVD's van MAM E erg goed waren kwa levensduur. Maar die werden niet erg positief beoordeeld in de DVD media database van dit forum. Traxdata 4x DVD+R's waren iets goedkoper, en ik heb dan ook een spindel van 25 stuks gekocht bij ddvd.info (traxdata kreeg ook goede beoordelingen in de DVD media database). Ik las ook in een topic dat ik gevonden had via de search dat de levensduur van DVD-media nogal kan verschillen.

Mijn specifieke vraag is dus: wat zijn jullie ervaringen met de levensduur van Traxdata DVD+R's? Er van uitgaande dat je ze direct na het branden gelijk weer in een jewel case douwt, en ze opslaat in een donkere bureaulade (zonder met stiften er op te gaan schrijven e.d.) Ik ga ze branden met een NEC ND-2500. Zullen ze langer dan een jaar leesbaar blijven?

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08:06
Mam-e met een mitsui dye werken erg prettig op mijn pioneers (A04 en A06), ik kan in de dvd database alleen zien dat ze niet lekker werken op een lite-on schrijver.

Maar waarom ga je niet voor een merk dat als goed staat aangeschreven voor op jouw 2500A?

Search resultaat op de 2500A :
NEC 2500A - herrie 1.07b5
Arita
DVD+R
8X
RITEK R03 Klik Klik
Goed
NEC 2500A - 1.06
HP c8008a
DVD+RW
2.4X
CMC MAG W01 Klik Klik
Goed
NEC 2500A - 1.07v2b4
Maxell
DVD+R
8X
YUDEN000T01 Klik Klik
Zeer Goed
NEC 2500A - 1.07V2 B5
Medion
DVD+R
2.4X
Nanya RJB Klik Klik
Zeer Goed
NEC 2500A - 106
Memorex
DVD+R
4X
CMC MAG F01 Klik Klik
Goed
NEC 2500A - 1.06
philips
DVD+R
4X
RICOHJPNR01 Klik Klik
Zeer Goed
NEC 2500A - 1.06
Philips
DVD+RW
4X
PHILIPS 041 Klik Klik
Slecht
NEC 2500A - 1.06
Platinum
DVD+R
4X
RICOHJPNR01 Klik Klik
Goed
NEC 2500A - 1.06
Princo
DVD-R
4X
PRINCO Klik Klik
Redelijk
NEC 2500A - 1.06
That's Write
DVD-R
4X
Princo Klik Klik
Slecht
NEC 2500A - 1.06
Verbatim
DVD-R
8X
MCC01RG20 Klik Klik
Zeer Goed
Genoeg om uit te kiezen lijkt me.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-03 18:43

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Nu ik dit lees...MOOI!....zou ik een link kunnen krijgen naar dat topic, aangezien de search er hier nog steeds uit ligt :)

tnx

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-03 14:05
Welke dvd-database??

Verwijderd

Topicstarter
Deze - http://faq.tweakers.net/DVD/ - link staat in de FAQ. BTW misschien zou het een goed idee zijn om het op de frontpage te zetten ofzo, zodat meer mensen het zien?
Michael Knight schreef op 16 augustus 2004 @ 16:46:
Nu ik dit lees...MOOI!....zou ik een link kunnen krijgen naar dat topic, aangezien de search er hier nog steeds uit ligt :)

tnx
Dat is dus niet uit een topic, maar uit de DVD Media Database.
Domino schreef op 16 augustus 2004 @ 14:59:
Mam-e met een mitsui dye werken erg prettig op mijn pioneers (A04 en A06), ik kan in de dvd database alleen zien dat ze niet lekker werken op een lite-on schrijver.

Maar waarom ga je niet voor een merk dat als goed staat aangeschreven voor op jouw 2500A?
In media compatibiliteit topics van de NEC ND 2500A stond dat Traxdata het ook gewoon goed deed, en die waren iets goedkoper.

• Kajun
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-03 17:09
Over (absolute) levensduurverschillen tussen de verschillende media kun je gewoon simpelweg weinig zeggen.

