[TFT] Beestje tussen kristallen en backlight

Pagina: 1
Acties:
  • 1.001 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:01
Jaja, je leest het goed. Er zit een insect van ongeveer 1 * 4 pixels in mijn scherm.
Hoe ziet het eruit?: Als een stelletje lopende dooie pixels
Is het irritant?: Ja, behoorlijk
Wat heb je al geprobeerd?: Een stofzuiger. Resultaat: een 10 minuten lang stilstaand beestje.

Nu de vraag: Iemand tips op het ding eruit te krijgen, zonder de tft te beschadigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 11:22

--MeAngry--

aka Qonstrukt

:D Dan is dat scherm toch niet goed geassembleerd want er hoort nog geen stof tussen te mogen komen. :)

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels88
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Maak de kamer helemaal donker. Maak dan met paint of zo een groot wit rondje. Als het goed is komen die beestjes dan op het punt af en kun je ze misschien beter opzuigen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
gebruik de search eens. zijn al paar topics hier over geweest met tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_NaToR
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 15:37
OFF-TOPIC

CampZone geweest ??? :P

/OFF-TOPIC

Ik heb toevallig zelf ook een tft scherm ... Ik was daarvoor ook bang beestje en condens ... Condens was zo opgelost gewoon aanlaten.

Beestje was een ander probleem het schijnt dat die beestjes niet tegen bepaald kleur kunnen of in ieder geval naar het licht willen dus als je een programma'tje bouwt of downloadt wat er voor zorgt dat je het beestje ongeveer naar de buitenkant van je monitor kan 'duwen' zou het mischien opgelost moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-09 15:54
IK zou garantie claimen, moeten ze maar zorgen dat die TFT's bugvrij zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastasidaz
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 31-08 18:33
Ik heb dat zelf ook gehad helemaal over de rooie natuurlijk :+

Je moet gewoon ff een paar daagjes wachten, bij liep op een geve moment naar de onderkant van het beeldscherm en daarna heb ik hem nooit meer gezien.

Je kan er voor de rest volgensmij niks aan doen.

Bij mij was ie trouwens dezelfde dag weer verdwenen.

Waar ik heel erg bang voor was, was dat ie bijv. dood zou gaan op me beeldscherm en dat ik daardoor een soort van dooie pixels bij elkaar zou krijgen.

Dit heeft god mij gelukkig bespaart 8)

Wat bij mij trouwens wel was is dat ie pas echt actief ging lopen als me beeldscherm een tijdje aanstond.

Suc6 en ik hoop dat je er geen narigheid aan overhoud

EDIT: wat Meanry zegt slaat nergens op want volgensmij komt zo'n beestje gewoon via de bovenkant van je beeldscherm erin waar de luchtroosters zitten
dus het is niet een gevolg van fout assembleren.

[ Voor 13% gewijzigd door Mastasidaz op 16-08-2004 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 11:22

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Mastasidaz schreef op 16 augustus 2004 @ 12:05:
[...]

Wat bij mij trouwens wel was is dat ie pas echt actief ging lopen als me beeldscherm een tijdje aanstond.

Suc6 en ik hoop dat je er geen narigheid aan overhoud

EDIT: wat Meanry zegt slaat nergens op want volgensmij komt zo'n beestje gewoon via de bovenkant van je beeldscherm erin waar de luchtroosters zitten
dus het is niet een gevolg van fout assembleren.
Ja, oke, dat kan best onzin zijn, was maar een greep in de lucht eigenlijk ( :X ), maar dat dat beestje pas na een tijd harder begint te lopen is misschien omdat het een beetje warm onder z'n voeten wordt na een tijdje :P

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastasidaz
  • Laatst online: 31-08 18:33
tjah, dat zou kunnen dat was ook wel een beetje mijn angst dat ie eraan vast bleef plakken ofzo zodat je een zwart vlekje op je beeldscherm krijgt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman
metal14 schreef op 16 augustus 2004 @ 12:03:
gebruik de search eens. zijn al paar topics hier over geweest met tips.
Heb ik geprobeerd, maar die deed het effe niet. Maar nu weer wel, dus ik zal zeker even kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sMoKeFiSh
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-09 18:49
Je hoort dit nu wel vaker zeg. Ik vind het wel vreemd. Heb je er geen plaatje van ofzo? 8)7

Full Electric | 2x Deye 12KSG04LP3 met 1.680Ah LFP 51,2V (4x Seplos Mason 280, 2x Seplos vertical 280) | 23,3 kWp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

peetman schreef op 16 augustus 2004 @ 12:00:
Jaja, je leest het goed. Er zit een insect van ongeveer 1 * 4 pixels in mijn scherm.
Hoe ziet het eruit?: Als een stelletje lopende dooie pixels
Is het irritant?: Ja, behoorlijk
Wat heb je al geprobeerd?: Een stofzuiger. Resultaat: een 10 minuten lang stilstaand beestje.

