[Chello] Geknepen worden door modem

Pagina: 1
Acties:

• clownmasson
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-07-2023

clownmasson

da Second war in Heaven

Topicstarter
Hallo,

Ik kreeg voor het eerst, heb al anderhalf jaar chello, van chello een e-mail met daarin de waarschuwing dat ik overmatig data verbruik.. Stom verbaast dat ik was de stats van mijn router door kijken. FF een belletje met chello gehad, de chello classis heeft nu als limiet (limiet?? Nee, volgens UPC is het natuurlijk F.U.P.) 40 gb.. Ik zat op de 32, das voor 20 dagen internet nog best redelijk vind ik.

Maar goed, de consequenties volgens de chello medewerker waren als volgt. Indien ik boven de 40 gb kom, zullen ze de modem een limiet geven van 64 kb up en down. Niet echt coel :'( . Nu weet ik (en dat bevestigde de medewerker met tegenzin) dat niet op alle modems mogelijk is. Weet een van jullie wellicht welke techniek(en) daarvoor worden gebruikt zodat ik een 'passende' , wellicht oudere, modem kan aanschaffen :)

Thnx!

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Dacht dat het met de Terayons niet mogelijk was, die werden omgeruild right?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

limoentje schreef op 16 augustus 2004 @ 10:45:
Dacht dat het met de Terayons niet mogelijk was, die werden omgeruild right?
Yeah die Terayons zijn niet cappable zover ik weet.

• clownmasson

clownmasson

da Second war in Heaven

Topicstarter
Fijn om te weten, maar vindt het ook leuk om te weten welke technieken dat nu zijn :) Bedoel, ben geen laffe aap :0
}:O

Verwijderd

klopt we worden genaaid waar je bij staat. eerst was er geen datalimiet voor chello classic, toen iets van 70 gig toen 50 en nu 40!! En niet eens een mededeling..
Is dit niet fraude?
die nieuwe modem was bij mij ook nergens voor nodig, terayon ging als een tierelier, en als ik over het limiet ging bleef de snelheid hetzelfde :) Dat vond chello niet leuk en terayon moest worden vervangen door Thomson, een derderangs **** modem. Ik had mijn terayon modem in m'n kamer boven en niet in mijn systeemkast. Ik moest zelf m'n modem ontkoppelen en aan de koerier teruggeven, en dan kreeg ik een nieuwe modem die ik vervolgens ook zelf mocht installeren! (wat is dat voor service?)
Na een dag ofzo kreeg ik in de middag veel slechtere verbinding (trager) niet normaal! Dus ik chello aan de lijn en kunnen het probleem niet vinden dus sturen ze een monteur, die keek even en zei dat er niets aan de hand was. Na een dag of 2 kreeg ik het weer en ik bel chello zeggen ze "Hoeveel meter coax zit er tussen de systeemkast en de modem" ik antwoord met 8 meter. Zegt ie dat de monteur eigenlijk de modem in de systeemkast had moeten plaatsen ongelofelijk!

Nu heb ik zelf maar een utp kabel over de trap gegooid en zelf die modem geinstalleerd, moet alleen nog maar doorgetrokken worden.

Chello, waar ben je mee bezig!?

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

clownmasson schreef op 16 augustus 2004 @ 10:41:
FF een belletje met chello gehad, de chello classis heeft nu als limiet (limiet?? Nee, volgens UPC is het natuurlijk F.U.P.) 40 gb.. Ik zat op de 32, das voor 20 dagen internet nog best redelijk vind ik.
tja, ze hebben btw die FUP weggedaan en er een AUP van gemaakt Acceptable Use Policy, wat dus op een keiharde datalimiet komt :/

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:04

Nitai

Live the life you love.

offtopic:
het is 'geknepen' niet 'geknijpt'

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• gridfox
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-09-2023
Nitai schreef op 16 augustus 2004 @ 10:53:
offtopic:
het is 'geknepen' niet 'geknijpt'
verbaast = verbaasd
classis = classic
de modem = het modem
coel = cool

Maar zou kan ze in de gemiddelde posting wel aan de gang blijven.

