[edimax 6104S] router loopt vaak vast

Pagina: 1
Acties:

• Mr.CeeJay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-04 11:42
Voorheen had ik een Edimax BR 6104, nadat deze niet meer werkte heb ik in de garantieperiode een nieuwe gekregen van Mycom, een Edimax BR 6104S.
Uiterlijke verschillen zijn er niet en het menu is hooguit 1% anders.

Echter sinds ik nu regelmatig 4 tot 5 PC's eraan heb hangen (tot tijdje terug maar 2 stuks) loopt hij regelmatig vast, eigenlijk zowat iedere nacht / ochtend.
De switch (LAN) functie werkt nog gewoon, maar de webinterface en het internet ligt er dan uit. Mijn ISP is @home maar ik vermoed dat dit niet aan @home ligt omdat de webinterface er ook uit ligt. Wat ik vermoed is dat een client PC, die constant aanstaat en eMule draait, erg veel connecties maakt en dat de router deze niet afsluit en dat dit tegen een limiet aanloopt. De router loopt namelijk om de 20 tot 30 uur vast en dit was voorheen niet het geval.

Inmiddels heb ik een nieuwe firmware geprobeerd (0.11) zonder resultaat, andere NAT instellingen en zelfs de firmwares van de 6104 zonder S of de 6104K kan ik niet in de router laden helaas. Ik heb de eMule client al op max. 100 connections gezet maar dat heeft nog geen positief effect gehad. De NAT instellingen voor eMule staan goed (4662 TCP naar intern IP client en 4672 UDP idem).

Ik zit nu te twijfelen om een nieuwe router te kopen (Sitecom of Draytek), wat kan ik nog meer proberen ???

@echo off
echo Waar in 't bronsgroen eikenhout
echo 'T Nachtegaaltje zingt

Verwijderd

het is waarschijnlijk een flood van syn pakketjes waardoor je router over de zeik gaat..

daar is wel meer info over te vinden in het grote @home problemen topic ;)

suc6

• soganta
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-05 20:56
Wat voor kabelmodem heb je? COM21 of een DOCSIS (Motorola SB5100E enz.)?

• Mr.CeeJay
soganta: ik heb een Motorola SB5100E

DRG: ik heb het @home topic Deel 6 eens doorgezocht maar op 'flood' en 'syn' kan ik niets relevants vinden, kun je iets toelichten please ?

[ Voor 60% gewijzigd door Mr.CeeJay op 16-08-2004 12:24 ]

@echo off

• soganta
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-05 20:56
Aangezien je een Motorola hebt lijkt het me sterk dat er iets fout is aan de kant van @Home aangezien deze ARP's filtert waar Edimax'en nogal graag op reageren. Het lijkt me dat Emule teveel connections maakt waardoor de NAT table v/j router vol raakt en er geen nieuwe connections meer gemaakt kunnen worden. De grootte van de NAT table is belangrijk als je veel connections maakt. Een Draytek Vigor 2200E+ heeft plaats voor 5000 active sessions, hoe dit bij Sitecom zit weet ik niet, maar hier (met Draytek dus) kan ik max. connections op 1000 zetten en dan nog loopt hij nooit vast. Je zou eens moeten kijken of hij ook vastloopt als je Emule uit hebt staan dan weet je tenminste zeker dat het hieraan ligt.

Verwijderd

Router + @Home COM21 modem : geen internet*

had hierin gestaan en niet het grote problemen topic |:(
maar goed het zou niet met een motorola modem moeten gebeuren echter zijn er mensen in het topic die ook problemen hadden icm een motorola.

• Mr.CeeJay
Ik heb eens de firewall functie van mijn router aangezet en kwam daarbij de volgende tekst tegen:
The firewall can block common hacker attacks, including IP Spoofing, Land Attack, Ping of Death, IP with zero length, Smurf Attack, UDP port loopback, Snork Attack, TCP null scan, and TCP SYN flooding.
enfin, stateful packet inspection en RIP defect staan aan, whatever it may be.

interessant topic verder...

@echo off

Pagina: 1