Zonnet icm Speedtouch 510

Pagina: 1
Acties:

• DarkHelmet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-04 20:09
Zoals zovelen hier ben ik verantwoordelijk voor de werking van alle PC meuk bij mijn ouders.

Zij hebben een Zonnet ADSL aansluiting.
Onlangs heb ik een SpeedTouch 510 gekocht voor ze omdat de E-tech naar de gallemiezen was.

Deze ingesteld, wat erg makkelijk gaat met dat menutje.
De verbinding is er, het downloaden gaat snel, zowel via HTTP als met Torrent oid.

Maar af en toe gaat het bekijken van webpagina's érg traaf tot niet.

DNS failures, opvragen duurt erg lang of lukt maar voor de helft.
Een pagina wordt binnengehaald met grootste snelheid, log je in of vervolg je op dezelfde pagina/server, dan is die ineens onvindbaar of vreselijk traag.

Geen idee waar het vandaan zou komen.

Eerst dacht ik de switch, waarmee de PC's via verbonden zijn, maar ook als ik direct met mijn laptop via de 510 in de meterkast ga internetten is er dit probleem.

Het aparte is dat terwijl deze pagina's niet op te vragen zijn, de downloads wel gewoon op normale snelheid doorgaan.

Resetten en alles overnieuw instellen van de 510 had ook geen effect.
In de logs van de 510 is ook niks bijzonders te zien.

"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."

• SliderTPP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-12-2025
Hmm, zoals jij het uitlegt zou het een DNS probleem kunnen zijn.
Bij mijn Vigor hielp een firmware update tegen die grappen, maar ik neem aan dat je al up-to-date- bent.

al geprobeerd in die modem de DNS handmating in te stellen, of andere DNSsen instellen?

Verwijderd

Er is zoals SliderTPP al aangaf een firmware release 4.2.7 beschikbaar die een aantal fixes bevat voor oa het Versatel netwerk, misschien is dat een optie?

• DarkHelmet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-04 20:09
Als ik via de link in het webconsole wil updaten geeft ie al aan de laatste versie te hebben.

En het gaat via KPN netwerk, niet Versatel.

Ik zal is kijken of ik handmatig de DNS kan instellen, wie weet...

verder lijkt het ook wel of er een soort van overflow optreed waardoor hij dingen niet meer kan verwerken
erg raadselachtig

"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."

Verwijderd

klinkt echt als .. of een update probleem, of een brak telefoon kabeltje. vergeet vooral die laatste niet, je zal de eerste niet zijn die een week bezig is met software fixes voor een hardware probleem.