'geknijpt' deed wel het meeste pijn })

Hey, it compiles . . . . Ship it !

• sjonie100
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-10-2025
de modulator/demodulator?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 augustus 2004 @ 10:47:
[...]

Yeah die Terayons zijn niet cappable zover ik weet.
Bedoel je die grote terayons zeg maar 1 van de 1ste?
Als dat zo is heb niks te vrezen >:)

• SliderTPP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-12-2025
hm, coel kan ook kewl zijn.

Ik voorspel een offtopic slotje :)

• clownmasson

clownmasson

da Second war in Heaven

Topicstarter
gridfox schreef op 16 augustus 2004 @ 10:59:
[...]

verbaast = verbaasd
classis = classic
de modem = het modem
coel = cool

Maar zou kan ze in de gemiddelde posting wel aan de gang blijven.

'geknijpt' deed wel het meeste pijn })
Je hebt helemaal gelijk, soms wil je dingen te snel.. Je m'excuse...

• clownmasson

clownmasson

da Second war in Heaven

Topicstarter
SliderTPP schreef op 16 augustus 2004 @ 11:05:
hm, coel kan ook kewl zijn.

Ik voorspel een offtopic slotje :)
Ik vraag hier niet om 'Hoe ik ali Illegali kan spelen' , maar welke technieken men hierbij gebruikt. Wat ik vervolgens met die informatie doe, dat is wat anders... (en staat buiten GOT)

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-02 15:55

Haan

dotnetter

Ik dacht eigenlijk dat je wordt geknepen vanuit de centrale (of hoe je het ook noemt). Dat lijkt me eerlijk gezegd ook logischer toch? Anders zou je bijv. door een of andere firmware flash/hack jezelf een snellere verbindingen kunnen geven, net zoals zij jou dan een langzame verbinding kunnen geven.

Maar corrigeer me gerust als ik het mis heb hoor :)

Kater? Eerst water, de rest komt later

• clownmasson

clownmasson

da Second war in Heaven

Topicstarter
Bij voortdurend overmatig gebruik zal de snelheid van uw kabelmodem voor het resterende deel van de maand beperkt worden tot 64 Kbps voor zowel het up- als voor het download verkeer (vergelijkbaar met de snelheid van internet via de telefoon). Als u wilt voorkomen dat uw snelheid wordt beperkt, adviseren wij u om uw dataverkeer te minderen.
Uit het e-mailtje van UPC. Lijkt me duidelijk dus. (is ook bevestigt door medewerker)

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Met de Terayon (geleverd ca. 2000) kreeg ik nooit geen waarschuwingsmailtjes, met m'n nieuwe (Thomson) wel ... makes u think, huh?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

de modem = het modem
Volgens VanDale mag het allebei hoor. :)

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:02
Ondanks dat ik geen kabel gebruiker ben staat me iets bij dat de volgende techniek wordt gebruikt. (Correct me if im wrong :Y) )
Modem maakt verbinding bij chello server, deze stuur config file vanuit een ftp server naar je modem welke deze instellingen (ook snelheid) toepast.

Ik meen ook te hebben gelezen dan mensen via het "hacken" van hun modem zelf het adres voor die ftp server konden opgeven en daardoor zelf die software konden aanpassen (lees hogere snelheid).

Hoe ver dit klopt weet ik niet omdat ik zelf geen gebruiker ben, anders had ik dat allang uitgeprobeerd ;)

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• jaKKer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:55

jaKKer

liev ;x She's on Fire

Ik zit hier met een monterola surfboard (SB4100E) en ik download zelf zo rond de 80 gb per maand en me broertje denk ik iets van 40. Maar nog nooit een mailtje gehad, is tog wel de bedoeling?

