Toon posts:

Windows 2003 server niet te bereiken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
oke, ik zit met het volgende;

mijn windows 2003 server (celeron 466) draait of eigenlijk, draaide hier als server. hij was zo geconfigureerd, dat je vanaf verweg die computer kon overnemen, om zo bij je bestanden te kunnen komen. nu is er 'n keer iets verkeerd gegaan, waardoor het de computer niet meer op het netwerk wilde.

Na een hoop geworstel is hij dan weer op het netwerk, maar heb ik daar nog 'n vraag over; wat doet die netwerk brug anders, dan die gewone netwerk verbinding: als ik die netwerk brug verwijder, is de verbinding gelijk verbroken, hij geeft geen errors, maar ik krijg a) geen pakketten meer, b) kan niet naar buiten pingen c) geen internet dus gewoon geen verbinding. doe ik die netwerk brug maken tussen 1394 verbinding en lan verbinding, kan ik surfen, internetten en krijg dus ook gewoon pakketten. nu is er 1 erg vervelende kwestie: ik kan met netwerkbrug mijn firewall niet aanzetten. dan zegt hij dat ik de brug moet maken tussen 2 verbindingen zonder firewall. ik 'm dus maar uit gezet: let op, dit kan risico's hebben. dat accepteer je dan. maar dan zit je online:

ik kan naar buiten pingen (andere PC in het netwerk).
ik kan surfen.
ik krijg pakketten.

nu komt het: ik kan vanaf 'n andere PC niet op die server komen! :'(

ik heb allow connections with remote desktop aangevinkt, ik heb die firewall dus uitstaan, wat kan het nu nog tegen houden? :?

asjeblieft help me hiermee,

alvast bedankt! ;(

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Staat die 1394 verbinding (Firewire) in de bindingen volgorde boven de normale netwerkkaart?
(Start --> Settings --> Network connections, menu Advanced --> Advanced Settings)

Zet anders de NIC ff boven aan. Heb je ook al geprobeerd de 1394 verbinding uit te schakelen?

[ Voor 4% gewijzigd door Gunner op 16-08-2004 12:54 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Topicstarter
wanneer ik die 1394 uitschakel, werkt hij niet, ik moet dan die brug weghalen, enzonder brug gaat hij gewoon niet online, dan weigerd hij. met brug daarin tegen wil hij wel online, maar kan ik niet vanaf 'n ander computer op die server komen, wat dus mijn streefpunt is.

Verwijderd

Topicstarter
Gunner schreef op 16 augustus 2004 @ 12:54:
Staat die 1394 verbinding (Firewire) in de bindingen volgorde boven de normale netwerkkaart?
(Start --> Settings --> Network connections, menu Advanced --> Advanced Settings)
er staan er 3, boven aan stond die 1394 nu die Local Area Network verbinding, en onderaan Remote Desktop

het swichen heeft dus geen effect gehad.

Verwijderd

Topicstarter
even een update;

ik heb de netwerkkaart vervangen, en nu komt hij dus zonder netwerk brug online. echter kan nogn iet op die pc komen via remotedesktop. ik kan 'm ook nog niet pingen, wat doe ik toch verkeerd?! :/ :|

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:14

Nobby

Nuts!

Firewall aanstaan?

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

Pagina: 1