JVC GR-D23 vs firewire problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 141 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Wreckerrm
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-07 21:44

Wreckerrm

Rock Me Amadeus

Topicstarter
Hoi,

mijn zwager heeft de JVC GR-D23 camera. Deze heeft een DV-out via I-link, IEEE 1394. Hij had geen firewire aansluiting op de pc. Daarom heb ik een firewire kaart voor hem gekocht en geinstalleerd. Bij de kaart werd een kabel geleverd. Deze kaart had ook een aansluiting voor een externe voeding. Deze heb ik aangesloten.

Als ik de camera aansluit op de PC (WinXP) ziet de PC de camera wel. Maar als ik met een programma kijken wil, Pinaccle Studio, WinDVD Creator, Windows Movie Maker, dan zie ik alleen maar bagger. Geen video beeld, maar alleen maar een groen vlak met verspringende blokjes. Dit duurt maar ff en dan loopt de boel vast. De software reageerd niet meer en de camera is niet meer bekend op de PC.

Wat kan dit zijn? Een normale firewire kaart met de standaard kabel moet toch werken?

Groet

Wreckerrm

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Zat er geen software CD bij de camera?
Mischien moet er een soort TWAIN driver geinstalleerd worden...

Alle proemn in n drek

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-08 13:16
Wat bedoel je precies met: "Deze kaart had ook een aansluiting voor een externe voeding. Deze heb ik aangesloten."

Zover ik weet heeft een standaard firewire kaartje dit niet nodig. Sterker nog, als ik kijk naar mijn thuissituatie dan heb ik helemaal geen aansluiting voor externe voeding. Wellicht dat dit het probleem is?

Probeer het is zonder externe voeding. Wellicht doettie het dan wel.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• Wreckerrm

Wreckerrm

Rock Me Amadeus

Topicstarter
Op de firewire kaart (aan de binnenkant van de pc) zat zo'n 4 polige stekker (molex oid??). Deze vind je ook op hardeschijven en cd-rom spelers voor de voeding. Dit had deze kaart dus ook. Er zat geen installatie handleiding bij de kaart. Ik kan het inderdaad wel ff zonder die aansluiting proberen.

Bij de camera werd verder geen software geleverd.

• Wreckerrm

Wreckerrm

Rock Me Amadeus

Topicstarter
Ik heb mijn zwager de interne voedings aansluiting los laten halen, maar nog steeds geen resultaat.

Ik ga de camera maar eens testen met een andere computer en firewire kaart.

Misschien is de output van de camera wel brak.