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

klaasbram schreef op 16 augustus 2004 @ 13:17:
Ik meen ook te hebben gelezen dan mensen via het "hacken" van hun modem zelf het adres voor die ftp server konden opgeven en daardoor zelf die software konden aanpassen (lees hogere snelheid).
dat ging niet met een ftp server en dat betrof enkel een oud type modem (weet niet meer welke) maar dat kan gelukkig niet meer ;)
Hoe ver dit klopt weet ik niet omdat ik zelf geen gebruiker ben, anders had ik dat allang uitgeprobeerd ;)
als het zou kloppen dan had iedereen dat wel gedaan denk je niet ;)

• Xandrios
  • Laatst online: 16-02 21:14
Titel edit.

• Wacky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-01 18:47

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

Mooi dat ik weet dat dat met Terayon modems helemaal niet kan, als ik zo'n mailtje krijg zal ik ze wel ff bellen: "Weten jullie wel dat dat met het modem wat ik heb helemaal niet kan!" :+

Nu ook met Flickr account

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Wacky schreef op 16 augustus 2004 @ 14:12:
Mooi dat ik weet dat dat met Terayon modems helemaal niet kan, als ik zo'n mailtje krijg zal ik ze wel ff bellen: "Weten jullie wel dat dat met het modem wat ik heb helemaal niet kan!" :+
en toen knepen ze je verbinding aan hun kant :+

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
Erkens schreef op 16 augustus 2004 @ 14:15:
[...]

en toen knepen ze je verbinding aan hun kant :+
Nee toen kwamen ze zijn modem omruilen :r

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

GH45T schreef op 16 augustus 2004 @ 14:17:
[...]

Nee toen kwamen ze zijn modem omruilen :r
vanwaar die :r ?
Is toch heel normaal dat hardware vervangen wordt? Of upgrade jij je systeem nooit zodat hij sneller kan ;)
Dat je het er niet mee eens bent is wat anders, en als je geluk heb kan je naar een andere ISP. Maar wat chello wilt bereiken is dat iedereen het duurste abo gaat nemen, en dus heb je dat nieuwere modem nodig, zo simpel is dat ;)

Verwijderd

[offtopicgeblaat]dus je word gedwongen om hun modem te hebben, en ze hebben zonder aanduiding FUP veranderd in een datalimit van 40 gb, en als je dar over gaat dan knijpen ze je verbinding dicht?? omg hoe flauw :/ [/offtopicgeblaat]

http://www.marktplaats.nl...&pv=all&g=9&u=13&s=50&m=0

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2004 14:26 ]

Verwijderd

Tijdens mijn vakantie ging het mis met de automatische betaling en ook tijdens mijn vakantie kwam de dreigbrief binnen met binnen 3 dagen betalen of wij stoppen uw services.
Toen ik 2 weken daarna thuiskwam ging ik hyperventilerend mijn internet controleren (COM21 modem), en alles werkte nog op normale snelheid, hadden de leukerds van chello alleen mijn webspace en mijn email geblokkeerd. Ik kon dus doodleuk geen email meer ontvangen, verzenders kregen email adres onbekend... nou das lekker.

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 16 augustus 2004 @ 14:20:
[offtopicgeblaat]dus je word gedwongen om hun modem te hebben, en ze hebben zonder aanduiding FUP veranderd in een datalimit van 40 gb, en als je dar over gaat dan knijpen ze je verbinding dicht?? omg hoe flauw :/ [/offtopicgeblaat]

http://www.marktplaats.nl...&pv=all&g=9&u=13&s=50&m=0
leuk, koop jij maar zo'n modem, ga ik lachen als die niet werkt >:) ;)

• Blauw
  • Laatst online: 11-02 21:59

Blauw

De Schreeuw

Ik kreeg vandaag een briefje van ons geliefde Chello ;) dat ze mijn Terrayon om gaan ruilen voor een EuroDOCsis. Moet ik daar nu blij mee zijn of niet? Ik heb altijd een statisch IP gehad en nooit problemen gehad :)