Nu de vraag: Iemand tips op het ding eruit te krijgen, zonder de tft te beschadigen?
Ik neem aan dat het diertje op licht af gaat en niet via de voorkant van je scherm naar binnen is geklommen.

Dus misschien als je de monitor met het scherm plat op tafel legt en er een lichtbron op de achterkant richt, het diertje de lichtbron weer op zal zoeken en zich dus naar de achterkant van je scherm zal verplaatsen, of misschien zelfs je toestel verlaat zoals het erin is gekomen.

Je weet maar nooit :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het niet mogelijk om er een pic van te maken? Ben wel benieuwd hoe dat eruit ziet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman
Verwijderd schreef op 16 augustus 2004 @ 12:30:
Is het niet mogelijk om er een pic van te maken? Ben wel benieuwd hoe dat eruit ziet...
Op dit moment niet, heb mijn camera niet bij me. Zal morgen eens kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 18:34

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Hij loopt vanzelf weg. Gewoon tijd gunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

[leedvermaak modus]
\o/
[/leedvermaak modus]

Hmm. Leeft het nog?

1x4 pixels dood beestje = 4 dooie pixels x 3 kleuren = 12 dooie pixels = omruilgarantie? :P

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Een onzinpost + 2 reacties daarop verwijderd. Graag serieus blijven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Laatst online: 06-04 00:29
Jammer dat de search niet werkt, maar via google kun je soms ook nog iets vinden.
help, insekt IN mn Eizo tft!

In dat topic ook links naar oudere. Conclusie is dat die diertjes meestal vanzelf weer weglopen.
offtopic:
Zoek binnen GoT op Google door 'site:gathering.tweakers.net' aan je zoekopdracht toe te voegen

[ Voor 49% gewijzigd door Henk007 op 16-08-2004 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kwam deze oplossing tegen in een mac-forum :D
Turning off the scherm for a bit. Put a florescent nachtlampje behind the scherm. A florescent lamp works, not for the visible light it emits, but because the fluorescing powder that coats the inside of the bulbs does not convert 100% of the UV light that the excited gas emits. Bugs generally see towards the UV range.

If you put onweersvliegje eten out, it should help help attract the little insekt out of your cinema pralen.
Ik heb ook gelezen dat het diertje meestal na een paar dagen sterft.
En als je dan zachtjes tegen je scherm aantikt, dat ie naar beneden valt en dan ben je er ook vanaf.
Het probleem lost zichzelf op waarschijnlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman
Update:

Het beestje is gisterenmiddag overleden. Na een flinke tik op het scherm, kwam het beestje een aantal cm lager vast te zitten, het is nu echter weg. Dus helaas, geen foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddajantje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-06 08:03
peetman schreef op 17 augustus 2004 @ 09:27:
Update:

Het beestje is gisterenmiddag overleden. Na een flinke tik op het scherm, kwam het beestje een aantal cm lager vast te zitten, het is nu echter weg. Dus helaas, geen foto's.
naja open maken dat scherm
wel voorzichtig natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman
ddajantje schreef op 17 augustus 2004 @ 09:53:
[...]

naja open maken dat scherm
wel voorzichtig natuurlijk
Ik zou wel willen, maar mijn baas krijgt waarschijnlijk een hartaanval als hij me met een schroevedraaier in een tft ziet porren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartgabriels
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-03-2022
Mss een beetje laat:

Ik heb net contact opgenomen met de technische dienst van Samsung. Dit euvel (waarmee ze deze zomer al meerdere malen gecontacteerd zijn) valt volledig onder de fabrieksgarantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 14:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

En daarvoor moet je een 2 jaar oud topic kicken?
Let even op de datum de voglende keer aub :)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.