Je bewaart ze al goed in ieder geval, en je beschrijft ze niet met stift. Dat zijn al twee pluspunten.

Daarnaast schrijft de NEC 4x Media toch net een stukje beter dan 8x Media in het algemeen: minder jitter. De lagere schrijfsnelheid zal waarschijnlijk de levensduur ook alleen maar bevorderen.

Gecombineerd met de redelijke goede ervaringen met de Traxdata 4x / NEC 2500 zo ver, mag je dan toch wel verwachten dat de schijfjes wel min. een jaar goed blijven.

Ik denk sowieso dat alleen blanco (i.e. Kruidvat) schijfjes binnen de kortste keren echt onleesbaar worden.

MKWii : 2750 1247 3905 || Super Metroid Orchestral Game Concert || Secret of Mana Danger!!

Verwijderd

wat zijn jullie ervaringen met de levensduur van Traxdata DVD+R's?
Geen. Ik heb ze nog geen 10 jaar. ;)

Als levensduur echt belangrijk voor je is: halveer de schrijfsnelheid, op die manier verminder je de PI/PO errors en verhoog je de levensduur van ELK schijfje.

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-01 21:05

Madrox

Oh, Pharaoh!

En dan nu de gouden tip: gebruik DVD +R's met een "long term stratetegy" zoals die van Verbatim. Die worden met een ander soort chemisch spul gemaakt en gaan veel langer mee dan de meestverkochte DVD +R's (met short term strategy).

De short-terms worden het meest aangeboden/verkocht, simpelweg omdat ze stukken goedkoper zijn...

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• Kajun
Madrox schreef op 17 augustus 2004 @ 12:08:
En dan nu de gouden tip: gebruik DVD +R's met een "long term stratetegy" zoals die van Verbatim. Die worden met een ander soort chemisch spul gemaakt en gaan veel langer mee dan de meestverkochte DVD +R's (met short term strategy).

De short-terms worden het meest aangeboden/verkocht, simpelweg omdat ze stukken goedkoper zijn...
Het is nog maar de vraag of MCC's azo dye (zoveel) langer houdbaar zijn dan andere dye's. Het kan evengoed puur marketing zijn.

Niemand die alle schijfjes bij elkaar kan verzamelen en ze kan onderwerpen aan accelerated testing.

MKWii : 2750 1247 3905 || Super Metroid Orchestral Game Concert || Secret of Mana Danger!!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Verwijderd schreef op 16 augustus 2004 @ 12:51:
...Zullen ze langer dan een jaar leesbaar blijven?
Ik ga er vanuit dat de houdbaarheid van DVD+R's gelijk of langer is dan van CD-R's. Ik heb nu zo'n 6 jaar een brander, en ik heb misschien twee noname 90minuten cd's die vrijwel onleesbaar zijn geworden. De rest wordt nog uitstekend gelezen.

Ik gok dat die schijfjes minimaal 10 jaar meegaan. Ik heb in ieder geval geen zin om elk jaar mijn (inmiddels groeiende DVD collectie >:) ) te vernieuwen.

• Kajun
Oscar Mopperkont schreef op 17 augustus 2004 @ 12:23:
[...]

Ik ga er vanuit dat de houdbaarheid van DVD+R's gelijk of langer is dan van CD-R's. Ik heb nu zo'n 6 jaar een brander, en ik heb misschien twee noname 90minuten cd's die vrijwel onleesbaar zijn geworden. De rest wordt nog uitstekend gelezen.

Ik gok dat die schijfjes minimaal 10 jaar meegaan. Ik heb in ieder geval geen zin om elk jaar mijn (inmiddels groeiende DVD collectie >:) ) te vernieuwen.
Ik had juist begrepen dat DVDR's minder lang meegaan dan CD-R's, vanwege de type dye die gebruikt wordt en de grotere dichtheid waarmee DVDR's worden beschreven.

Pagina: 1