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Jozzz schreef op 16 augustus 2004 @ 16:29:
Ik kreeg vandaag een briefje van ons geliefde Chello ;) dat ze mijn Terrayon om gaan ruilen voor een EuroDOCsis. Moet ik daar nu blij mee zijn of niet? Ik heb altijd een statisch IP gehad en nooit problemen gehad :)
blij niet, maar je zal toch eens moeten :P

• clownmasson

clownmasson

da Second war in Heaven

Topicstarter
iedereen is eens de bok :)

Verwijderd

Alle modems die niet EuroDOCSIS compatible zijn (COM 21 o.a.) kunnen niet worden gecontroleerd. Zo'n oude modem aanschaffen heeft weinig zin omdat je abbonement gekoppeld is aan het MAC adres van de modem. Dus dan zal internet gewoon niet werken. Overigens is voor alle abonnementen behalve classic zowiezo een EuroDOCSIS modem nodig.

Op deze pagina van chello kun je je verbruik controleren mits je modem het ondersteunt. Als dit niet werkt dan weet je ook gelijk dat chello het ook niet kan controleren.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2004 21:20 ]

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 16 augustus 2004 @ 21:09:
En zo'n oude modem aanschaffen heeft weinig zin omdat je abbonement gekoppeld is aan het MAC adres van de modem. Dus dan zal internet gewoon niet werken.
nee, dat MAC adres kan je vrijgeven op http://172.29.11.36/ en dan opnieuw aanmelden. Het feit waarom je zo'n oud modem niet kan gebruiken ligt puur aan het feit dat die oude modems geen eurodocsis modems zijn :)

Verwijderd

Erkens schreef op 16 augustus 2004 @ 21:13:
[...]

nee, dat MAC adres kan je vrijgeven op http://172.29.11.36/ en dan opnieuw aanmelden.
Ben je niet in de war met het ethernet MAC?
Die van de modem is namelijk voor zover ik weet vast.

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 16 augustus 2004 @ 21:15:
[...]

nee hoor

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-02 13:22

Bergen

Spellingscontroleur

Jozzz schreef op 16 augustus 2004 @ 16:29:
Terayons hebben geen statisch IP. Ik heb ook een Terayon en ook al 3 jaar hetzelfde IP-adres, maar het is en blijft een dynamisch adres. Als ik (of jij) 't modem een week lang uitzet heb ik (of jij) toch echt een ander IP-adres. (Probeer maar eens als je op vakantie gaat... of niet natuurlijk :+) Met de nieuwe modems is dat 't zelfde; als je je modem aan laat staan verandert je IP-adres nooit, voor zover ik weet.
Verwijderd schreef op 16 augustus 2004 @ 21:15:
[...]

Ze worden beide gereg'd; die van je modem èn die van je nic.

• Blauw
  • Laatst online: 11-02 21:59

Blauw

De Schreeuw

Bergen schreef op 16 augustus 2004 @ 22:57:
[...]
Terayons hebben geen statisch IP. Ik heb ook een Terayon en ook al 3 jaar hetzelfde IP-adres, maar het is en blijft een dynamisch adres. Als ik (of jij) 't modem een week lang uitzet heb ik (of jij) toch echt een ander IP-adres. (Probeer maar eens als je op vakantie gaat... of niet natuurlijk :+) Met de nieuwe modems is dat 't zelfde; als je je modem aan laat staan verandert je IP-adres nooit, voor zover ik weet.

[...]
Ze worden beide gereg'd; die van je modem èn die van je nic.
Het geinige is: de monteur heeft de modem zover achter een kast gezet dat ik er geeneens bij kan en ook geen enkel lampje kan zien ofzo. Sterker nog: ik weet alleen dat hij blauw is, en verder helemaal niets :P

• three2five
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-02 22:48
Erkens schreef op 16 augustus 2004 @ 14:09:
[...]

dat ging niet met een ftp server en dat betrof enkel een oud type modem (weet niet meer welke) maar dat kan gelukkig niet meer ;)

[...]

als het zou kloppen dan had iedereen dat wel gedaan denk je niet ;)
Het klopt wel degelijk. Met de motorola sb4100 in ieder geval wel. Elke keer bij het opnieuw opstarten van het modem, word een configuratiebestandje opgehaald (bronze.cm toendertijd), waarin je instellingen staan. Op deze manier word je zogenaamd 'gecapped'. Bij de oudere firmware versies van de sb4100 kon je heel makkelijk een eigen bronze.cm bestandje naar je modem toesturen door de tftp-server te spoofen, zodat je modem denkt dat je eigen computer de tftp server is waar die de bronze.cm van moet downloaden, met de door jou aangemaakte instellingen. Tengemwoordig is het met de nieuwe firmware niet meer mogelijk (naar mijn weten)

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
Erkens schreef op 16 augustus 2004 @ 14:19:
[...]

vanwaar die :r ?
Is toch heel normaal dat hardware vervangen wordt? Of upgrade jij je systeem nooit zodat hij sneller kan ;)
Dat je het er niet mee eens bent is wat anders, en als je geluk heb kan je naar een andere ISP. Maar wat chello wilt bereiken is dat iedereen het duurste abo gaat nemen, en dus heb je dat nieuwere modem nodig, zo simpel is dat ;)
Daar heb je wel gelijk in maar als die nieuwe modems je verbinding af gaan knijpen nadat je een bepaalde hoeveelheid data hebt gedownload zou ik liever een oud modem hebben.

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

three2five schreef op 17 augustus 2004 @ 16:12:
Het klopt wel degelijk. ... door de tftp-server te spoofen
TFTP != FTP ;)

Verwijderd

Ik word nu al 3 maanden achter elkaar gecapt als ik de 40Gb passeer. Gelukkig heb ik een modem die dus gehackt is. (sb4200e met fiberware) Hierdoor ben ik praktisch onzichtbaar voor chello en kan ik niet meer gecapt worden en heb ik mezelf voorzien van een gratis upgrade van chello plus. Meer info hierover op chelloo.com. Alleen nu niet denken van Yes dat wil ik ook, want voor bestaande chello gebruikers is deze hack niet meer toepasbaar op een easy manier ivm nieuwe firmware. Chello is echter niet meer in staat om bij mij firmware te veranderen. De server van chello krijgt dan een melding dat deze al aanwezig is.
Enige manier is via een sb4200e te kopen op marktplaats ofzo waar nog oude firmware in zit en deze zelf te hacken. of je moet je EEPROM van je modem herprogrammeren....

Het ergste van cHELLo en ook gelijk de reden waarom ik er geen moeite mee heb om ze te hacken is dat ze gewoon liegen als je verhaal gaat houden bij de helpdesk. Als je zegt dat je nu al 3 maanden op 40GB wordt gecapt en er dus wel sprake moet zijn van een harde limiet, dan wordt er gezegd dat dit niet zo is en er weer heel flauw naar de AUP verwezen. Ze naaien je gewoon een oor aan.

• PolarBear
  • Niet online
Verwijderd schreef op 19 augustus 2004 @ 16:47:
Ik word nu al 3 maanden achter elkaar gecapt als ik de 40Gb passeer. Gelukkig heb ik een modem die dus gehackt is. (sb4200e met fiberware) Hierdoor ben ik praktisch onzichtbaar voor chello en kan ik niet meer gecapt worden en heb ik mezelf voorzien van een gratis upgrade van chello plus.
Je bent dus:
1. Geen technisch wonder. Je kan wel denken ik ben een held want ik heb de firmware vernaggeld en ik naai nu Chello, en ik ben onzichtbaar voor ze. Maar op een uBR is heel makkelijk een overzicht te maken van de modem's die zich hebben aangemeld, de softwareversie die ze draaien etc. Ook als je de firmware hebt gehackt. Wellicht val jij niet zo op tussen de duizenden Docsis modems die Chello heeft, maar een keer een check van het Netwerk Operation Centre en je modem komt niet meer online.
2. Je bent een dief. Of het nu wel of niet volgens de regeltjes strafbaar is, wat je doet is moreel verwerpelijk. Jij weet wat je koopt en waarvoor je betaald. Alles wat je jezelf daarboven toe-eigend is diefstal.
Het ergste van cHELLo en ook gelijk de reden waarom ik er geen moeite mee heb om ze te hacken is dat ze gewoon liegen als je verhaal gaat houden bij de helpdesk.
De naam van het betreffende bedrijf schrijf je als Chello. Ik denk dat of je shift toets blijft hangen of dat je probeert de flamen ...
Als je zegt dat je nu al 3 maanden op 40GB wordt gecapt en er dus wel sprake moet zijn van een harde limiet, dan wordt er gezegd dat dit niet zo is en er weer heel flauw naar de AUP verwezen. Ze naaien je gewoon een oor aan.
Als je niet tevreden bent met de diensten ga je weg, dan ga je geen diefstal plegen. Bovendien kan een FUP/AUP ook best een harde grens hebben. Als blijkt dat bijvoorbeeld maar 1% van de klanten meer dan 40 GB download kan Fair Use als minder dan 40 GB worden beschouwd...

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

PolarBear schreef op 19 augustus 2004 @ 16:56:
Als je niet tevreden bent met de diensten ga je weg.
is niet overal mogelijk, althand, er zijn geen alternatieven ;)
Bovendien kan een FUP/AUP ook best een harde grens hebben. Als blijkt dat bijvoorbeeld maar 1% van de klanten meer dan 40 GB download kan Fair Use als minder dan 40 GB worden beschouwd...
tja, je kan het ook zo zien dat niemand meer _kan_ downloaden, of dat ze voorzichtig zijn om niet teveel te downloaden.

• BartNL
  • Laatst online: 14-02 16:55
ik gok zo maar dat om ADSL in de reclames voor te blijven moet Chello de snelheden verhogen. Om het netwerk niet over te belasten moet daarom het dataverbruik per klant omlaag.
Lijkt mij kansloze operatie van Chello aangezien het mij eerder logisch lijkt dat gemiddelde dataverbruik hoger wordt doordat bij grotere bandbreedte / snelheid de gesharede bestanden groter worden en gebruik van streaming media toeneemt ?
Ik kijk wel wat mijn Thomsom modem doet. Gezien de huidige stand van mijn dataverbruik volgens Chello kom ik deze maand ongeveer aan de 40GB limiet door met name p2p sharing. Voor mij is dit dataverbruik redelijk veel en komt doordat p2p met de nieuwe Thomson modem beter draait......
Als ik werkelijk problemen krijg met mijn datalimiet kan ik sinds kort gelukkig over naar ADSL.

• Bergen
  • Laatst online: 18-02 13:22

Bergen

Spellingscontroleur

Jozzz schreef op 17 augustus 2004 @ 13:32:
[...]

Het geinige is: de monteur heeft de modem zover achter een kast gezet dat ik er geeneens bij kan en ook geen enkel lampje kan zien ofzo. Sterker nog: ik weet alleen dat hij blauw is, en verder helemaal niets :P
Heb jij 2 linkerhanden dan?

• clownmasson

clownmasson

da Second war in Heaven

Topicstarter
Gelukkig gaat er nu in een bekende scene een complete tutorial rond met daarin uncapping tools ;) Daarmee verhelp ik mijn probleem ook wel :)
Pagina: 1